Psychospołeczne funkcjonowanie rodziny z doroslym dzieckiem niepelnosprawnym intelektualnie
23 października 2015
Wstęp …………1
Rozdział I.
Sytuacja rodziców dzieci z niepelnosprawnoscia intelektualna
1.1 Dziecko niepelnosprawne a funkcjonowanie rodziny………… 4
1.2. Problemy psychospołeczne rodziny dziecka niepelnosprawnego………… 9
1.3 Klasyfikacja postaw rodziców dzieci z niepelnosprawnoscia wedlug M.D.Sheridan………… 15
Rozdział II.
Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej
2.1. Niepelnosprawnosc intelektualna – zakres pojęcia, etiologia, klasyfikacja …………19
2.1.1. Rozwój pojęcia uposledzenia umyslowego………… 19
2.1.2. Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej …………22
2.1.3. Klasyfikacja osób uposledzonych umyslowo …………28
Rozdział III.
Dorosla osoba z niepelnosprawnoscia intelektualna w społeczenstwie
3.1 Doroslosc osób z niepelnosprawnoscia intelektualna …………40
3.1.1 Doroslosc w podejsciach systemowo-ekologicznych………… 45
3.1.2 Zachowania przystosowawcze oraz wsparcie udzielane osobom niepelnosprawnym intelektualnie i ich rodzinom …………52
3.1.3 Funkcjonowanie w przestrzeni społecznej …………59
Rozdział IV.
Metodologia badan wlasnych.
4.1. Przedmiot i cel badan …………62
4.2 Problem badawczy …………62
4.3 Metody, techniki i narzedzia badawcze………… 63
Rozdział V
Analiza przypadku.
5.1 Uzasadnienie wyboru przypadku do badan. Identyfikacja problemu………… 67
5.2 Geneza i dynamika zjawiska………… 68
5.3 Prognozy …………70
5.4 Propozycje rozwiazan, wdrazanie oddzialywan, efekty 71
Zakończenie …………76
Bibliografia…………79
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|