Rola edukacji przedszkolnej w osiagnieciu przez dziecko gotowosci do nauki szkolnej.

23 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp………..4

Rozdział I
Gotowość dziecka do nauki szkolnej i jej uwarunkowania w świetle literatury.

1.1 Pojęcie dojrzalosci szkolnej………..6
1.2 Cele i zadania przedszkola jako instytucji wspomagajacej osiagniecie dojrzalosci szkolnej………..9
1.3 Charakterystyka dziecka gotowego do nauki szkolnej………..11


Rozdział II
Znaczenie edukacji przedszkolnej w osiagnieciu przez dziecko gotowosci do nauki w świetle literatury.

2.1 Przygotowanie dziecka do nauki czytania i pisania………..14
2.2 Przygotowanie dzieci szescioletnich do uczenia się matematyki………..17
2.3 Rozwijanie sprawnosci fizycznej dziecka w przedszkolu………..21
2.4 Kształtowanie postaw spoleczno – moralnych dziecka………..24


Rozdział III
Zalozenia metodologiczne badan wlasnych.

3.1 Cel i przedmiot badan………..26
3.2 Problemy, hipotezy, zmienne i ich wskazniki………..27
3.3 Metody, techniki i narzedzia badawcze………..32
3.4 Zakres, zasieg, organizacja i przebieg badan………..36


Rozdział IV
Gotowość dziecka do nauki szkolnej i jej uwarunkowania w świetle wyników badan wlasnych.

4.1 Praca wychowawczo-dydaktyczna przedszkola z dziecmi w zakresię dojrzalosci szkolnej ………..41
4.2 Poziom gotowosci szkolnej do nauki szkolnej ………..84
4.3 Rola przedszkola w przygotowaniu dziecka do podjecia nauki szkolnej w opiniach rodziców………..87


Zakończenie………..90
Bibliografia………..91
Spis tabel i wykresów………..93
Zalaczniki………..94