Rola rodziny w rehabilitacji dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………4

Rozdział I
Mózgowe porażenie dziecięce w świetle literatury.

1.1. Wybrane definicje i neurologiczne zespoły porażenia mózgowego………6

1.2. Epidemiologia i etiologia mózgowego porażenia dziecięcego………10
1.3. Zaburzenie i mikrodeficyty towarzyszące zespołowi mózgowego porażenia dziecięcego………19
1.4. Psychospołeczne skutki mózgowego porażenia dziecięcego………24

1.5. Rehabilitacja dziecka z MPD………29


Rozdział II
Rodzina wychowująca dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym.

2.1. Rodzina jako źródło doświadczeń społecznych dziecka………32

2.2. Stosunek rodziców do dziecka i jego niepełnosprawności………34


Rozdział III
Metodologia badań własnych.

3.1. Przedmiot badań………38
3.2. Problemy i hipotezy badawcze………40
3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………43
3.4. Teren badań………46


Rozdział IV
Rola rodziny w rehabilitacji dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym w świetle badań własnych.

4.1. Emocje towarzyszące rodzicom i rodzeństwu po uzyskaniu informacji o niepełnosprawności………49
4.2. Pozycja dziecka niepełnosprawnego w rodzinie………52
4.3. Trudności jakie w życiu codziennym doświadcza rodzina dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym………54
4.4. Relacje między rodzeństwem pełnosprawnym a niepełnosprawnym………59
4.5. Rehabilitacja dziecka niepełnosprawnego w rodzinie………62


Wnioski końcowe………66
Aneks………70
Bibliografia………71