Rola rodziny w rehabilitacji dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym.
6 marca 2019
Wstęp………4
Rozdział I
Mózgowe porażenie dziecięce w świetle literatury.
1.1. Wybrane definicje i neurologiczne zespoły porażenia mózgowego………6
1.2. Epidemiologia i etiologia mózgowego porażenia dziecięcego………10
1.3. Zaburzenie i mikrodeficyty towarzyszące zespołowi mózgowego porażenia dziecięcego………19
1.4. Psychospołeczne skutki mózgowego porażenia dziecięcego………24
1.5. Rehabilitacja dziecka z MPD………29
Rozdział II
Rodzina wychowująca dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym.
2.1. Rodzina jako źródło doświadczeń społecznych dziecka………32
2.2. Stosunek rodziców do dziecka i jego niepełnosprawności………34
Rozdział III
Metodologia badań własnych.
3.1. Przedmiot badań………38
3.2. Problemy i hipotezy badawcze………40
3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………43
3.4. Teren badań………46
Rozdział IV
Rola rodziny w rehabilitacji dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym w świetle badań własnych.
4.1. Emocje towarzyszące rodzicom i rodzeństwu po uzyskaniu informacji o niepełnosprawności………49
4.2. Pozycja dziecka niepełnosprawnego w rodzinie………52
4.3. Trudności jakie w życiu codziennym doświadcza rodzina dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym………54
4.4. Relacje między rodzeństwem pełnosprawnym a niepełnosprawnym………59
4.5. Rehabilitacja dziecka niepełnosprawnego w rodzinie………62
Wnioski końcowe………66
Aneks………70
Bibliografia………71
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|