Rola świetlic środowiskowych i terapeutycznych w rozwoju dziecka.

24 kwietnia 2022 0 Przez administrator


Wstęp………4

Rozdział 1
Podstawowe zagadnienia teoretyczne

1.1. Podstawowe pojęcia i zagadnienia rozwoju dziecka ………5
1.1.1. Pojęcie rozwoju i etapy rozwoju dziecka………. 6
1.1.3. Krótki rys historyczny powstania świetlic środowiskowych i terapeutycznych………. 12
1.2.2. Zasady pracy w świetlicy środowiskowej………. 23

Rozdział 2
Podstawowy metodologiczne badań własnych

2.1. Cel i przedmiot badań……… 40
2.2. Problemy i hipotezy badawcze ………41
2.3. Zmienne i wskaźniki ………45
2.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze……… 46
2.5. Charakterystyka terenu badań……… 50
2.6. Charakterystyka badanej zbiorowości……… 51
2.7. Organizacja i przebieg badań………. 52

Rozdział 3
Analiza problemów szczegółowych

3.1. Analiza problemów szczegółowych dotyczących rodziców……… 52
3.1.1. Z jakimi problemami (trudnościami) zmagają się dzieci uczęszczające do świetlic środowiskowych lub terapeutycznych (zdaniem rodziców)?……… 52
3.1.2. Czy i jaki związek zachodzi między rozwojem dziecka a tym że, dziecko pochodzi z rodziny niepełnej lub z patologiami (zdaniem rodziców)? ………57
3.1.3. Jakie są opinie rodziców na temat czynników które tkwią u podstaw tego, że dziecko ma problemy i musi uczęszczać do tego rodzaju świetlic?……… 59
3.1.4. Jakie działania są podejmowane zdaniem rodziców w celu niwelowania problemów z którymi zmaga się dziecko?………62
3.1.5. Czy wiek ma wpływ na to że, dziecko lepiej lub gorzej funkcjonuje w świetlicy i zmaga się z większymi problemami ( zdaniem rodziców)?……… 67
3.1.6. Czy płeć ma wpływ na to, że dziecko lepiej lub gorzej funkcjonuje w świetlicy i zmaga się z większymi problemami (zdaniem rodziców)? ………70
3.1.7. Jak kształtuje się współpraca między rodzicami a wychowawcami w świetlicy i jak ona oddziałuje na uczęszczanie dzieci do placówki (zdaniem rodziców)………?73
3.2. Analiza problemów szczegółowych dotyczących wychowawców i kierowniczki świetlicy:……… 76
3.2.1. Z jakimi problemami (trudnościami) zmagają się dzieci uczęszczające do świetlic środowiskowych lub terapeutycznych (zdaniem wychowawców)?……… 76
3.2.2. Czy i jaki związek zachodzi między rozwojem dziecka a tym, że dziecko pochodzi z rodzinny niepełnej lub z patologiami ( zdaniem wychowawców)?……… 77
3.2.3. Jakie są opinie wychowawców na temat czynników które tkwią u podstaw tego że, dziecko ma problemy i musi uczęszczać do tego rodzaju świetlic? ………79
3.2.4. Jakie działania są podejmowane zdaniem wychowawców w celu niwelowania problemów z którymi zmaga się dziecko?………80
3.2.5. Czy wiek i płeć ma wpływ na to, że dziecko lepiej lub gorzej funkcjonuje w świetlicy i zmaga się z większymi problemami (zadaniem wychowawców)? ………82
3.2.6. Jak kształtuje się współpraca między rodzicami a wychowawcami w świetlicy i jak ona oddziałuje na uczęszczanie do placówki (zdaniem wychowawców)?……… 83

Podsumowanie wyników badań i wnioski końcowe:……… 86