Rola szkoły i rodziny w organizacji czasu wolnego uczniów

7 grudnia 2021 0 Przez administrator


Wstęp…………5

Rozdział 1
Czas wolny w świetle literatury przedmiotu

1.1. Pojęcie czasu wolnego…………7
1.2. Rola i funkcje czasu wolnego…………12
1.3. Formy spędzania czasu wolnego…………15
1.4. Budżet czasu wolnego…………18
1.5. Rola rodziny w organizacji czasu wolnego…………20
1.6. Rola szkoły w organizacji czasu wolnego dzieci…………23
1.7. Inne instytucje organizujące czas wolny dzieci…………25
1.8. Niewłaściwe wykorzystanie czasu wolnego, problemy doświadczane przez dzieci poprzez niewłaściwe spędzanie czasu wolnego…………27

Rozdział 2
Metodologia badań własnych.

2.1. Przedmiot i cel badań…………31
2.2. Problematyka badawcza…………31
2.3. Zmienne i wskaźniki…………33
2.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze…………38
2.5. Teren i organizacja badań…………40
2.6. Charakterystyka grupy badawczej…………41

Rozdział 3
Rola szkoły i rodziny w organizacji czasu wolnego dzieci w świetle badań własnych.

3.1. Budżet czasu wolnego dzieci w opinii badanych…………45
3.2. Zainteresowania dzieci i sposób, w jaki są zaspokajane w opinii badanych…………52
3.3. Sposób w jaki rodzice organizują czas wolny swoim dzieciom w opinii badanych…………56
3.4. Formy wolnego czasu preferowane przez dzieci w opinii badanych…………58
3.5. Częstotliwość spędzania czasu wolnego z dziećmi. Ilość czasu poświęcana dzieciom w opinii badanych…………64
3.6. Sposób w jaki szkoła organizuje ankietowanym dzieciom czas wolny w opinii badanych…………67
3.7. Rodzaje zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych z jakich najczęściej korzystają uczniowie w opinii badanych…………71
3.8. Współpraca rodziców i szkoły w zakresie organizacji czasu wolnego dziecka w opinii badanych…………76
3.9. Korzyści jakie czerpią dzieci z właściwie zorganizowanego czasu wolnego w opinii badanych…………78

Wnioski i postulaty…………81
Zakończenie…………83
Bibliografia…………84
Spis tabel i wykresów…………87
Aneks…………91