Rola zabawy i jej wpływ na rozwój dzieci w wieku wczesnoszkolnym


Wstęp………..4

Rozdział I
Zabawa – podstawowe definicje i teorie
1.1. Etymologia terminu zabawa……….. 7
1.2. Znaczenie słowa „zabawa”……….. 7
1.3. Teoria wytchnienia ………..15
1.4 Teoria nadmiaru energii……….. 15
1.5. Teoria atawizmu ………..16
1.6. Teoria ćwiczenia przygotowawczego ………..16
1.7. Teoria zabawy jako podniety wzrastania……….. 17
1.8. Teoria funkcji zastępczej ………..17

Rozdział II
Rodzaje zabaw

2.1. Zabawy swobodne i kierowane ………..19
2.2. Zabawy grupowe i indywidualne……….. 22
2.3. Klasyfikacja zabaw według ich treści (manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, ruchowe)……….. 25

Rozdział III
Funkcje zabawy i rozwój dziecka w wieku wczesnoszkolnym

3.1. Funkcje zabawy ………..31
3.2. Rozwój dzieci w wieku wczesnoszkolnym ………..35
3.2.1. Rozwój fizyczny ………..35
3.2.2. Rozwój procesów poznawczych (myślenie pamięć, postrzeganie i uwaga)………..37
3.2.3. Osobowość i rozwój moralny ………..40
3.2.4. Rozwój fizyczny i motoryczny ………..41

Rozdział IV
Metodologia badań własnych

4.1. Przedmiot i cel badań……….. 44
4.2. Problemy badawcze i hipotezy ………..46
4.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze……….. 47
4.4 Charakterystyka próby badawczej ………..49

Rozdział V
Rola zabawy w świetle badań

5.1. Czas zabawy i relacje z rodzicami ………..52
5.2. Zabawa a nauka ………..56
5.3. Wpływ szkoły na zabawę ………..61
5.4. Znaczenie zabawy w oczach rodziców ………..67
5.5. Wnioski badań ………..70

Zakończenie ………..75
Bibliografia ………..77
Spis wykresów i rysunków……….. 80
Ankieta ………..81

Aby pobrać, wyślij SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505

Wpisz otrzymany kod

Po wpisaniu kodu, kliknij "Pobieram PDF", pobieranie rozpocznie się automatycznie

Koszt 25 zł netto | 30,75 zł brutto