Wstęp………. 3
Rozdział I
Sprawnosć fizyczna jako przejaw aktywności człowieka
1.1 Sprawność fizyczna – charakterystyka i uwarunkowania jej rozwoju………. 5
1.2. Podział sprawności fizycznej………. 14
1.2.1. Sprawność fizyczna ogólna. ………. 14
1.2.2. Sprawność specjalna. ………. 14
1.2.3. Sprawność motoryczna. ………. 15
1.2.4. Sprawność ruchowa. ………. 17
Rozdział II
Metody oceny sprawności fizycznej
2.1. Rys historyczny metod sprawności fizycznej. ………. 19
2.2. Test jako miernik sprawności fizycznej………. 22
2.3. Dobór właściwego testu. ………. 27
Rozdział III
Metodologia badań
3.1. Cel badań………. 32
3.2.Materiał i metody badań………. 36
3.3. Diagnoza pozwalającą nauczycielowi na orientację w możliwościach podopiecznych………. . 38
3.4. Dyskusja………. 45
Bibliografia………. 51