Sprawnosci komunikacyjne na podstawie wypowiedzi szescioletnich dzieci.

23 października 2015 0 Przez administrator

Wstęp…………3

Rozdział I
Pojęcie sprawnosci komunikacyjnej

1.1. Kompetencja jezykowa a sprawnosc komunikacyjna…………5
1.2. Typy sprawnosci jezykowej…………7


Rozdział II
Rozwój mowy dziecka

2.1. Pojęcie mowy…………9
2.2. Etapy rozwoju mowy dziecka w aspekcie psychologicznym…………10
2.3. Etapy rozwoju mowy dziecka w aspekcie jezykoznawczym…………21


Rozdział III
Metodologia badan

3.1. Cel badan …………26
3.2. Charakterystyka grupy badawczej…………26
3.3. Postepowanie badawcze…………27


Rozdział IV
Opis sprawnosci komunikacyjnych badanych dzieci

4.1. Badanie wymowy…………29
4.2. Badanie sprawnosci narracyjnej…………35
4.2.1. Badanie sprawnosci semantycznej…………35
4.2.2. Badanie struktury opowiadania i linii narracji…………41
4.2.3. Badanie sprawnosci w zakresię strukturowania tekstu i techniki narracji…………44
4.2.4. Jezykowa realizacja wypowiedzi…………46
4.3. Badanie motoryki narzadów mowy…………51
4.4. Badanie percepcji dzwieków mowy…………53
4.5. Ocena wyników badan…………57


Zakończenie…………60
Spis tabel…………62
Bibliografia…………63