Sytuacja szkolna ucznia z implantem slimakowym w gimnazjum. Studium przypadku

23 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp……….. 3

Rozdział I.
Surdopedagogika – wyjasnienia terminologiczne

1.1. Uszkodzenie sluchu – istota, przyczyny, rodzaje
1.2. Osoby niepelnosprawne z uszkodzeniem sluchu, klasyfikacja uszkodzen ………..10
1.3. Proces komunikacji nieslyszacych ………..16
1.4. Protezowanie sluchowe ……….. 19


Rozdział II. Dzieci z wada sluchu

2.1. Wychowanie dzieci slaboslyszacych i nieslyszacych……….. 25
2.2. Ksztalcenie zintegrowane dzieci z uszkodzeniem sluchu ………..30
2.3. Rehabilitacja dzieci z wada sluchu……….. 36


Rozdział III.
Metodologia badan wlasnych

3.1. Przedmiot i cel badan ………..41
3.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze ………..42
3.3. Metody, techniki i narzedzia badawcze ………..44
3.4. Harmonogram badan ………..46


Rozdział IV.
Wyniki badan wlasnych

4.1. Opis dziecka ………..48
4.2. Wyniki sondazu diagnostycznego……….. 50
4.2.1. Wyniki ankiety dla nauczycieli oraz rodziców……….. 50
4.2.2. Wyniki wywiadu z uczniem ………..55
4.3. Podsumowanie badan……….. 56
4.3.1. Wskazówki do pracy z dzieckiem z wada sluchu……….. 57


Zakończenie……….. 59
Literatura ………..61
Spis tabel ………..66
Spis rysunków……….. 67
Spis zalaczników ……….. 68