Sytuacyjne uwarunkowania zachowań agresywnych dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym.

7 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………4

Rozdział 1.
Charakterystyka upośledzenia umysłowego

1.1. Pojęcie, klasyfikacja i przyczyny upośledzenia umysłowego………6
1.2. Charakterystyka upośledzenia w stopniu umiarkowanym i znacznym ………14
1.3. Przyczyny agresji u dzieci upośledzonych umysłowo ………19

Rozdział 2.
Agresja

2.1. Teorie agresji ………25
2.2. Formy i rodzaje agresji……… 28
2.3. Źródła i przyczyny zachowań agresywnych ………30
2.3.1. Cechy charakteryzujące osobę agresywną ………33

Rozdział 3.
Metodologia badań

3.1. Przedmiot i cel badań. Problemy badawcze ………35
3.2. Metoda, techniki i narzędzia badawcze ……… 37
3.3. Charakterystyka terenu badań i grupy badanej……… 40
3.4. Przebieg badań ………46

Rozdział 4.
Analiza wyników badań

4.1. Formy zachowań agresywnych najczęściej przejawiane w Ośrodku Specjalnym XYZ……… 47
4.2. Częstość występowania analizowanych form zachowań agresywnych? ……… 52
4.3. Sytuacyjny kontekst przejawów agresji ……… 55

Zakończenie……… 59
Bibliografia ……… 60
Spis tabel ………63
Aneks ……… 64