Trudności edukacyjne i wychowawcze dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach I-III szkoły podstawowej

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział I
Funkcjonowanie dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w szkole

1.1. Szkoła jako środowisko edukacyjne i wychowawcze………4
1.2. Problemy obecności dziecka niepełnosprawnego w szkole………10
1.3. Potrzeby edukacyjne dziecka niepełnosprawnego………12
1.4. Problemy wychowawcze dziecka niepełnosprawnego………16
1.5. Założenia pedagogiczne i psychologiczne pracy edukacyjnej i wychowawczej z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie………19
1.6. Formy i sposoby pomocy dziecku niepełnosprawnemu intelektualnie w szkole i poza szkołą………23
1.7. Kształcenie i wychowanie dzieci niepełnosprawnych w szkole………25


Rozdział II
Założenia metodologiczne badań problemów edukacyjnych dzieci niepełnosprawnych intelektualnie

2.1. Przedmiot i cele badań………29
2.2. Problemy i hipotezy………30
2.3. Zmienne i wskaźniki………33
2.4. Metody, techniki i narzędzie badań………36
2.5. Próba badawcza i teren badań………39


Rozdział III
Dzieci niepełnosprawne intelektualnie w szkole – analiza wyników badań własnych.

3.1. Trudności edukacyjne i wychowawcze dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w szkole………42
3.2. Metody i formy pomocy edukacyjnej dziecku niepełnosprawnemu intelektualnie………43
3.3. Działania szkoły na rzecz dzieci niepełnosprawnych intelektualnie………47
3.4. Specyficzne potrzeby dzieci niepełnosprawnych intelektualnie………48
3.5. Kompetencje zawodowe i osobowe nauczyciela niezbędne w jego pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie………49
3.6. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie w szkole – analiza wywiadu z rodzicami………53


Spis tabel………65
Bibliografia………67
Aneks.

Opis zawartości pracy:

Pierwszy rozdział tej pracy przedstawia teoretyczne założenia funkcjonowania dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w szkole, a mianowicie problemy jego obecności w szkole, jego potrzeby, problemy wychowawcze i edukacyjne oraz założenia pracy edukacyjnej i wychowawczej z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, a także formy pomocy jakich udziela tym dzieciom szkoła.

Drugi rozdział zawiera problemy badawcze i sformułowane hipotezy, zmienne oraz metody i techniki jakie zostały wykorzystane w badaniach oraz opis próby badawczej.

Ostatni rozdział zawiera analizę wyników badań własnych, uzyskanych w trakcie badań oraz wnioski wysunięte na ich podstawie.