Wstęp………1
Rozdział 1
Fuzje i przejęcie jako element strategii rozwoju przedsiębiorstw
1.1 Definicje fuzji i przejęć………3
1.2 Historia fuzji i przejęć w Polsce………6
1.3 Klasyfikacja fuzji i przejęć………8
1.4 Motywy zawierania transakcji fuzji i przejęć ze strony kupującego i sprzedającego………10
1.5 Ogólna charakterystyka procesu łączenia się przedsiębiorstw………19
Rozdział 2
Wartość firmy ujawniana w transakcji fuzji i przejęć
2.1 Wartość firmy jako element wartości niematerialnych i prawnych………28
2.2 Definicja wartości firmy………30
2.3 Wartość firmy jako rezultat rozliczania transakcji M&A………34
2.4 Wartość firmy jako różnica konsolidacyjna………41
2.5 Utrata wartości firmy………43
Rozdział 3
Analiza i interpretacja wyników własnych badań przejęć oraz fuzji na polskim rynku
3.1 Ogólny zarys fuzji i przejęć na polskim rynku………46
3.2 Przejęcie w polskim sektorze bankowym – BZ WBK S.A. i Kredyt Bank S.A………48
3.3 Analiza bilansu Kredyt Banku S.A………52
3.4 Wartość firmy ujawniona w transakcji przejęcia Kredyt Banku S.A………58
3.5 Enea i Bogdanka – rys historycznym spółek………59
3.6 Wartość firmy ujawniona w transakcji przejęcia Bogdanki………64
3.7 Wnioski z przeprowadzonej analizy………66
Zakończenie………67
Literatura………69
Spis rysunków………73
Spis rysunków………74