Wiedza studentów Pedagogiki o Domach Dziecka jako specyficznym środowisku Opiekuńczo-Wychowawczym

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział 1.
Sieroctwo jako problem społeczny

1.1. Pojęcie i rodzaje sieroctwa ……….. 4
1.2. Przyczyny i skutki sieroctwa ……….. 16
1.3. Instytucjonalizacja sieroctwa ……….. 28

Rozdział 2.
Dom dziecka jako środowisko opieki i wychowania sierot

2.1. Tradycje domu dziecka ……….. 43
2.2. Aktualny stan prawny funkcjonowania domu dziecka w Polsce ……….. 50
2.3. Organizacja i metodyka pracy domu dziecka z perspektywy celów i zadań opiekuńczo – wychowawczych ……….. 57

Rozdział 3.
Metodologia badań własnych

3.1. Przedmiot i cel badań ……….. 72
3.2. Pytania badawcze ……….. 73
3.3. Metody zastosowane w badaniach własnych ……….. 75
3.4. Charakterystyka środowiska badanego ……….. 79
3.5. Przebieg badań ……….. 81

Rozdział 4.
Wiedza studentów pedagogiki o domach dziecka jako specyficznym środowisku opiekuńczo – wychowawczym z perspektywy badań własnych

4.1. Przygotowanie wychowanków domów dziecka do samodzielnego życia, potrzeby i oparcie społeczne w chwili usamodzielnienia ……….. 82
4.2. Sytuacja psychiczna i społeczna wychowanków ……….. 87
4.3. Poglądy badanych dotyczące życia rodzinnego wychowanków domów dziecka ……….. 96
4.4. Ogólny obraz domów dziecka w świadomości osób badanych ……….. 100

Zakończenie ……….. 107
Bibliografia ……….. 109
Spis tabel ……….. 111
Spis wykresów ……….. 112
Spis aneksów ……….. 113
Aneksy