Wpływ Internetu na funkcjonowanie psychospołeczne uczniów pierwszych klas gimnazjum w Chorzelach.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……….7

Rozdział 1.
Internet i jego rola w życiu dziecka.

1.1. Wpływ Internetu na funkcjonowanie społeczne dziecka w szkole……….11
1.2. Wpływ Internetu na relacje dziecka z najbliższym otoczeniem……….14
1.3. Wpływ Internetu na naukę dziecka……….17
1.4. Cyberprzestrzeń- świat wirtualny i jego wpływ na kształtowanie się obrazu świata rzeczywistego……….20
1.5. Świat wirtualny a świat realny……….22
1.6. Odzwierciedlenie świata wirtualnego w rzeczywistości……….23

Rozdział 2.
Zagrożenia Internetu i formy ich zapobiegania.

2.1. Zagrożenia społeczne……….27
2.2. Zagrożenia emocjonalne……….29
2.3. Zagrożenia intelektualne……….31
2.4. Formy zapobiegania zagrożeniom……….32

Rozdział 3.
Charakterystyka rozwoju psychospołecznego dziecka w wieku gimnazjalnym.

3.1. Rozwój funkcji poznawczych……….35
3.2. Osobowość i rozwój społeczny……….38
3.3. Rozwój emocjonalny……….40

Rozdział 4.
Metodologia badań własnych.

4.1. Cel i przedmiot badań……….45
4.2. Problemy i hipotezy badawcze……….46
4.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze……….49
4.4. Osoby badane i organizacja badań……….51

Rozdział 5.
Analiza wyników badań.

5.1. Strony 'naukowe’ i 'rozrywkowe’ w Internecie a funkcjonowanie psychospołeczne młodzieży………. 52
5.2. Internet a relacje młodzieży z najbliższym otoczeniem……….62
5.3. Świat realny a świat wirtualny……….68
5.4. Niebezpieczeństwa płynące z Internetu w świadomości młodzieży……….69
5.5. Internet jako podstawowe źródło wiedzy……….71
5.6. Podsumowanie……….73

Zakończenie……….75
Literatura cytowana……….76
Streszczenie……….80
Załączniki……….82