Wpływ nauczycieli na kształtowanie u uczniów motywacji do nauki.

6 marca 2019 0 Przez administrator


Wstęp………4

Rozdział I
Pedagogiczne aspekty motywowania uczniów do nauki.

1.1. Istota i rodzaje motywacji………6
1.2. Rola nauczyciela w motywowaniu ucznia do uczenia się………12
1.3. Motywowanie do nauki ucznia zdolnego i słabego………13
1.4. Praca domowa w procesie motywowania uczniów………24

Rozdział II
Znaczenie oceniania w motywowaniu uczniów do nauki.

2.1. Rola informacji zwrotnej w ocenianiu………29
2.2. Ocenianie kształtujące………32
2.3. Zasady oceniania kształtującego………35
2.4. Ocenianie jako element systemu nagród i kar………38

Rozdział III
Metodologia badań własnych.

3.1. Cel i przedmiot badań………39
3.2. Problemy i hipotezy badawcze………40
3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………43
3.4. Przebieg i organizacja badań………47

Rozdział IV
Pedagogiczne uwarunkowania kształtowania u uczniów motywacji do nauki w świetle badań własnych.

4.1. Charakterystyka badanej populacji………48
4.2. Znaczenie i uwarunkowania motywacji uczniów do nauki w opinii nauczycieli………51
4.3. Nauczyciel jako podmiot kształtowania motywacji uczniów w ocenie badanej populacji………59
4.4. Nagrody i kary jako bodźce stymulacji do nauki w opinii badanych………64

Zakończenie. Wnioski………70
Bibliografia………73
Spis wykresów………75
Załączniki………76