Wpływ szkolnego zespołu sportowego na moralny i społeczny rozwój jej członków.

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp ………… 4

Rozdział 1
Funkcjonowanie zespołu sportowgo w kontekście moralno-wychowawczym.

1.1. Istota i rodzaje grupy społecznej ………… 7
1.2. Wpływ grupy społecznej na proces socjalizacji i wychowania ………… 12
1.3. Znaczenie procesu kierowania grupą ………… 17
1.4. Społeczne i wychowawcze walory sportu ………… 22


Rozdział 2
Pedagogiczne uwarunkowania procesu wychowania fizycznego

2.1. Znaczenie osobowości nauczyciela w procesie wychowania i kształcenia fizycznego ………… 32
2.2. Kompetencje pedagogiczne nauczyciela wychowania fizycznego ………… 34
2.3. Nauczyciel wychowania fizycznego w badaniach empirycznych ………… 40


Rozdział 3
Podstawy metodologiczne badań własnych.

3.1. Przedmiot i cel badań………… 48
3.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze………… 50
3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze …………,………… 54
3.4. Teren badań i ich organizacja………… 58


Rozdział 4
Wpływ szkolnego zespołu sportowego na moralny i społeczny młodzieży w świetle badań własnych.

4.1. Charakterystyka badanej populacji………… 60
4.2. Zainteresowania młodzieży i jej hierarchia ich wartości ………… 62
4.3. Emocjonalny stosunek do zespołu sportowego………… 67
4.4. Wychowawcze znaczenie systemu nagród i kar ………… 78
4.5. Postrzeganie postaci trenera przez członków zespołu ………… 83


Podsumowanie i wnioski ………… 88
Bibliografia ………… 92
Spis wykresów ………… 95
Aneks ………… 96