Wpływ sztuk i systemów walki na wychowanie młodzieży w opinii instruktorów oraz rodziców

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp….. 3

Rozdział 1
Metodologiczne podstawy badań

1.1 Przedmiot i cel badań….. 5
1.2 Problemy badawcze i hipotezy robocze….. 7
1.3 Zmienne i wskaźniki….. 11
1.4 Metody, techniki i narzędzia badawcze….. 15
1.5 Obszar i organizacja badań….. 24


Rozdział 2
Wychowanie młodzieży z perspektywy sztuk i systemów walki- analiza teoretyczna.

2.1 Systemy, a sztuki walki….. 28
2.2 Charakterystyka najbardziej popularnych sztuk i systemów walki w Polsce….. 31
2.3 Wychowawcze aspekty sztuk i systemów walki….. 5


Rozdział 3
Wpływ sztuk i systemów walki na wychowanie młodzieży- analiza empiryczna.

3.1 Skala oraz zakres wychowawczy sztuk i systemów walki..52
3.2 Optymalny profil trenera….. 57
3.3 Struktura treningu i jej wychowawcze aspekty….. 61
3.4 Optymalny model wychowawczy w oparciu o sztuki i systemy walki….. 64
3.5 Zmiany w postawach i zachowaniu młodzieży trenującej sztuki i systemy walki….. 67


Zakończenie….. 72
Bibliografia….. 74
Załączniki….. 76

1. Kwestionariusz badań ankietowych
2. Kwestionariusz wywiadu
3. Zbiorcze zestawienie wyników badań


Opis zawartości pracy:

Pierwszy rozdział przedstawia zagadnienia metodologiczne, w którym zdefiniowane zostały zarówno cele badawcze, hipotezy robocze, problemy jak i zmienne , wskaźniki oraz narzędzia i techniki niezbędne do wiarygodnego i rzetelnego zrealizowania i ustosunkowania się do danych uzyskanych w wyniku przeprowadzonych badań.

Drugi rozdział został w całości poświęcony kwestiom teoretycznym związanych z tematem pracy. W pierwszej kolejności opisane zostały pojęcia systemów i sztuk walki,
ich ogólna terminologia oraz różnice i podobieństwa występujące między nimi.
Następnie scharakteryzowane zostały cieszące się największą popularnością sztuki i systemy walki w Polsce.
Rozdział ten zawiera również kwestie związane z procesem wychowawczym z perspektywy systemów i sztuk walki m.in. w kontekście zmian w
postawach i zachowaniu młodzieży trenującej owe dziedziny sportu.

Ostatni rozdział to szczegółowa interpretacja i
weryfikacja poszczególnych założonych hipotez na podstawie analizy wyników z przeprowadzonych badań.

Zakończenie jest podsumowaniem oraz ustosunkowaniem się autora do postawionych na początku problemów badawczych.