Wprowadzanie dziecka w wieku przedszkolnym w świat wartości.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………4

Rozdział I.
Założenia metodologiczne przeprowadzonych badań………6

1.1. Cel i problematyka pracy……… 7
1.2. Metoda i techniki badawcze………10

Rozdział II.
Proces socjalizacji rodzinnej jako, źródło doświadczeń wychowawczych………13

2.1. Rodzina jako podstawowa grupa społeczna………14
2.2Rodzina a rozwój jednostki………21
2.3.Proces socjalizacji rodzinnej………25
2.4. Funkcje rodziny a system wartości………31

Rozdział III.
Definicja wartości………38

3.1. Wartości w świetle literatury………39
3.2. Podział i hierarchia wartości………48
3.3. Rola wartości w życiu człowieka………57

Rozdział IV.
Wiek przedszkolny a wartości………62

4.1. Rola wartości dziecka w wieku przedszkolnym………63
4.2.Budowanie systemu wartości dziecka w wieku przedszkolnym………69
4.3. Ku czemu zmierza edukacja przedszkolna………78

Rozdział V.
Dzieci w wieku przedszkolnym a kształtowanie ich wartości.

5.1. Teren i osoby badane………83
5.2. Wprowadzanie systemu wartości w przedszkolu………86
5.2.1. Edukacja regionalna………93
5.2.2. Konspekty przeprowadzonych zajęć………98

Zakończenie……… 116

Bibliografia………118