Wstęp………4
Rozdział I.
Założenia metodologiczne przeprowadzonych badań………6
1.1. Cel i problematyka pracy……… 7
1.2. Metoda i techniki badawcze………10
Rozdział II.
Proces socjalizacji rodzinnej jako, źródło doświadczeń wychowawczych………13
2.1. Rodzina jako podstawowa grupa społeczna………14
2.2Rodzina a rozwój jednostki………21
2.3.Proces socjalizacji rodzinnej………25
2.4. Funkcje rodziny a system wartości………31
Rozdział III.
Definicja wartości………38
3.1. Wartości w świetle literatury………39
3.2. Podział i hierarchia wartości………48
3.3. Rola wartości w życiu człowieka………57
Rozdział IV.
Wiek przedszkolny a wartości………62
4.1. Rola wartości dziecka w wieku przedszkolnym………63
4.2.Budowanie systemu wartości dziecka w wieku przedszkolnym………69
4.3. Ku czemu zmierza edukacja przedszkolna………78
Rozdział V.
Dzieci w wieku przedszkolnym a kształtowanie ich wartości.
5.1. Teren i osoby badane………83
5.2. Wprowadzanie systemu wartości w przedszkolu………86
5.2.1. Edukacja regionalna………93
5.2.2. Konspekty przeprowadzonych zajęć………98
Zakończenie……… 116
Bibliografia………118