Współczesne koncepcje zarządzania marketingowego na przykładzie firmy ubezpieczeniowej XYZ

7 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………. 4

Rozdział I.
Klasyczne i współczesne metody zarządzania w marketingu usług – aspekt teoretyczny

1.1. Zarządzanie marketingiem w sektorze usług………. 6
1.2. Marketing usług finansowych ……….7
1.3. Marketing usług ubezpieczeniowych……….13


Rozdział II.
Marketing ubezpieczeń na życie i segmentacja rynku ubezpieczeń na życie

2.1. Analiza środowiska zakładu ubezpieczeń w zakresie skutecznego marketingu usług………. 22
2.2. Rodzaje segmentacji………. 24
2.3. Analiza mocnych i słabych stron ……….32
2.4. Wykorzystanie elementów analizy SWOT do określenia strategii marketingowej………. 34
2.5. Etapy segmentacji………. 36
2.6. Podział klientów ubezpieczeń na życie według wybranych cech………. 39


Rozdział III.
Badania marketingowe w ubezpieczeniach na życie jako wyznacznik strategii nowych form zarządzania marketingowego

3.1. Produkt – usługa ubezpieczeniowa ……….45
3.2. Cena – jako atrybut wartości………. 55
3.3. Kanały dystrybucji – poszukiwanie i komunikacja z klientem ……….59
3.4. Promocja – jako nowa forma prezentacji………. 64


Rozdział IV.
Analiza działań marketingowych w ubezpieczeniach na życie na przykładzie XYZ – studium przypadku

4.1. XYZ na rynku ubezpieczeń na życie ……….70
4.2. Produkty oferowane przez XYZ ……….71
4.3. Dystrybucja ubezpieczeń………. 73
4.4. Promocja produktów………. 75
4.5. Segmentacja rynku – charakterystyka klientów XYZ ……….75


Zakończenie………. 78
Bibliografia ……….80
Spis rysunków ……….83