Zabawy i ćwiczenia wspomagające gotowość szkolną dziecka do nauki czytania i pisania.
6 marca 2019
Wstęp………. 3
Rozdział I.
Charakterystyka gotowości do nauki czytania i pisania
1.1. Gotowość a dojrzałość szkolna – analiza pojęć ……….5
1.2. Wskaźniki dojrzałości szkolnej………. 7
1.3. Obszary gotowości szkolnej ……….10
1.4. Założenia gotowości szkolnej w nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego ……….14
1.5. Rola wychowania przedszkolnego w przygotowaniu dziecka do nauki czytania i pisania………. 17
Rozdział II.
Przegląd zabaw i ćwiczeń wspomagających przygotowanie dziecka do czytania i pisania
2.1. Uwarunkowania procesu czytania i pisana………. 21
2.2. Zabawy i ćwiczenia przygotowujące do nauki czytania i pisania………. 25
2.2.1. Zabawy i ćwiczenia kształtujące orientację przestrzenną ……….25
2.2.2. Zabawy i ćwiczenia rozwijające koordynację wzrokowo – ruchową………. 27
2.2.3. Zabawy i ćwiczenia kształtujące umiejętności manualne ……….28
2.2.4. Zabawy i ćwiczenia rozwijające percepcję słuchową ……….32
Rozdział III.
Podstawy metodologiczne badań własnych
3.1. Przedmiot i cel badań ……….35
3.2. Problemy i hipotezy badawcze ……….36
3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………. 38
3.4. Organizacja i przebieg badań ……….41
Rozdział IV.
Analiza wyników badań własnych.
4.1. Struktura badanej grupy ……….44
4.2. Zabawy i gry kształtujące gotowość szkolną do nauki czytania i pisania u dzieci w świetle badań ankietowych wśród nauczycieli ……….44
4.3. Zabawy i gry kształtujące gotowość szkolną do nauki czytania i pisania u dzieci w świetle wyników obserwacji aktywności dzieci ……….60
Podsumowanie i wnioski ……….69
Bibliografia……….71
Aneks ……….76
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|