Zachowania agresywne dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz sposoby eliminowania ich w świetle narracji nauczycieli

5 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Spis treści Wstęp ………..7

Rozdział 1.
Agresja w świetle literatury

1.1. Definiowanie agresji przegląd stanowisk ………..9
1.2. Rodzaje agresji ………..10
1.3. Rola wybranych czynników w genezie agresji dzieci i młodzieży ……….. 12
1.3.1. Endogenne uwarunkowania agresji……….. 13
1.3.2. Egzogenne uwarunkowania agresji ……….. 17
1.4. Agresja i jej uwarunkowania u osób z niepełnosprawnością intelektualną ……….. 20
1.5. Agresja u osób z niepełnosprawnością intelektualną w świetle dotychczasowych badań ……….. 26
1.6. Praca z dziećmi z zachowaniami agresywnymi metody terapii ……….. 30


Rozdział 2.
Metodologia badań własnych

2.1. Cel i problem badawczy ……….. 35
2.2. Wybrana strategia badawcza ………..37
2.3. Wywiad narracyjny jako technika badawcza ……….. 39
2.4. Charakterystyka nauczycieli biorących udział w badaniu ……….. 41


Rozdział 3.
Analiza materiału empirycznego

3.1. I myślę że małymi krokami dojdziemy do takiego porozumienia że nawet jak się wydarzy w życiu coś złego, to trzeba będzie o tym powiedzieć bez agresji żadnej analiza narracji Pani Joli ……….. 44
3.2. Udało mi się raz, to mi trochę takich skrzydeł dodało. Ja, wiesz, poczułam taką siłę, czyli ja mogę analiza narracji Pani Oli ……….. 48
3.3. No agresja u mnie w pracy jest podstawą analiza narracji Pani Ani ………..51
3.4. Ja ze względu na swój rodzaj pracy patrzę na te zachowania pod kątem zaburzeń integracji sensorycznej analiza narracji Pani Ani ……….. 54


Podsumowanie ……….. 57
Streszczenie ……….. 59
Summary ……….. 61
Bibliografia ……….. 63