Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym na podstawie zakładu produkcji wycieraczek i mechanizmów do wycieraczek samochodowych


Wstęp……….3

Rozdział 1
Istota zarządzania jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym.

1.1. Jakość w przedsiębiorstwie produkcyjnym……….. 7
1.2. Elementy zarządzania jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym……….. 11
1.3. Normalizacja w kształtowaniu jakości w przedsiębiorstwie produkcyjnym……….. 17


Rozdział 2
Doskonalenie zarządzania jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym.

2.1. Narzędzia i metody zarządzania jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym……….. 22
2.2. Kierunki doskonalenia zarządzania jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym……….. 27
2.3. Cykl PDCA jako narzędzie doskonalenia zarządzania jakością produkcji w przedsiębiorstwie……….. 31


Rozdział 3
Czynniki determinujące jakość produkcji w badanym przedsiębiorstwie

3.1. Charakterystyka badanego przedsiębiorstwa……….. 37
3.2. Polityka zarządzania jakością……….. 41
3.3. Metody i narzędzia zarządzania jakością w przedsiębiorstwie XYZ……….. 43


Rozdział 4
Ocena zarządzania jakością w badanym przedsiębiorstwie produkcyjnym.

4.1. Wywiad z inżynierem jakości dotyczący zarządzania jakością w przedsiębiorstwie……….. 66
4.2. Analiza wywiadu. 69
4.3. Wnioski dotyczące zarządzania jakością i kierunków jego doskonalenia w badanym przedsiębiorstwie……….. 71


Podsumowanie………. 73
Bibliografia………. 75
Spis rysunków………. 78
Spis tabel ……….79
Spis wykresów………. 80
Załączniki……….81
Załącznik 1. Instrukcja odsłuchu subiektywnego silników do wycieraczek………. 81
Załącznik 2. Wywiad……….87

Opis zawartości pracy:


Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym rozdziale dokonano analizy literatury z zakresu jakości w przedsiębiorstwach i zarządzania jakością.

Rozdział pierwszy jest niejako wstępem do bardziej szczegółowego spojrzenia na problem zarządzania jakością w przedsiębiorstwach produkcyjnych z branży samochodowej, zawiera bowiem charakterystykę pojęcia jakości w przedsiębiorstwach produkcyjnych, elementy zarządzania jakością w tych przedsiębiorstwach oraz definicję i elementy normalizacji, która jest nierozerwalnie związana z zarządzaniem jakością w przedsiębiorstwach produkcyjnych.

Na rozdział drugi składają się badania literatury z zakresu wiedzy instrumentach zarządzania jakością na które składają się zasady, metody i techniki zarządzania jakością. Teoretyczne badania kierunków doskonalenia zarządzania jakością prowadzą do głębszego poznania problemów związanych z zarządzaniem jakością w przedsiębiorstwach produkcyjnych z branży motoryzacyjnej. Wiedza nabyta po przestudiowaniu literatury jest wstępem do kolejnych rozdziałów pracy, w których zostaną przeprowadzone badania empiryczne na przedsiębiorstwie XYZ Oddział produkcji Wycieraczek Sp. z o.o. w Skawinie.

Na rozdział trzeci składa się krótka charakterystyka badanego przedsiębiorstwa. Została w nim przedstawiona aktualna struktura organizacyjna i sytuacja prawna przedsiębiorstwa. Rozdział ten zawiera informacje dotyczące polityki jakości przedsiębiorstwa, jak również zostały w tym rozdziale przedstawione wszystkie instrumenty zarządzania jakości, jakie są wykorzystywane w badanym przedsiębiorstwie w celu uzyskania jak najlepszej jakości produkowanych wyrobów.

Rozdział czwarty składa się z wywiadu przeprowadzonego z inżynierem jakości badanego przedsiębiorstwa. Badania te miały na celu przybliżenie praktycznej wiedzy pracownika badanego przedsiębiorstwa dotyczącej zarządzania jakością w ich firmie. Wywiad pozwoli również określić czy badane przedsiębiorstwo odpowiednio zarządza jakością w przedsiębiorstwie.

Głównym celem pracy jest analiza zarządzania jakością i rozpoznanie kierunków doskonalenia zarządzania jakością w badanym przedsiębiorstwie. Cel pracy realizowany jest poprzez próbę odpowiedzi na pytania badawcze

Aby pobrać, wyślij SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505

Wpisz otrzymany kod

Po wpisaniu kodu, kliknij "Pobieram PDF", pobieranie rozpocznie się automatycznie

Koszt 25 zł netto | 30,75 zł brutto