Zarządzanie logistyczne w firmie kurierskiej na przykładzie Poczty Polskiej S.A

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……….2

Rozdział 1
Logistyka i zarządzanie logistyczne

1.1. Geneza i definicja logistyki………. 4
1.2. Systemy logistyczne w przedsiębiorstwie ……….7
1.2.1. Łańcuchy logistyczne ……….11
1.2.2. Logistyka zaopatrzenia………. 13
1.2.3. Logistyka produkcji ……….14
1.2.4. Logistyka dystrybucji………. 16
1.2.5. Struktura informacyjna………. 17
1.3. Istota zarządzania logistycznego………. 19
1.4. Funkcje zarządzania logistycznego………. 21


Rozdział 2
Analiza rynku usług kurierskich

2.1. Rozwój usług kurierskich w Polsce ……….25
2.1.1. Rynek usług kuriersko-pocztowych w Polsce – stan obecny………. 27
2.2. Specyfika usług świadczonych na rynku KEP ……….29
2.3. Wartość i wielkość rynku usług kurierskich w Polsce ……….35
2.4. Wdrażanie systemów logistycznych w firmach kurierskich ……….39
2.5. Logistyka w firmie kurierskiej………. 42


Rozdział 3
Charakterystyka przedsiębiorstwa działającego w branży usług kurierskich na przykładzie Poczty Polskiej

3.1. Przedmiot i zakres działania ……….46
3.2. Organizacja………. 49
3.3. Analiza swot przedsiębiorstwa………. 52
3.4. Poczta Polska jako operator na rynku pocztowo-kurierskim ……….56


Rozdział 4
Zarządzanie logistyczne na przykładzie Poczty Poslskiej z uwzględnieniem operatora usług kurierskich – EMS Pocztex

4.1. Rozwiązania logistyczne podnoszące konkurencyjność Poczty Polskiej – rola węzła ekspedycyjno-rozdzielczego w kreowaniu wartości sieci logistycznej ……….65
4.2. Węzeł Ekspedycyjno-Rozdzielczy Poczty Polskiej jako przykład centrum logistycznego………. 70
4.2.1. Organizacja budynku technologicznego (BTG) WER Lublin ……….73
4.3. Doskonalenie procesów logistycznych w przedsiębiorstwie na przykładzie usługi kurierskiej………. 78
4.4. Analiza potencjalnych źródeł konfliktów w kanale logistycznym usługi kurierskiej Poczty Polskiej………. 80


Zakończenie ……….86
Bibliografia ……….89
Spis tabel ……….93
Spis rysunków ……….93