Zastosowanie zwalniaczy R 115 E w autokarach

23 października 2015 0 Przez administrator


Cel pracy……….. 3

Wprowadzenie……….. 4

Rozdział 1.
Opis funkcjonowania przekladni Go Daimler……….. 6

3.1 System sterowania przekladnia……….. 9


Rozdział 2.
Hamulec dlugotrwalego działania – Retarder. 10

4.1 Cel stosowania hamulców dlugotrwalego działania ……….. 12
4.2 Opis budowy i działania zwalniaczy hydrodynamicznych………..15
4.2.1 Zwalniacz podwoziowy w ukladzie szeregowym (inline)………..18
4.2.2 Zwalniacz podwoziowy w ukladzie równoleglym (offline)……….. 18
4.2.3 Zwalniacz hydrokinetyczny zintegrowany z automatyczna skrzynia biegów……….. 19
4.2.4 Zwalniacz jako odrebny modul……….. 19
4.2.5 Zwalniacz, wykorzystujacy hydrokinetyczny zmiennik momentu……….. 20
4.2.6 Zwalniacz w zespole hydrokinetycznym do mechanicznej skrzyni biegów………..22
4.2.7. Zwalniacz hydrokinetyczny dwurotorowy……….. 23
4.3 Opis zwalniacza hydrokinetycznego Voith typ R115E ……….. 24
4.4 Zasada działania retardera Voith Typ R 115e ……….. 27
4.4.1 Budowa i dzialanie podstawowych zespolów……….. 28
4.4.2 Uszczelnienia……….. 28
4.4.3 Zawór odcinajacy zbiornika oleju……….. 28
4.4.4 Odpowietrzanie……….. 29
4.4.5 Uklad zmniejszania momentu strat……….. 30

4.4.6 Obudowa zwalniacza……….. 30
4.4.7 Wymiennik ciepla……….. 30
4.4.8 Uklad sterowania……….. 31
4.4.9 Materialy i dane eksploatacyjne……….. 32
4.5 Zalety stosowania retardera R115E ……….. 33


Rozdział 3
Przykladowe sposoby zabudowania retardera w pojezdzie……….. 36

Podsumowanie……….. 42
Wykaz literatury……….. 44
Spis rysunków
Spis tabel