Analiza rozwoju Crowdfundingu w Polsce w latach 2012-2015

5 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………5

Rozdział 1
Sposoby finansowania podmiotów gospodarczych w Polsce

1.1 Formy prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce…….. 7
1.2 Produkty bankowe ……..9
1.3 Venture capital ……..15
1.4 Anioły Biznesu ……..19
1.5 Dofinansowania Unii Europejskiej 2014 – 2020…….. 23


Rozdział 2
Crowdfunding

2.1 Geneza Crowdfundingu ……..30
2.2 Definicje ……..32
2.3 Rodzaje Crowdfundingu…….. 34
2.4 Crowdfunding w Polsce…….. 37
2.5 Crowdfunding jako innowacyjne spojrzenie na biznes…….. 39
2.6 Crowdfunding na świecie i bieżące trendy rynkowe…….. 44


Rozdział 3
Analiza wybranych podmiotów stosujących metodę Crowdfundingu

3.1 Analiza przypadku przedsiębiorstwa A ……..48
3.2 Analiza przypadku przedsiębiorstwa B ……..51
3.3 Analiza przypadku przedsiębiorstwa C ……..53
3.4 Analiza przypadku przedsiębiorstwa D ……..55
3.5 Wnioski z przeprowadzonej analizy…….. 58


Zakończenie…….. 61
Bibliografia…….. 63
Spis tabel i rysunków ……..66
Załączniki ……..67

Opis zawartości pracy

Celem pracy jest identyfikacja źródeł finansowania działalności w Polsce, ze szczególną analizą rozwoju Crowdfundingu i jego rolą w finansowaniu polskich działalności gospodarczych. W niniejszej pracy postawiono tezę, że Crowdfunding jest funkcjonującym na polskim rynku realnym źródłem pozyskania kapitału na rzecz działalności gospodarczej.
Niniejsza praca składa się z trzech rozdziałów.

Rozdział pierwszy przedstawia i charakteryzuje dostępne w Polsce najpopularniejsze sposoby finansowania działalności gospodarczych. Przedstawiono w nim metody finansowania z wykorzystaniem popularnych produktów bankowych takich jak leasing i kredyt, a także wcześniej wspomnianych, istotnych dla rynku funduszy wysokiego ryzyka venture capital oraz Aniołów Biznesu. Rozdział uwzględnia również inną popularną w Polsce metodę finansowania, jaką jest dofinansowanie z Unii Europejskiej, przy udziale w aktualnych programach unijnych.

Rozdział drugi poświęcony został finansowaniu społecznościowemu, czyli Crowdfundingowi. Przybliżona została geneza zjawiska, jak również przedstawione zostały liczne definicje zawarte w literaturze krajowej i zagranicznej. Ponadto, wymienione i opisane zostały różne rodzaje finansowania społecznościowego. Główną częścią rozdziału jest przybliżenie tematyki genezy oraz rozwoju Crowdfundingu w Polsce, a także uwzględnienie korzyści, wad i ryzyk z nim związanych. Całościowy pogląd na sytuację Crowdfundingu w Polsce umożliwia porównanie jej z rozwojem i funkcjonowaniem finansowania społecznościowego w innych krajach.

Rozdział trzeci stanowi opis przeprowadzonego na potrzeby pracy badania empirycznego. W badaniu, przeprowadzonym przy użyciu kwestionariusza wywiadu, analizie poddane zostały cztery projekty polskiego pochodzenia, których właściciele podjęli próbę sfinansowania przy użyciu Crowdfundingu.
Literatura wykorzystana do napisania niniejszej pracy obejmuje zarówno krajowe, jak i zagraniczne pozycje książkowe, artykuły internetowe, statystyki, raporty oraz akty prawne determinujące funkcjonowanie przedsiębiorstw. Ponadto, praca zawiera również informacje pozyskane ze źródłowych stron internetowych. Do stworzenia badawczego rozdziału pracy wykorzystano odpowiedzi polskich przedsiębiorców, udzielone w wywiadzie.