Kategoria: Zarządzanie

Zobacz 11000 prac w jednym miejscu! Prace magisterskie, licencjackie, dyplomowe jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe. Temat, spis treści, plan pracy.

Projekt zarządzania wprowadzeniem produktów przedsiębiorstwa XYZ na nowy rynek

Spis treści / plan pracy: 1. Inicjowanie projektu 2. Definiowanie projektu 3. Organizowanie zespołu projektowego 4. Określanie struktury projektu 5. Planowanie przebiegu projektu 6. Planowanie zasobów projektu 7. Organizowanie wykonawstwa projektu 8. Kontrola przygotowania i wykonawstwa projektu 9. Koordynacja przygotowania i wykonawstwa projektu 10. Zamknięcie projektu

Rola menadżera w zarządzaniu organizacją

Wstęp…….5 Rozdział I Proces zarządzania organizacjią 1.1. Istota i cechy procesu zarządzania……. 6 1.2. Funkcje zarządzania……. 8 1.3. Rozwój zasad i teorii zarządzania …….12 Rozdział II Kierowanie w organizacji 2.1. Menedżer – pojęcie i rodzaje……. 17 2.2. Kompetencje kierownicze……. 20 2.3. Style kierowania pracownikami……. 22 Rozdział III Charakterystyka współczesnego menedżera  3.1. Menedżer jako jednostka……. 32…
Przeczytaj więcej

Zarządzanie systemem emerytalnym w Polsce

Wstęp………5 Rozdział I Historia systemu emerytalnego w Polsce 1.1. Systemy emerytalne w Polsce przed 1999 rokiem ………6 1.2. Reforma emerytalna z 1999 roku ………10 1.3. Zmiany w polskim systemie emerytalnym po 2008 roku ………13 Rozdział II Charakterystyka III filaru emerytalnego 2.1. Funkcjonowanie III filaru emerytalnego ………17 2.2. Specyfikacja form uczestnictwa w III filarze emerytalnym ………20…
Przeczytaj więcej

Wpływ zarządzania systemem społecznej odpowiedzialności biznesu na kreowanie wizerunku Banku PKO BP S.A.

Wstęp………5 Rozdział I Kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa 1.1 Definicja wizerunku i jego funkcje……… 7 1.2 Wartość wizerunku oraz czynniki ją kreujące……… 11 1.3 Rodzaje wizerunku……… 13 1.4 Elementy wizerunku ………16 1.5 Instrumenty kreowania wizerunku firmy……… 17 1.6 Proces kształtowania wizerunku firmy……… 20 Rozdział II Wpływ społecznej odpowiedzialności biznesu na postrzeganie wizerunku firmy 2.1 Geneza i przyczyny…
Przeczytaj więcej

Organizacja ochrony przed zagrożeniami charakterystycznymi dla gminy XYZ

Wstęp……….5 Rozdział I Istota zarządzania kryzysowego. 1.1. Pojęcie zarządzania kryzysowego……….7 1.2. Fazy zarządzania kryzysowego……….9 1.3. System i struktura zarządzania kryzysowego……….12 1.4. Podstawy prawne zarządzania kryzysowego……….16 Rozdział II Charakterystyka gminy XYZ. Potencjalne zagrożenia i formy ich przeciwdziałania.       2.1. Historia i charakterystyka gminy oraz jej uwarunkowania geograficzne……….20 2.2. Charakterystyka zagrożeń oraz ocena ryzyka ich wystąpienia……….24 2.3. Zadania…
Przeczytaj więcej

Zarządzanie kryzysowe w gminie XYZ

Wstęp……….5 Rozdział I Istota zarządzania kryzysowego. 1.1. Pojęcie zarządzania kryzysowego……….7 1.2. Fazy zarządzania kryzysowego……….9 1.3. System i struktura zarządzania kryzysowego……….12 1.4. Podstawy prawne zarządzania kryzysowego……….16 Rozdział II Charakterystyka gminy XYZ. Potencjalne zagrożenia i formy ich przeciwdziałania. 2.1. Historia i charakterystyka gminy oraz jej uwarunkowania geograficzne……….20 2.2. Charakterystyka zagrożeń oraz ocena ryzyka ich wystąpienia……….24 2.3. Zadania…
Przeczytaj więcej

System motywowania pracowników w procesie zarządzania personelem

Wstęp………… 6 Rozdział I System motywacyjny w procesie zarządzania personelem w ujęciu teoretycznym. 1.1. Motywacja i motywowanie ………… 9 1.2. Wybrane teorie motywacji………… 12 1.3. Modele motywacji ………… 22 1.4. Systemy motywacyjne w przedsiębiorstwach………… 27 Rozdział II Czynniki motywujące do pracy. 2.1. Formy i metody motywowania pracowników………… 36 2.2. Płaca jako materialny czynnik motywacyjny………… 41…
Przeczytaj więcej

Szkolenia w procesie zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie

Wstęp……….. 6 Rozdział I Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie. 1.1. Definicja i podział przedsiębiorstw……….. 9 1.2. Cechy i cele przedsiębiorstw……….. 13 1.3. Strategia rozwoju……….. 18 1.4. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa i jego rynku……….. 26 1.5. Istota zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie……….. 36 Rozdział II Proces przygotowania, realizacji oraz oceny szkoleń 2.1. Polityka szkoleniowa przedsiębiorstwa……….. 42 2.2.…
Przeczytaj więcej

Znaczenie szkoleń w procesie zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie

Wstęp………. 6 Rozdział I Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie       1.1. Definicja i podział przedsiębiorstw………. 9 1.2. Cechy i cele przedsiębiorstw………. 13 1.3. Strategia rozwoju………. 18 1.4. Analiza strategiczna przedsiębiorstwa i jego rynku………. 26 1.5. Istota zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie………. 36 Rozdział II Proces przygotowania, realizacji oraz oceny szkoleń       2.1. Polityka szkoleniowa przedsiębiorstwa………. 42 2.2.…
Przeczytaj więcej

Rozwój zawodowy pracowników

Wstęp Rozdział I Podstawowe zagadnienia rozwoju w aspekcie teoretycznym 1.1. Definicja rozwoju 1.2. Mechanizmy i efekty rozwoju 1.3. Podstawowe założenia i czynniki rozwoju organizacji 1.4. Człowiek jako podmiot procesu rozwoju 1.5. Rozwój osobisty a rozwój zawodowy Rozdział II Metodologia badań własnych 2.1. Cel i przedmiot badań 2.2. Problemy i hipotezy badawcze 2.3. Metody techniki i…
Przeczytaj więcej

Rola komunikacji w zarządzaniu organizacją

Wstęp………4 Rozdział 1 Kompleksowy wymiar komunikacji 1.1 Definicja, cechy i funkcje komunikowania……… 6 1.2 Formy komunikowania ………11 1.3 Bariery w komunikowaniu się……… 20 1.4 Nowe media w komunikowaniu społecznym ………24 Rozdział 2 Komunikacja w organizacji 2.1 Istota i znaczenie komunikacji w organizacji ………28 2.2 Formalne sieci transmisji danych ………32 2.3 Nieformalne sieci transmisji danych……… 38…
Przeczytaj więcej

Wykorzystanie internetowych portali pracy w pozyskiwaniu zasobów ludzkich

Wstęp……….1 Rozdział I Znaczenie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwie 1.1 Pojęcie zasobów ludzkich……….3 1.2 Zróżnicowanie w definiowaniu zarządzania zasobami ludzkimi……….6 Rozdział II Istota i uwarunkowania procesu rekrutacji 1.1 Strategie pozyskiwania personelu……….10 1.2 Znaczenie i funkcje procesu rekrutacji……….12 1.3 Opis stanowiska pracy oraz profile kompetencyjne……….16 1.4 Źródła i rodzaje procesu rekrutacji……….17 Rozdział III Znaczenie portali pracy w…
Przeczytaj więcej

Rola komunikacji w efektywnym zarządzaniu organizacją

Wstęp………4 Rozdział 1 Kompleksowy wymiar komunikacji 1.1 Definicja, cechy i funkcje komunikowania……… 6 1.2 Formy komunikowania ………11 1.3 Bariery w komunikowaniu się……… 20 1.4 Nowe media w komunikowaniu społecznym ………24 Rozdział 2 Komunikacja w organizacji 2.1 Istota i znaczenie komunikacji w organizacji ………28 2.2 Formalne sieci transmisji danych ………32 2.3 Nieformalne sieci transmisji danych……… 38…
Przeczytaj więcej

Adaptacja społeczno zawodowa nowych pracowników na przykładzie Urzędu Miejskiego w Gdańsku

Wstęp Rozdział 1 Istota adaptacji nowego pracownika 1.1. Rola i znaczenie funkcji personalnej 1.2. Pojęcie adaptacji 1.3. Przebieg procesu adaptacji nowego pracownika w przedsiębiorstwie 1.4. Analiza potrzeb kadrowych 1.5. Komunikacja w procesie adaptacji nowych pracowników Rozdział 2 Opis i analiza badań własnych       2.1. Charakterystyka Urzędu Miejskiego w Gdańsku 2.1.1.Przedmiot działalności 2.1.2. Struktura organizacyjna 2.1.3. Charakterystyka…
Przeczytaj więcej

Zarządzanie zasobami ludzkimi na przykładzie XYZ

Wstęp……….5 Rozdział 1 Zarządzanie zasobami ludzkimi, ustalenia terminologiczne       1.1. Celzarządzania zasobami ludzkimi 1.2. Znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi 1.3. Polityka personalna Rozdział 2 Instrumenty zarządzania zasobami ludzkimi       2.1. Teorie zarządzania zasobami ludzkimi 2.2. Organizacja procesu zatrudnienia 2.3. Rekrutacja i selekcja personelu 2.4. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych 2.5. Motywowanie pracowników Rozdział 3 Zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie XYZ.…
Przeczytaj więcej

Stres jako motywator pracowników na przykładzie firmy

Wstęp Rozdział 1 Teoretyczne aspekty stresu 1.1. Wyjaśnienie pojęcia stresu………..5 1.2. Rodzaje stresu………..9 1.3. Czynniki wywołujące stres………..14 1.4. Konsekwencje stresu………..18 1.5. Sposoby radzenia sobie ze stresem………..21 Rozdział 2 Istota motywacji w miejscu pracy.       2.1. Definicja i znaczenie motywacji w miejscu pracy………..25 2.2. Rodzaje motywacji ………..26 2.3. Systematyka teorii motywacji………..27 2.3.1. Teorie treści………..28 2.3.2. Wybrane teorie…
Przeczytaj więcej

Zarządzanie klubem sportowym na przykładzie wybranych klubów sportowych

Wstęp……….4 Rozdział I Marketing w sporcie 1.1. Definicja i znaczenie marketingu sportowego……….6 1.2. Wpływ biznesu na sport……….17 1.3. Charakterystyka rynku sportu……….23 Rozdział II Charakterystyka opolskich klubów sportowych 2.1. Charakterystyka środowiska sportowego w regionie opolskim……….35 2.2. Marketingowe aspekty w zarządzaniu klubem siatkówki ZAKSA Kędzierzyn – Koźle……….41 2.3. Aspekty marketingowe i organizacyjne w Klubie Sportowym Gwardia Opole……….54…
Przeczytaj więcej

Rola coachingu a rozwoj zawodowy pracownika

Wstęp Rozdział I Istota coachingu       1.1. Definicja coachingu 1.2. Rodzaje coachingu / cele coachingu 1.3. Modele i techniki stosowania coachingu 1.4. Przebieg procesu coachingu (etapy) (wg trenera, wg uczestnika) Rozdział II Zastosowanie coachingu w organizacji       2.1. Rola coacha 2.2. Coaching jako proces wspierania motywacji i rozwoju pracownika 2.3. Korzyści stosowania coachingu w organizacji Rozdział III…
Przeczytaj więcej

Ocena oraz skuteczne motywowanie pracowników

Wstęp Rozdział I Rola oceny i motywowania pracowników w zarządzaniu firmą       1.1. Znaczenie ocen pracowniczych i motywacji 1.2. Rola i zadania oceny pracowniczej 1.3. Miejsce oceny w systemie zarządzania zasobami ludzkimi 1.4. Rola i zadania motywacji 1.5. Teorie i modele motywacji Rozdział II Zależność między oceną a motywowaniem w zarządzaniu firmą       2.1. Klasyfikacji narzędzi motywowania…
Przeczytaj więcej

Zarządzenie Zasobami Ludzkimi na przykładzie firmy

Wstęp………… 4 Rozdział I Podstawy Zarządzania Zasobami Ludzkimi       1.1. Istota, geneza i cechy Zarządzania Zasobami Ludzkimi………… 5 1.2. Modele Zarządzania Zasobami Ludzkimi………… 8 1.3. Charakterystyka podstawowych elementów systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi………… 10 1.3.1. Dobór pracowników …………11 1.3.2. Motywowanie do pracy …………13 1.3.3. Oceny pracownicze …………16 1.3.4. Rozwój pracowników …………21 1.4. Kultura organizacyjna i jej rola…
Przeczytaj więcej

Wynagrodzenia osób pracujących w systemie marketingu sieciowego na przykładzie firmy FM Group

Wstęp Rozdział 1 Systemy wynagrodzeń w Polsce       1.1. Pojęcie, istota i determinanty wynagrodzeń 1.2. Funkcje wynagrodzeń 1.3. System, modele, formy i składowe wynagrodzeń Rozdział 2 Polityka zatrudnienia w Polsce       2.1. Polityka zatrudnienia – podstawy teoretyczne 2.2. Sytuacja na rynku pracy w Polsce po wstąpieniu do Unii Europejskiej 2.3. Podmioty rynku pracy 2.4. Akty prawne regulujące…
Przeczytaj więcej

Motywacja w procesie pracy

Wstęp…………4 Rozdział 1 Teoretyczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie       1.1. Zarządzanie zasobami ludzkimi – rodowód teoretyczny ………..6 1.2. Charakterystyka głównych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi……….. 11 1.3. Współczesne tendencje w zarządzaniu zasobami ludzkimi……….. 16 Rozdział 2 Motywacja do pracy w systemie zarządzania organizacją.       2.1. Pojęcie i rodzaje motywacji ………..23 2.2. Wybrane teorie motywacji ………..29 2.3.…
Przeczytaj więcej

System oceniania pracowników na przykładzie przedsiębiorstwa

Wstęp………..3 Rozdział 1 Teoretyczne podstawy zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwie       1.1. Istota i cele zarządzania zasobami ludzkimi ………..5 1.2. Rodzaje zarządzania zasobami ludzkimi………..10 1.3. Zasady i modele polityki personalnej………..15 Rozdział 2 Miejsce systemu okresowych ocen pracowniczych w polityce personalnej przedsiębiorstwa       2.1. Cele i formy oceniania pracowników………..20 2.2. Ustalanie kryteriów oceny ………..26 2.3. Znaczenie systemu okresowych…
Przeczytaj więcej

Kapitał ludzki, jako decydujący czynnik rozwoju przedsiębiorstwa

Streszczenie……….. 2 Table of contents……….. 6 Summary……….. 7 Spis rysunków……….. 11 Wstęp ……….. 12 Rozdział 1 Kapitał ludzki w organizacji       1.1. Pojęcie i rodzaje kapitału ludzkiego……….. 15 1.2. Proces zarządzania kapitałem ludzkim we współczesnej organizacji……….. 23 1.3. Rozwój kapitału ludzkiego a rozwój organizacji……….. 28 Rozdział 2 Wpływ otoczenia organizacji na decyzje szkoleniowe       2.1. Analiza wpływu…
Przeczytaj więcej

Wybrane aspekty zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej

Wstęp…………3 Rozdział 1 Koncepcja zarządzania zasobami ludzkimi       1.1. Geneza i pojęcie zarządzania zasobami ludzkimi …………5 1.2. Modele zarządzania zasobami ludzkimi………… 7 1.3. Polityka personalna………… 11 1.3.1. Zasady polityki personalnej …………12 1.3.2. Modele polityki personalnej …………13 1.4. Specyfika zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej …………15 Rozdział 2 Najważniejsze uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi       2.1. Wewnętrzne uwarunkowania zarządzania…
Przeczytaj więcej

Analiza wykorzystania kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie

Wstęp…………5 Rozdział I Kapitał ludzki w teorii i literaturze tematu       1.1. Pojęcie kapitału ludzkiego…………7 1.2. Funkcje kapitału ludzkiego…………12 1.3. Kapitał ludzki i intelektualny …………15 Rozdział II Zarządzanie kapitałem ludzkim       2.1. Zarządzanie kapitałem ludzkim i jego cele………… 20 2.2. Zarządzanie przez wykorzystanie kapitału ludzkiego………… 26 2.3. Zmiany zatrudnienia w przedsiębiorstwach na terenie Polski………… 37 Rozdział III…
Przeczytaj więcej

System szkoleń jako element motywacji i rozwoju pracowników na przykładzie firmy

Wstęp……….5 Rozdział 1 Zarządzanie zasobami ludzkimi współczesnej organizacji z elementami motywacji.       1.1 Istota i geneza zarządzania zasobami ludzkimi……….7 1.2 Pojęcie i teorie motywacji……….16 1.3 Formy i sposoby motywacji pracowników……….27 Rozdział 2 Metody rozwoju zasobów ludzkich.       2.1 Instrumenty rozwoju zasobów ludzkich 2.2 Podmioty rozwoju zasobów ludzkich……….41 2.3 Istota szkoleń……….42 2.4 Etapy procesu szkoleniowego……….44 2.4.1 Analiza potrzeb…
Przeczytaj więcej

Rola kobiet w zarządzaniu

Wstęp Rozdział I Metody rozwoju zasobów ludzkich       1.1 Pojęcie rozwoju i doskonalenia 1.2 Budowanie ścieżek kariery 1.3 Motywacja – pojęcie i istota 1.3.1 Podejście od strony treści 1.3.2 Podejście do motywacji od strony procesu Rozdział II Sytuacja kobiet w zarządzaniu       2.1 Pojęcie dyskryminacji i regulacje prawne w celu jej przeciwdziałania 2.2 Wpływ organizacji pozarządowych na…
Przeczytaj więcej

Nowe media społecznościowe w rekrutacji pracowników

Wstęp Rozdział 1 Współczesne problemy rekrutacji pracowników       1.1. Pojęcie i istota rekrutacji 1.2. Metody i źródła rekrutacji 1.3. Znaczenie doboru pracowników w przedsiębiorstwie 1.4. Procesy rekrutacyjne w nowoczesnej organizacji 1.5. Planowanie zasobów ludzkich 1.6. Podstawowe procesy rekrutacyjne w firmie 1.7. Pułapki w procesie rekrutacji i selekcji 1.8. Podsumowanie Rozdział 2 Przegląd instrumentów rekrutacyjnych       2.1. Narzędzia…
Przeczytaj więcej

Wykorzystanie koncepcji zarządzania na przykładzie małej firmy

Rozdział 1 Teoretyczne podstawy zarządzania oraz charakterystyka małej firmy       1.1. Charakterystyka podstawowych zagadnień dotyczących zarządzania…….. 4 1.2. Podejście do zarządzania…….. 6 1.3. Wybrane koncepcje zarządzania…….. 17 1.3.1. TQM…….. 17 1.3.2. Benchmarking ……..21 1.3.3. AGILE ……..24 1.4. Charakterystyka małej firmy…….. 27 Rozdział 2 Charakterystyka i podstawowa analiza firmy xyz       2.1. Informacje i dane zasadnicze…….. 33 2.1.1.…
Przeczytaj więcej

Ocena efektywności społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce na podstawie banków notowanych na RESPECT Index

Wstęp……….3 Rozdział I Teoretyczne aspekty społecznej odpowiedzialności biznesu       1.1. CSR i jego historia ……….4 1.2. Rozszerzenie definicji CSR ……….10 1.3. Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element wizerunku………. 16 1.4. Kontrowersje nad słusznością założeń CSR ……….21 Rozdział II Istota i działalność RESPECT Index w Polsce       2.1. Działalność Giełdy Papierów Wartościowych w Polsce………. 24 2.2. Respect Index –…
Przeczytaj więcej

Planowanie sprzedaży jako istotny element zarządzania przedsiębiorstwem na przykładzie Banku

Wstęp Rozdział 1 Istota planowania w przedsiębiorstwie       1.1 Pojęcie i proces planowania w przedsiębiorstwie 1.2 Rodzaje planów w organizacji 1.3 Etapy procesu planowania Rozdział 2 Metody prognozowania sprzedaży       2.1 Metody ilościowe prognozowania 2.2 Metody jakościowe prognozowania Rozdział 3 Makro- i mikrootoczenie banku XYZ oraz stosowana procedura planowania sprzedaży       3.1 Makrootoczenie banku komercyjnego XYZ 3.2 Mikrootoczenie…
Przeczytaj więcej

Systemy motywacyjne a proces rozwoju personelu

Wstęp………..3 Rozdział 1 Pojęcie i istota motywacji       1.1. Definicje i źródła motywacji………..5 1.2. Czynniki wpływające na system motywacyjny…………7 1.3. Modele i teorie motywacji……….23 Rozdział 2 Realizacja polityki personalnej a motywacja       2.1. Zarządzanie przez cele………..31 2.2. Motywacja płacowa………..35 2.3. Pozapłacowe czynniki motywowania………..38 Rozdział 3 Motywacja a rozwój personelu       3.1. Motywacja i jej wpływ na rozwój kompetencji…
Przeczytaj więcej

Dobór kadr w przedsiębiorstwie

Wstęp……….2 Rozdział I Dobór kadr jako główny element zarządzania zasobami ludzkimi       1.1. Pojęcie oraz podstawowe cele zarządzania zasobami ludzkimi……… 4 1.2. Uwarunkowania procesu zarządzania zasobami ludzkimi ………6 1.3. Strategia personalna oraz modele zarządzania kadrami……… 12 1.4. Miejsce doboru kadr w strukturze funkcji personalnej……… 14 Rozdział II Treść doboru kadr       2.1. Planowanie zatrudnienia ………17 2.2. Rekrutacja…
Przeczytaj więcej

Umowa o pracę a elastyczne zarządzanie

Wstęp Rozdział I Aspekt teoretyczny zarządzania personelem       1.1. Pojęcie i istota zarządzania 1.2. Funkcje zarządzania 1.3. Zarządzanie personelem- pojęcie i istota 1.4. Różnice pomiędzy zarządzaniem personelem a zarządzaniem zasobami ludzkimi 1.5. Rola menadżera w zarządzaniu personelem Rozdział II Umowa o pracę       2.1. Pojęcie i istota umowy o pracę 2.2. Forma umowy o pracę 2.3. Tryb…
Przeczytaj więcej

Przeciwdziałanie mobbingowi w miejscu pracy na przykładzie przedsiębiorstwa handlowego XYZ

Wstęp ………..2 Rozdział I Mobbing jako rodzaj przemocy       1.1. Klasyfikacja, zakres i skala mobbingu………..7 1.2. Zachowania i objawy zjawiska mobbingu………..13 1.3. Czynniki wpływające na mobbing………..15 1.4. Skutki mobbingu………..18 1.5. Przeciwdziałanie mobbingowi ………..21 1.6. Prewencja mobbingu w miejscu pracy………..30 1.7. Regulacje prawne zapobiegające mobbingowi………..32 1.7.1.Prawo cywilne………..34 1.7.2. Prawo pracy………..34 1.7.3. Prawo karne………..35 1.7.4. Prawo dyscyplinarne………..36 Rozdział…
Przeczytaj więcej

Analiza skuteczności instrumentów motywacji płacowej i pozapłacowej

Wstęp……… 2 Rozdział 1 Motywowanie- teorie i modele       Pojęcie motywacji………..4 Rodzaje motywacji ………..8 Modele motywacji ………..9 Przegląd wybranych teorii motywacji ………..12 Rozdział 2 Płacowe i pozapłacowe instrumenty motywacyjne       Płaca jako element systemu wynagradzania ………..26 Funkcje i formy płac ………..29 Rodzaje i charakterystyka pozapłacowych instrumentów motywacji……….. 36 Rozdział 3 Ocena systemu motywacyjnego firmy ABB       Przedmiot, cel…
Przeczytaj więcej

Nowoczesny i rewolucyjny przywódca

Wstęp………2 Rozdział I Istota przywództwa    1. Ewolucja poglądów na temat przywództwa……… 4 2. Definicja przywództwa………15 3. Zarządzanie vs przywództwo……… 19 Rozdział II Wybrane koncepcje i style przywództwa    1. Podział, definicje oraz rodzaje władzy……… 23 2. Podejście kwalifikacyjne ………29 3. Podejście behawioralne……… 32 4. Podejście sytuacyjne ………37 5. Przywództwo transakcyjne i transformacyjne……… 40 6. Lider w…
Przeczytaj więcej

Zarządzanie zasobami pracowniczymi na przykładzie przedsiębiorstwa z barnży piekarniczej

Wprowadzenie Rozdział 1 Rynek pracy w warce – uwarunkowania       1.1. Warka – charakterystyka gospodarcza 1.1.1. Misja 1.1.2. Cele strategiczne 1.2. Piekarnia „Kazana” – rys rozwojowy 1.2.1. Charakterystyka i historia piekarni „Kazana” w warce 1.2.2. Przegląd kluczowych produktów piekarni „Kazana” 1.2.3. Analiza otoczenia piekarni „Kazana” 1.2.4. Analiza swot piekarni „Kazana” 1.3. Zabieganie o karierę zawodową 1.3.1.…
Przeczytaj więcej

Procesy rekrutacji i selekcji pracowników w Agencji Pośrednictwa Pracy

Wstęp……….3 Rozdział 1 Problematyka procesów rekrutacji w literaturze przedmiotu.       1.1 Pojęcie i istota rekrutacji we współczesnych przedsiębiorstwach………. 5 1.2 Przygotowanie procesu rekrutacji ……….7 1.3 Źródła, rodzaje i metody rekrutacji………. 9 1.3.1 Rekrutacja wewnętrzna ……….9 1.2 Rekrutacja zewnętrzna ……….10 Rozdział 2 Problematyka selekcji pracowników w literaturze przedmiotu.       2.1 Pojęcie i istota selekcji procesów selekcji pracowników we…
Przeczytaj więcej

Motywacja i ocena, jako skuteczne zarządzanie na przykładzie jednostki wojskowej

Wstęp……….5 Rozdział I Definicja, rola i rodzaje motywacji w zarządzaniu       1.1. Definicja i proces motywacji………. 7 1.2. Rodzaje motywacji pracowników………. 10 1.3. Motywowanie, jako proces zarządzania………. 11 1.4. Wybrane teorie roli motywacji………. 15 1.4.1. Teorie treści………. 15 1.4.2. Teorie procesu………. 19 1.4.3. Teorie wzmocnienia ……….22 Rozdział II Czynniki motywujące pracowników       2.1. Instrumenty motywowania pracowników………. 25…
Przeczytaj więcej

Motywacja i ocena, jako elementy skutecznego zarządzania na przykładzie jednostki wojskowej XYZ

Wstęp……….5 Rozdział I Definicja, rola i rodzaje motywacji w zarządzaniu 1.1. Definicja i proces motywacji………. 7 1.2. Rodzaje motywacji pracowników………. 10 1.3. Motywowanie, jako proces zarządzania………. 11 1.4. Wybrane teorie roli motywacji………. 15 1.4.1. Teorie treści………. 15 1.4.2. Teorie procesu………. 19 1.4.3. Teorie wzmocnienia ……….22 Rozdział II Czynniki motywujące pracowników       2.1. Instrumenty motywowania pracowników………. 25…
Przeczytaj więcej