Analiza wskaźnikowa i analiza trendów jako narzędzia controllingu operacyjnego w American Airlines

1 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp ……….. 4

Rozdział 1
Amerykańska koncepcja controllershipu

1.1. Geneza i rozwój idei controllershipu ……….. 6
1.2. Obszary zastosowania controllershipu w przedsiębiorstwie ………..10
1.3. Przykłady metod i instrumentów wykorzystywanych w controllershipie ………..14
1.4 Controllership kontra controlling – podobieństwa i różnice ………..20
1.5 Pozycja controllera w przedsiębiorstwie ………..28

Rozdział 2
Znaczenie wybranych elementów controllingu operacyjnego

2.1. Analiza wskaźnikowa oraz analiza trendów jako narzędzia controllingu operacyjnego ………..33
2.2. Yield management jako narzędzie controllingu operacyjnego ………..42
2.3. Sprawozdawczość zewnętrzna ………..46

Rozdział 3
American Airlines jako potentat w branży transportu lotniczego.

3.1. Geneza powstania oraz przesłanki rozwoju American Airlines ………..51
3.2. Strategia American Airlines ………..55
3.3 Czynniki otoczenia wpływające na pozycję firmy na rynku ………..61

Rozdział 4
Analiza wskaźnikowa oraz analiza trendów skonsolidowanych sprawozdań finansowych linii lotniczych American Airlines

4.1. Wstępna analiza bilansu firmy ………..68
4.2. Analiza finansowa skonsolidowanych sprawozdań finansowych linii lotniczych American Airlines w latach 2006-2010. ………..70
4.3. Analiza trendów w rachunku zysków i strat linii lotniczych American Airlines w latach 2000-2010. ………..81

Podsumowanie ……….. 88
Załączniki ……….. 90
Bibliografia ……….. 97
Spis rysunków ……….. 99
Spis tabel ……….. 100
Spis wykresów ……….. 101
Spis załączników ……….. 102