Coaching jako narzędzie wykorzystywane w rozwoju pracowników w świetle przeprowadzonych badań własnych

4 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……….4

Rozdział I
Rozwój pracowników jako element Zarządzania Zasobami Ludzkimi

1.1. Geneza teorii zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, jako kluczowego zasobu przedsiębiorstwa……….. 7
1.2. Istota i komponenty kompetencji pracowniczych………. 9
1.3. Rozwój oraz kształtowanie kompetencji pracowniczych………. 14
1.4. Zarządzanie kompetencjami pracowników………. 18


Rozdział II
Coaching jako jedna z nowoczesnych metod szkoleniowych

2.1. Pojęcie i rodzaje coachingu………. 23
2.2. Pojęcie i istota coachingu………. 24
2.3. Coach jako osobisty nauczyciel………. 31


Rozdział III
Coaching jako metoda rozwoju pracowników w świetle badań własnych

3.1. Opis branży opiekuńczej………. 39
3.2. Opis działalności przedsiębiorstwa Promedica24……….41
3.3. Analiza wyników badań własnych………. 43
3.3.1. Analiza problemów badawczych……….46


Zakończenie……….57
Bibliografia………. 60
Załącznik-ankieta

Opis zawartości pracy:


Realizacja celu pracy wymagała jej podziały na trzy rozdziały.
Dwa rozdziały teoretyczne oraz jeden rozdział badawczy, które poprzedzone są wstępem
i podsumowane wnioskami z badań.

W rozdziale pierwszymopisane zostały kompetencje pracowników, jako największy ich zasób oraz możliwości ich rozwoju
i doskonalenia. Dodatkowo przedstawione zostało na czym polega zarządzanie kompetencjami, rozwój talentów pracowników itp.

W rozdziale drugim opisana została jedna z nowoczesnych metod rozwoju kompetencji pracowniczych oraz podnoszenia kwalifikacji, która nazywana jest coachingiem.
W tym rozdziale znajduję się dokładny opis, znaczenie, istota i rodzaje coachingu.

Rozdział ten jest wprowadzeniem do rozdziału trzeciego, gdzie następuję opisanie badania, które zostało wykonane na pracownikach jednej z firm w branży opiekuńczej.

Badanie polegało na przeprowadzeniu ankiety wśród pracowników firmy dotyczącej narzędzi wykorzystywanych w firmie do rozwoju pracowników.
Wykonana została ankieta, jako forma badania.
W rozdziale zostaje podjęta próba analizy wpływu różnorodnych czynników na rozwój pracowników i diagnoza coachingu jako narzędzia wpływającego na rozwój
zawodowy i osobisty pracowników, który ma wpływ również na jakość usług i funkcjonowanie przedsiębiorstwa jako całości. W zakończeniu opisane zostały wyciągnięte
wnioski z przeprowadzonego badania. W trakcie pisania pracy wykorzystano bogatą literaturę z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w formie zwartej, czasopism oraz
korzystano ze źródeł internetowych.