Funkcjonowanie szkolne ucznia z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………..4

Rozdział I
Wyjaśnienie podstawowych pojęć i terminów.

1.1 Rozwój psychoruchowy i jego modele…………5
1.2 Globalne i parcjalne zaburzenia rozwoju………… 6
1.3 Sposoby oceny poziomu rozwoju psychoruchowego………… 10

Rozdział II
Zaburzenia rozwoju psychoruchowego -uwarunkowania i objawy.

2.1 Biopsychiczne, biologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń………… 11
2.1.1 Zaburzenia spowodowane czynnikami genetycznymi………… 12
2.1.2Społeczne przyczyny zaburzeń rozwoju dziecka …………13
2.2 Zaburzenia rozwoju procesów wykonawczych …………20
2.3 Zaburzenia rozwoju procesów poznawczych …………22
2.3.1 Objawy zaburzeń percepcji słuchowej …………22
2.3.2 Objawy zaburzeń percepcji wzrokowej …………23
2.3.3 Objawy zaburzeń percepcji mowy i języka …………26
2.4 Wpływ zaburzeń na proces czytania i pisania …………31
2.5 Formy pomocy uczniom z zaburzeniami rozwojowymi …………32

Rozdział III
Metodologia badań własnych.

3.1 Przedmiot i cel badań………… 37
3.2 Problemy i hipotezy robocze …………37
3.3 Opis metod i technik badawczych …………38
3.4 Organizacja i przebieg badań …………39

Rozdział IV
Analiza wyników badań własnych.

4.1 Formy pomocy specjalistycznej………… 40
4.2 Pozycja ucznia w klasie szkolnej………… 43
4.3 Udział w życiu szkoły………… 44
4.4 Współpraca z rodzicami………… 45

Zakończenie………..47
Bibliografia………..49
Aneks………..51