Kierunki doskonalenia kreowania wizerunku firmy


Wprowadzenie

Rozdział 1
Wizerunek przedsiębiorstwa

1.1. Pojęcie wizerunku
1.2. Elementy kształtujące wizerunek przedsiębiorstwa
1.3. Wizerunek a marka
1.4. Proces projektowania wizerunku

Rozdział 2
Kreowanie wizerunku w firmie

2.1. Przedmiot i zakres działalności a wizerunek i jego kształtowanie
2.2. Miejsce w otoczeniu a wizerunek
2.3. Podstawowa analiza strategiczna firmy – strategia kreowania wizerunku przedsiębiorstwa

Rozdział 3
Kierunki doskonalenia dotyczące kreowania wizerunku firmy

3.1. Model biznesowy i jego nastawienie na tworzenie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
3.2. Konkurencja i jej wpływ na wizerunek firmy
3.3. Public relations w doskonaleniu wizerunku

Podsumowanie

Opis zawartości pracy:

Celem niniejszej pracy dyplomowej jest rozpoznanie działań z zakresu kreowania wizerunku realnie istniejącego podmiotu gospodarczego, a następnie teoretyczna próba wskazania możliwych kierunków doskonalenia tego aspektu działalności firmy, zarówno na płaszczyźnie strategicznej, jak i operatywnej.
[…]
Praca dyplomowa podzielona jest na trzy główne rozdziały. Pierwszy ma charakter teoriopoznawczy, natomiast dwa kolejne charakter analityczno-badawczy. Pracę dyplomową rozpoczyna wstęp i wieńczy zakończenie.

Pierwszy rozdział przedstawia podstawy teoretyczne pracy. Koncentruje się na podstawowych zagadnieniach opisujących postrzeganie wizerunku firmy. Zaprezentowano tutaj rozważania na temat celu działalności przedsiębiorstwa i zarządzania jego wartością, prezentując wpływ jaki na tę wartość mają zasoby niematerialne. Wyjaśniono pojęcie wizerunku firmy, marki czy tożsamości firmy. Ukazano proces kształtowania wizerunku przedsiębiorstwa.

Rozdział drugi charakteryzuje wybrane przedsiębiorstwo i rozpatruje je w aspekcie kreowania przez nie swojego wizerunku oraz elementów, które na wizerunek mają bezpośredni wpływ. W ramach ich prezentacji zawarte zostaną informację dotyczące m.in. historii i etapach rozwoju, przedmiocie działalności i ofercie produktowej.

W rozdziale trzecim przeanalizowano możliwe kierunki doskonalenia dotyczące kreowania wizerunku wybranego podmiotu rynkowego. W pierwszej kolejności analizowano tą kwestię od strony strategicznej – od strony modelu biznesowego przedsiębiorstwa. Dalej, skoncentrowano się na możliwych działaniach już w zakresie operacyjnym, w szczególności warunkując treść rozważań na działalności konkurencji rynkowej.