Koncepcje wykorzystywane w zarządzaniu jakością.

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział I
Istota jakości, ewolucja jakości i zarządzania jakością

1.1. Istota jakości
1.1.1. Kwalitologia jako nauka
1.1.2. Zadania i podział kwalitologii
1.1.3. Obszar badań kwalitologii
1.2. Ewolucja jakości
1.3. Ewolucja w podejściu do zarządzania jakością


Rozdział II
Zasadnicze koncepcje zarządzania jakością

2.1. Zarządzanie jakością wykorzystujące uznane standardy techniczne
2.1.1. Norma ISO 9001
2.1.2 Normy branżowe
2.1.2.1 Norma PN-N-18001:2004
2.1.2.2. Norma PN-EN ISO 14001:2005
2.1.2.4. Norma ISO/TS 16949:2002
2.1.2.5. Norma NATO AQAP2.2. Total Quality Managament
2.2.1. Geneza i definicje TQM
2.2.2. Zasady postepowania w TQM
2.2.3. Elementy i poziomy TQM
2.2.4. Wdrażanie strategii TQM
2.3. Kaizen
2.3.1. Zasady działania Kaizen i zasada ciągłego doskonalenia
2.3.2. Główne koncepcje Kaizen
2.4. Six Sigma
2.4.1. Definicje i geneza Six Sigma
2.4.2. Główne założenia Six Sigma
2.4.3. Etapy wprowadzania Six Sigma


Rozdział III
Koncepcje wspierające zarządzanie jakością

3.1 Learn Management
2.1.1. Pojęcie i istota koncepcji Learn Management
3.2. Główne składniki i strategie Learn Management
3.2. Reengineering
3.2.1. Pojecie reengineeringu
3.2.2. Zasady,etapy i warunki wprowadzania reengineeringu
3.3. Benchmarking
3.3.1 Pojęcie benchmarkingu
3.3.1 Rodzaje benchamrkingu
3.3.3. Etapy benchmarkingu
3.4 Oustourcing
3.4.1 Pojecie outsourcingu
3.4.2. Rodzaje outsourcingu i powody jego stosowania
3.4.3. Wady i zalety outsourcingu


Zakończenie
Bibliografia
Wykaz rysunków

Opis zawartości pracy:


Temat niniejszej pracy, Koncepcje wykorzystywane w zarządzaniu jakością, został wybrany nieprzypadkowo. Każdy człowiek powinien dążyć do osiągania jak najwyższej jakości w całym swoim życiu, można ją traktować jako coś, co podlega stałemu udoskonalaniu w każdym aspekcie ludzkiej działalności. Chroni ona przed wadliwością, jest narzędziem poprawy, instrumentem niedopuszczają-cym do pojawienia się niedoskonałości. Jest spełnieniem oczekiwań i wymagań każdego klienta, drogą, która prowadzi do osiągnięcia przez niego pełnego zado-wolenia, które jest jej wiarygodną miarą.
W literaturze dotyczącej koncepcji zarządzania jakością można znaleźć bardzo dużo wzmianek, opisów i teorii na ich temat. Jednakże wybór koncepcji wspierających zarządzanie jakością, które zostały zawarte w niniejszej pracy, okazał się zadaniem dosyć skomplikowanym. Spowodowane to było, iż w pracy zostały opisane koncepcje rzadko występujące w literaturze przedmiotu.
Celem pracy była analiza koncepcji zarządzania jakością, ich wpływ na osiągnie jak najwyższej jakości, przy ograniczeniu kosztów.

Praca składa się z trzech rozdziałów.

Pierwszy rozdział opisuje ogólną istotę jakości, a także ewolucję w podejściu do jakości i zarządzania jakością.

W rozdziale drugim dokonałam analizy zasadniczych koncepcji zarządza-nia jakością, takich jak: TQM, Kaizen, Six Sigma oraz według uznanych standar-dów technicznych, odnoszących się do różnych obszarów działalności przedsię-biorstw, w tym również w poszczególnych branżach.

Rozdział trzeci zawiera analizę koncepcji wspierających zarządzanie jako-ścią, takich jak Lean Management, reengineering, benchmarking oraz outsourcing, oraz określenie ich wpływu na zarządzanie jakością.