Marketingowa analiza ubezpieczeń na życie na przykładzie firm Commercial Union i Nationale-Nederlanden

4 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp…………4

Rozdział I
Ubezpieczenie na życie jako produkt towarzystw ubezpieczeniowych.

1.1 Specyfika usług ubezpieczeniowych…………5
1.2 Segmentacja i dystrybucja ubezpieczeń na rynku…………15
1.3 Cena produktów ubezpieczeniowych…………46


Rozdział II
Portfel Ubezpieczeń na życie Commercial Union i Nationale-Nedelanden.

2.1 Miejsce Commercial Union i Nationale-Nedelanden na polskim rynku ubezpieczeń na życie…………57
2.2 Charakterystyka portfela produktów Commercial Union…………66
2.3 Charakterystyka portfela produktów Nationale-Nedelanden…………78
2.4 Porównanie produktów ubezpieczeń na życie Commercial Union i Nationale-Nedelanden…………85


Rozdział III
Porównanie produktu „Perspektywa” Commercial Union i „Indywidualnego Ubezpieczenia Inwestycyjnego” Nationale Nedelanden.

3.1 Analiza produktu „Perspektywa” Commercial Union…………92
3.2 Analiza produktu „Indywidualnego Ubezpieczenia Inwestycyjnego” Nationale-Nedelanden…………101
3.3 Porównanie ubezpieczeń „Perspektywa” Commercial Union i „Indywidualnego Ubezpieczenia Inwestycyjnego” Nationale-Nedelanden…………111


Zakończenie…………119
Spis Rysunków…………121
Spis Tabel…………122
Literatura…………123
Załączniki…………125

Opis zawartości pracy:


W pracy przedstawiono specyfikę produktów ubezpieczeniowych ich niematerialny charakter i związane z nimi procesy produkcji i sprzedaży. Porównano również portfele produktów ubezpieczeniowych firm Commercial Union i Nationale-Nederlanden. Jak również scharakteryzowano i zestawiono ich produkty ubezpieczeniowe:

Praca składa się z dwóch zasadniczych części:

Część pierwsza obejmuje rozdział I. W rozdziale tym scharakteryzowano produkt ubezpieczeniowy jako usługę towarzystw, przedstawiono proces segmentacji i dystrybucji ubezpieczeń oraz wyszczególniono i scharakteryzowano składniki wpływające na cenę produktów ubezpieczeniowych.
Część druga obejmuje rozdziały II i III

W rozdziale II przybliżono pozycje firm Commercial Union i Nationale-Nederlanden na polskim rynku oraz scharakteryzowano i porównano portfele produktów ubezpieczeniowych tych firm.

W rozdziale III porównano najbardziej zbliżone do siebie budową produkty ubezpieczeniowe „Perspektywa” Commercial Union i „Indywidualne Ubezpieczenie Inwestycyjne” Nationale-Nederlanden.
Celem pracy jest porównanie produktów ubezpieczeniowych firm Commercial Union i Nationale-Nederlanden.