Kategoria: Pedagogika

Prace z dziedziny Pedagogikaa . Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.

Przystosowanie dziecka 3 letniego do warunkow przedszkolnych na przykładzie przedszkola XYZ.

Przez administrator

Wstęp ………4 Rozdział I Problemy adaptacyjne 1.Pojęcie adaptacji oraz dojrzalosci przedszkolnej………5 2.Objawy trudnosci adaptacyjnych………7 3.Działania podjete przez rodziców wspomagajace proces adaptacji………12 4.Rola i zadania przedszkola w procesię adaptacji dzieci………14 5.Psychologiczne korzysci programów adaptacyjnych………19 Rozdział II Rozwój dziecka 3 letniego 1.Rozwój psychofizyczny dziecka………21 2.Rozwój emocjonalno -spoleczny dziecka………24 3.Wpływ przedszkola na rozwój dziecka………26 Rozdział III Podstawy badan wlasnych 1.Cele badan………27 2.Problemy i hipotezy………27 3.Metody i techniki badawcze ………30 4.Charakterystka obszaru badan i grupy badawczej………31 Rozdział IV Analiza i interpretacja wyników badan wlasnych 1. Adaptacja dzieci do warunków przedszkolnych w opinii rodziców. ………36 2.Przystosowanie się dzieci do warunków przedszkolnych w opinii nauczyciela przedszkola………44…

Bezpieczeństwo dzieci z rodzin patologicznych.

Przez administrator

Wstęp…………5 Rozdział I Problem bezpieczenstwa rodzin. 1.1. Pojęcie rodziny…………7 1.2. Typy i rodzaje rodzin…………8 1.2.1. Rodzina pelna, niepelna…………8 1.2.2. Rodzina wielodzietna…………10 1.2.3. Rodzina zastepcza…………11 1.3. Funkcje rodziny…………13 1.4. Uwarunkowania poczucia bezpieczenstwa dzieci i młodzieży z rodzi pelnych, niepelnych i zrekonstruowanych…………18 1.5. Problem patologii w rodzinie a sieroctwo społeczne…………20 1.5.1. Przemoc wobec dziecka…………21 Rozdział II Metodologiczne podstawy badan. 2.1. Uzasadnienie wyboru tematu…………23 2.2. Przedmiot i cel badan…………24 2.3. Problemy badawcze i hipotezy robocze…………25 2.4. Metody, techniki i narzedzia badawcze…………30 2.5. Charakterystyka terenu badan i badanej populacji…………34 Rozdział III Analiza wyników badan wlasnych. 3.1. Analiza statystyczna i opisowa…………37 3.2. Uogólnienia i wnioski…………64…

Organizacja opieki medycznej nad uczniami w srodowisku nauczania i wychowania w powiecie tarnogórskim.

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Podstawy teoretyczne tematu 1.1.Polozenie geograficzne i historia miasta Tarnowskie Góry ……….. 5 1.2.Rys historyczny podstawowej opieki zdrowotnej i higieny szkolnej………..6 1.3.Definicje zdrowia i higieny ……….. 6 1.4.Organizacja profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniem w szkole ………..9 1.5.Organizacja profilaktycznej opieki zdrowotnej w świetle przepisów prawa ………..11 2.1.Zadania medycyny szkolnej ………..14 2.1.1.Zadania pielegniarki pracujacej w srodowisku wychowania i nauczania ………..16 2.1.2.Kompetencje i podstawowe zasady profilaktycznej opieki nad dziecmi i mlodzieza w srodowisku nauczania i wychowania ………..17 2.1.3.Glówne zalozenia pielegniarstwa w srodowisku nauczaniai wychowania ………..17 3.1.Praktyczne uwarunkowania opieki profilaktycznej nad uczniem w srodowisku nauczania i wychowania ……….. 20 3.1.1.Problemy w realizacji…

Problemy młodzieży uposledzonej umyslowo w domu pomocy społecznej w XYZ

Przez administrator

Wstęp………2 Rozdział 1. Zalozenia pomocy społecznej w Polsce 1.1. Istota i dzialalnosc pomocy społecznej w Polsce……… 6 1.2. Działalność domów pomocy społecznej……… 13 1.3. Dom pomocy społecznej w xxx ………20 Rozdział 2. Zjawisko niepełnosprawności umyslowej w świetle literatury przedmiotu 2.1. Choroby psychiczne – pojecie i charakterystyka……… 26 2.2. Etiologia uposledzenia umyslowego……… 29 2.3. Przejawy uposledzenia umyslowego ………35 2.4. Formy terapii i pracy z pacjentami uposledzonymi umyslowo……… 40 2.5. Funkcjonowanie osób z niepelnosprawnoscia umyslowa ………45 Rozdział 3. Metodologia badan wlasnych 3.1. Cel i przedmiot badan ………48 3.2. Problemy i hipotezy badawcze……… 50 3.3. Metody, techniki i narzedzia badawcze……… 51 3.4. Teren…

Rola telewizji w wychowaniu dzieci w wieku wczesnoszkolnym.

Przez administrator

Wstęp………4 Rozdział 1. Rola telewizji w wychowaniu dzieci w wieku wczesnoszkolnym w świetle literatury 1.1. Telewizja jako medium dydaktyczne……… 6 1.2. Wpływ telewizji na rozwój dziecka ………11 1.3. Zagrozenia wynikajace z korzystania z telewizji przez dzieci……… 14 1.4. Działania wychowawcze zapobiegajace negatywnym wpływom telewizji na dzieci……… 17 Rozdział 2. Metodologiczne zalozenia badan wlasnych 2.1. Przedmiot oraz cel badan……… 21 2.2. Problemy i hipotezy badawcze……… 23 2.3. Metody, techniki i narzedzia badawcze ………26 Rozdział 3. Analiza wyników badan wlasnych 3.1. Charakterystyka terenu badan i badanej grupy ………34 3.2. Czas jaki dzieci w wieku wczesnoszkolnym spedzaja przed telewizorem……… 39 3.3. Kontrola rodziców…

Agresja i przemoc wśród dzieci uczeszczajacych do klas 0-III

Przez administrator

Wstęp……….. 4 Rozdział I. Charakterystyka rozwojowa dzieci z klas 0-III 1. Pojęcie agresji i przemocy……….. 7 2. Źródła zachowan agresywnych ………..15 3. Rozwój moralny dziecka………… 20 4. Czynniki zwiekszajace i zmniejszajace agresje i przemoc……….. 23 5. Sposoby radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi u dzieci……….. 26 Rozdział II. Metodologia badan wlasnych 1. Cele badan i problemy badawcze. hipotezy badawcze………… 32 2. Metody, techniki i narzedzia badawcze……….. 37 3. Teren badan i charakterystyka badanych ………..45 Rozdział III. Agresja wśród dzieci szescioletnich w świetle badan wlasnych 1. Wyniki badan……….. 47 2. Poziom agresywnych zachowan wśród uczniów klas 0-III……….. 53 3. Działania szkoly majace…

Rola wychowania przedszkolnego w rozwoju psychospołecznym dziecka (na przykładzie wychowanków przedszkoli z terenu malej gminy XXX)

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział I. Istota przedszkola jako instytucji opiekunczo – wychowawczej. 1. Pojęcie wychowania przedszkolnego ……….5 2. Cele i funkcje wychowania przedszkolnego……….8 3. Zasady i metody pracy z dziecmi w wieku przedszkolnym………. 11 Rozdział II Rozwój psychospoleczny dziecka 1. Charakterystyka rozwoju psychospołecznego ……….17 2. Rodzina jako podstawowe środowisko rozwoju psychospołecznego dziecka………. 19 3. Rola nauczyciela wychowania przedszkolnego w stymulowaniu rozwoju dziecka……….32 Rozdział III Metodologia badan wlasnych 1. Przedmiot i cel badan ……….36 2. Problemy i hipotezy badawcze ……….37 3. Zmienne i ich wskazniki ……….39 4. Metody, techniki i narzedzia badawcze………. 40 5. Teren i organizacja badan ……….42 6. Charakterystyka populacji badawczej…

Postac nauczyciela i jego rola w edukacji wczesnoszkolnej na podstawie wybranej szkoly podstawowej.

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1. Nauczyciel i jego uczestnictwo w życiu dzieci klas 1-3. 1.1 Nauczyciel ora z dzieci w świetle literatury………. 6 1.2 Specyfika pracy nauczyciela w klsach zintegrowanych………. 10 1.4 Kompetencje nauczyciela………. 18 1.5 Autorytet nauczyciela………. 22 1.6 Rodzaje autorytetu………. 24 1.7 Nauczyciel formujacy proces wychowania………. 28 1.8 Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w relacjach z uczniami………. 30 1.9 Nauczyciel a motywacja dzieci do edukacji………. 36 Rozdział 2. Zalozenia metodologiczne badan wlasnych. 2.1.Przedmiot i cel badan………. 40 2.2 Problemy badawcze………. 42 2.3 Hipotezy robocze ……….44 2.4 Metody, techniki i narzedzia badawcze………. 45 2.5 Opis badanego srodowiska………. 48 Rozdział 3. Rola nauczyciela w…

Stymulowanie twórczej aktywnosci dziecka w przedszkolu.

Przez administrator

Rozdział I Teoretyczne podstawy badan wlasnych 1.Wyjasnienie definicji twórcza aktywnsc 2.Wybarane koncepcje twórczej aktywnosci dziecka. 3.Sposoby stymulowania twórczej aktywnosci dziecka. 4.Znaczenie twórczej aktywnosci dziecka dla jego edukacji. 5.Rola nauczycieli w stmulowaniu twórczej aktywnosci dzieci przedszkolnych. Rozdział II Metodologiczne podstawy badan wlasnych 1.Cel badan i problemy badacze. 2.Zastosowane metody, techniki narzedzia badawcze. 3.Charakterystyka terenu badan. 4.Charakterystyka badanej grupy. 5.Organizacja i przebieg badan wlasnych. Rozdział III Prezentacja i analiza wyników badan wlasnych 1.Wyniki wywiadu z nauczycielkami. 2.Obserwacja dzieci podczas zajęć twórczych. 3.Analiza problemowa wyników badan i zakonczenie. Bibliografia Aneks

Formy spędzania czasu wolnego dzieci wiejskich ( na przykładzie uczniów klas IV- V publicznej szkoly podstawowej XYZ.)

Przez administrator

Wstęp………… 5 Rozdział 1. Czas wolny w literaturze przedmiotu. 1.1. Pojęcie czasu wolnego………… 7 1.2. Aspekty czasu wolnego………… 10 1.3. Funkcje czasu wolnego………… 15 Rozdział 2. Rola srodowisk wychowawczych w procesię wychowania w czasię wolnym. 2.1. Rola rodziny w procesię wychowania i socjalizacji w czasię wolnym………… 20 2.2. Rola szkoly w procesię wychowania i socjalizacji w czasię wolnym………… 26 2.3. Srodowisko lokalne i jego znaczenie wychowawcze………… 30 Rozdział 3. Metodologiczne podstawy badan. 3.1. Uzasadnienie wyboru tematu………… 34 3.2. Przedmiot i cel badan………… 35 3.3. Problemy badawcze i hipotezy………… 36 3.4. Metody, techniki i narzedzia badan………… 37 3.5. Charakterystyka terenu badan……………

Ocena sposobu zywienia osób w wieku podeszlym zamieszkalych w DPS w Krakowie.

Przez administrator

Rozdział 1 Wstęp………… 5 Rozdział 2 Teoretyczne wprowadzenie w problematyke badawcza. 2.1.1 Pojęcie starosci………… 7 2.1.2 Rozróznicowanie etapów starości …………8 2.1.3 Sytuacja demograficzna w Polsce i na swiecie …………10 2.1.4 Przyczyny starzenia się organizmu………… 11 2.1.4.1 Teoria starzenia replikacyjnego …………12 2.1.4.2 Teoria telomerowa …………12 2.1.4.3 Teoria wolnorodnikowa…………13 2.1.4.4Teoria tempa zycia………… 14 2.1.5 Choroby wieku podeszlego………… 14 2.1.5.1 Choroba Parkinsona …………14 2.1.5.2 Nadcisnienie tetnicze …………16 2.1.5.3 Miazdzyca …………17 2.1.5.4 Biegunka………… 17 2.1.5.5 Cukrzyca …………18 2.1.5.6 Choroba zwyrodnieniowa stawów………… 21 2.1.5.7 Niedozywienie …………22 2.1.6 Zmiany zanikowe przewodu pokarmowego wywierajace zasadniczy wpływ na procesy przyjmowania pokarmu, trawienie, wchlanianie i przyswajanie składników pokarmowych………… 24…

Wpływ subkultury chuliganskiej na przemoc i agresje mlodziezy.

Przez administrator

Wstęp ………..6 Rozdział 1 Subkultury mlodziezowe a agresja i przemoc 1.1. Definicje i mechanizmy powstawania subkultur mlodziezowych……….. 8 1.2. Struktura i funkcjonowanie subkultur mlodziezowych……….. 11 1.3. Typologia subkultur mlodziezowych ………..13 1.4. Krótka historia kibicowania w Polsce……….. 17 1.5. Przejawy działalności chuliganów……….. 21 1.6. Wybrane teorie wyjasniajace zjawisko chuliganstwa ………..23 1.7. Pojęcie agresji i przemocy……….. 25 1.8. Formy i rodzaje agresji i przemocy……….. 29 1.9. Przyczyny agresji i przemocy ………..33 1.10. Objawy i skutki ………..39 Rozdział 2 Metodologia badan wlasnych 2.1. Przedmiot i cel badan………..43 2.2. Problemy badawcze……….. 43 2.3. Hipotezy badawcze ………..44 2.4. Zmienne i wskazniki ………..45 2.5. Metody, techniki…

Sytuacja dziecka w rodzinie z problemem alkoholowym.

Przez administrator

Wstęp …………3 Rozdział I Alkoholizm jako choroba spoleczna. 1.1 Wokól pojęcia alkoholowego…………5 1.2 Objawy uzaleznienia alkoholizmu…………8 1.3 Funkcjonowanie osoby z problemem alkoholowym…………10 1.4 Zdrowotne i społeczne skutki naduzywania alkoholu…………14 Rozdział II Rodzina w świetle problemu naduzywania alkoholu. 2.1 Rodzina z problemem alkoholowym…………16 2.2 Wspóluzaleznienie czlonków rodziny alkoholika…………19 2.3 Wpływ alkoholu na sytuacje dziecka w rodzinie…………21 Rozdział III Metodologiczne podstawy badan wlasnych. 3.1 Przedmiot i cel badan…………24 3.2 Problemy i hipotezy badawcze…………25 3.3 Metody, narzedzia, techniki badawcze…………26 3.4 Charakterystyka terenu badan i badanej populacji…………27 Rozdział IV Analiza i interpretacja wyników badan wlasnych. Wnioski…………51 Bibliografia…………52

Zjawisko przemocy domowej w ocenie młodych ludzi.

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział I Przemoc w rodzinie, jako zjawisko społeczne: 1.1 Podstawowe pojęcia………..5 1.1.1 Rodzina………..5 1.1.2 Rodzina dysfunkcjonalna………..6 1.1.3 Przemoc………..6 1.1.4 Przemoc w rodzinie………..8 1.2 Rodzaje i formy przemocy………..8 1.3 Etiologia przemocy domowej………..12 1.4 Objawy i skutki przemocy………..13 1.4.1 Rodzaje objawów przemocy………..13 1.4.2 Skutki przemocy………..16 1.5 Pomoc ofiarom przemocy………..19 1.5.1 Pomoc prawna………..19 1.5.2 Siec instytucji pomocowych………..23 Rozdział II Metodologia przeprowadzonych badan: 2.1 Przedmiot i cele badan………..31 2.2 Problemy i hipotezy badawcze………..31 2.3 Metody, techniki, narzedzia badawcze………..34 2.4 Organizacja badan wlasnych………..41 Rozdział III Uwarunkowania srodowiskowe i osobowe: 3.1 Charakterystyka srodowiska lokalnego………..42 3.2 Charakterystyka badanej placówki………..45 3.3 Charakterystyka badanej grupy………..46 Rozdział IV Analiza…

Zjawisko prostytucji doroslych kobiet.

Przez administrator

Wstęp…………2 Rozdział 1 Zjawisko prostytucji w świetle literatury 1.1. Definicja i rodzaje prostytucji………… 4 1.2. Przyczyny i motywy prostytucji …………12 1.3. Skala zjawiska prostytucji doroslych kobiet w Polsce………… 18 1.4. Psychospołeczne nastepstwa prostytucji………… 21 Rozdział 2 Metodologiczne podstawy badan wlasnych 2.1. Cel i przedmiot badan …………26 2.2. Pytania badawcze …………27 2.3. Metody, narzedzia i techniki badawcz………… 30 2.4. Organizacja i teren badan………… 32 Rozdział 3 Wyniki badan 3.1. Prezentacja uzyskanych wyników………… 34 3.2. Omówienie wyników………… 44 3.3. Wnioski …………47 Podsumowanie…………49 Bibliografia

Funkcjonowanie rodziny z problemem alkoholowym.

Przez administrator

Wstęp………. 4 Rozdział I Problem alkoholizmu w literaturze przedmiotu 1.1. Wyjasnienie pojec: alkohol, alkoholizm 1.2. Charakterystyka uzaleznienia od alkoholu 1.3. Fazy choroby alkoholowej Rozdział II Alkoholizm w srodowisku rodzinnym 2.1. Definicja rodziny, rodzina dysfunkcyjna 2.2. Wspóluzaleznienie w rodzinie alkoholowej 2.3. Syndrom Doroslego Dziecka Alkoholika (DDA) Rozdział III Metodologia badan wlasnych 3.1. Cel i przedmiot badan 3.2. Problemy i hipotezy badawcze 3.3. Metody, techniki i narzedzia zastosowane w badaniach 3.4. Charakterystyka terenu badan i badanej próby Rozdział IV Prezentacja i analiza badan wlasnych 4.1.Charakterystyka badanej populacji 4.2.Wpływ alkoholizmu na funkcjonowanie rodziny w świetle przeprowadzonych badan Zakończenie Bibliografia Zalaczniki Wykaz tabel Wykaz…

Zachowania autoagresywne bezpośrednie dewiacyjne w literaturze przedmiotu

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Zachowania autoagresywne bezpośrednie dewiacyjne w literaturze przedmiotu 1.1. Definicja i istota agresji oraz autoagresji 1.2. Zachowania autoagresywne bezpośrednie w świetle teorii psychoanalitycznych. 1.3. Funkcje zachowan autoagresywnych bezposrednich. 1.4. Przyczyny zachowan autoagresywnych. 1.5. Czynniki ryzyka zachowan autoagresywnych. 1.6. Profilaktyka autoagresji. Rozdział II Adolescencja a zachowania autoagresywne bezpośrednie oraz postawy wobec zachowan autoagresywnych. 2.1. Definicja adolescencji. 2.2. Adolescencja jako czynnik ryzyka zachowan autoagresywnych. 2.4. Istota postawy oraz jej elementy. 2.5. Postawy wobec zachowan autoagresywnych. Rozdział III Metodologia badan. 3.1. Przedmiot i cel badan. 3.2. Problemy oraz hipotezy badawcze. 3.3. Zmienne oraz ich wskazniki. 3.4. Metody, techniki i narzedzia badawcze.…

Adaptacja dziecka 3-letniego w przedszkolu.

Przez administrator

Adaptacja dziecka 3-letniego w przedszkolu Wstęp Rozdział I. Podstawowe zagadnienia w literaturze przedmiotu 1.1. Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym ….10 1.2. Definicja adaptacji ….13 1.3. Przyczyny problemów adaptacyjnych dziecka 3-letniego….18 1.4. Rola rodziny i przedszkola w procesie adaptacyjnym…24 Rozdział II Metodologia badan 2.1. Cel i przedmiot badan….26 2.2. Problemy i hipotezy badawcze…29 2.3. Zmienne i wskaźniki…..35 2.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze…..39 2.5. Teren badan i grupa badawcza….44 Rozdział III Problemy i objawy problemów adaptacyjnych dziecka 3-letniego w świetle badań własnych 3.1. Przyczyny problemów adaptacyjnych w opinii rodziców i nauczycieli….55 3.2. Przejawy problemów adaptacyjnych dziecka 3-letnigo w przedszkolu w opinii…

Narodowe Sily Rezerwowe na Slasku – fakty, mity, czy rzeczywistosc w opinii uczniów klasy mundurowej IV Liceum Ogólnoksztalcacego przy Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych w Jaworznie

Przez administrator

Wstęp……….5 Rozdział 1. Bezpieczeństwo narodowe w literaturze przedmiotu 1.1. Pojęcie, istota, wartosci bezpieczenstwa narodowego ……….7 1.2. Rodzaje bezpieczenstwa narodowego ……….11 1.3. Bezpieczeństwo wewnetrzne a bezpieczenstwo zewnetrzne państwa………. 12 1.4. Funkcje państwa w dziedzinie bezpieczenstwa narodowego ……….13 Rozdział 2. Narodowe sily rezerwowe (NSR) 2.1. Geneza i ewolucja NSR………. 18 2.2. Podstawy prawne funkcjonowania NSR ……….19 2.3. Tryb funkcjonowania NSR………. 20 2.3.1. Zadania NSR ……….21 2.3.2. Szkolenia w ramach NSR ……….23 2.3.3. Procedury powolania do NSR………. 24 Rozdział 3. Metodologiczne zalozenia badan wlasnych 3.1. Przedmiot i cel badan ……….25 3.2. Problemy i hipotezy badawcze………. 26 3.3. Zmienne i wskazniki ……….28 3.4. Metody,…

Animacja czasu wolnego jako element usługi turystycznej na przykładzie animacji dla dzieci w Hotelu Elblag

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział 1. Uslugi turystyczne – pojecie i klasyfikacja 5 1.1. Uslugi podstawowe ………..11 1.2. Uslugi komplementarne………..13 Rozdział 2. Czas wolny – zakres pojęcia 2.1. Animacja czasu wolnego ………..18 2.2. Formy wykorzystania czasu wolnego ………..21 2.3. Organizacje czasu wolnego ………..25 Rozdział 3. Czas wolny w turystyce jako przedmiot animacji 3.1. Funkcje animacji ………..28 3.2. Animacja czasu wolnego a charakter pobytów (wyjazdów) turystycznych………..30 3.3. Animacja czasu wolnego a charakter destynacji turystycznej ………..32 3.4. Animacja czasu wolnego a cechy struktury turystów ………..33 Rozdział 4. Przykladowe formy i programy animacji czasu wolnego dla dzieci w Hotelu Elblag 4.1. Charakterystyka Hotelu Elblag i jego…

Motywy wyboru zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej.

Przez administrator

Wstęp. Rozdział I Charakterystyka zawodu nauczyciela 1.1. Pojęcie nauczyciela w literaturze przedmiotu……….5 1.2.Rola i funkcje nauczyciela w ujęciu historycznym oraz wspólczesnym……….11 1.3.Wlasciwosci nauczyciela……….15 1.3.1.Kompetencje nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej……….15 1.3.2.Cechy osobowosciowe nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej……….27 1.3.3.Ksztalcenie nauczycieli w Polsce……….32 Rozdział II Motywy wyboru zawodu nauczyciela 2.1.Pojęcie motywu……….46 2.2.Teorie motywacji……….48 2.3.Czynniki wpływajace na wybór zawodu nauczyciela……….52 2.3.1. Czynniki wewnetrzne……….52 2.3.2. Czynniki zewnetrzne……….55 Rozdział III Metodologia badan wlasnych 3.1.Przedmiot i cele badan……….61 3.2.Problemy badawcze i hipotezy ……….64 3.3.Zmienne i wskazniki ……….67 3.4.Metody, techniki i narzedzia badawcze……….68 3.5.Organizacja, przebieg oraz charakterystyka badanej grupy……….70 Rozdział IV Analiza wyników badan 4.1.Analiza uzyskanych wyników badan……….75…

Problemy adaptacyjne dzieci.

Przez administrator

Wstęp……… 3 Rozdział I Problematyka trudnosci adaptacyjnych w literaturze pedagogiczno-psychologicznej 1.1. Trudnosci adaptacyjne……… 5 1.2. Przyczyny trudnosci adaptacyjnych ……… 9 1.3. Możliwościnauczyciela w pokonywaniu trudnosci adaptacyjnych……… 24 Rozdział II Charakterystyka rozwoju dziecka 3 – letniego 2.1. Rozwój fizyczny i motoryczny ……… 27 2.2. Rozwój psychiczny ……… 28 2.3. Rozwój emocjonalno-spoleczny ……… 32 2.4. Podstawowe formy działalności dziecka 3 – letniego……… 33 Rozdział III Metodologia badan wlasnych 3.1. Cel i przedmiot badan……… 38 3.2. Problemy i hipotezy badawcze……… 39 3.3. Metody, techniki i narzedzia badan……… 42 3.4. Teren badan i charakterystyka grupy badawczej……… 46 Rozdział IV Analiza badan wlasnych 4.1. Możliwościwlaczenia…

Rodzaje gier i zabaw przedszkolaków w srodowisku domowym.

Przez administrator

Wstęp………..4 Rozdział 1 Srodowisko domowe dziecka w wieku przedszkolnym 1.1 Wyjasnienia pojec………..5 1.1.1 Działalność dziecka w wieku przedszkolnym………..13 1.2 Funkcje i pojecie gier oraz zabaw………..15 1.2.1 Gry i zabawy dydaktyczne………..22 1.2.2 Rola zabaw i gier………..30 Rozdział 2. Metologia badan 2.1 Przedmiot ,cel oraz podmiot badan ………..33 2.2 Problematyka badawcza………..34 2.3 Charakterystyk technik , narzedzi metod badawczych………..36 2.4 Przebieg i organizacja badan………..40 Rozdział 3 Analiza materialu empirycznego 3.1 Srodowisko rodzinne badanych dzieci………..45 3.2 Omówienie badan dokonanych posród rodziców………..46 3.3 Wpływ gier oraz zabaw na wzrost wiadomosci i umiejetnosci wśród dzieci………..59 Podsumowanie badan oraz wnioski koncowe………..66 Bibliografia………..69 Spis tabel………..71

Wzory zazywania alkoholu przez mlodziez.

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1 Wybrane problemy alkoholizmu w świetle literatura 1.1. Wyjasnienie podstawowych pojec 1.2. Typologia wzorców picia 1.3. Powody picia alkoholu 1.4. Okolicznosci spozywania alkoholu przez nastolatków 1.5. Fazy uzaleznienia od alkoholu Rozdział 2. Spozywanie alkoholu przez mlodziez a wybrane zjawiska dewiacyjne 2.1. Alkohol a nikotynizm 2.2. Alkohol a agresja 2.3. Alkohol a przestepczosc Rozdział 3 Styl picia alkoholu w okresie od dorastania do wczesnej doroslosci –badania empiryczne 3.1. Procedura badania i charakterystyka badanej próby 3.2. Narzedzia i zmienne 3.3. Wyniki Zakończenie Bibliografia Spis tabel Spis rysunków