Kategoria: Pedagogika

Prace z dziedziny Pedagogikaa . Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.

Postawy młodzieży wobec problemu rozwodów. Analiza postaw Adolescentów.

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Ujecie problemu w literaturze 1.1. Wyjasnienie pojęćzwiazanych z tematem pracy 1.2. Przyczyny rozwodów 1.3. Fazy rozstania 1.4. Skutki rozwodów dla dzieci i rozwiedzionych Rozdział II Metodologia badan wlasnych 2.1. Przedmiot i cel badan 2.2. Problemy badawcze 2.3. Metody, techniki, narzedzia badawcze 2.4. Charakterystyka terenu badan Rozdział III Analiza wyników badan wlasnych 3.1. Wyniki badan wlasnych 3.2. Wnioski z badan wlasnych Zakończenie Bibliografia Spis tabel i wykresów Aneks Ankieta

Prace wytwórcze w edukacji ogólnotechnicznej uczniów klas I-III.

Przez administrator

Wstęp ………..5 Rozdział 1. Przedmiot badan w literaturze 1.1. Cele edukacji ogólnotechnicznej w ksztalceniu zintegrowanym ………..7 1.2. Tresci edukacji ogólnotechnicznej uczniów klas 1-3 ………..16 1.3. Metody, formy realizacji edukacji ogólnotechnicznej ………..18 1.4. Zadania wytwórcze w edukacji ogólnotechnicznej ………..21 1.5. Umiejetnosci technologiczne w tresciach programów ksztalcenia zintegrowanego………..25 Rozdział 2. Zalozenia metodologiczne badan wlasnych 2.1. Cel i przedmiot badan ………..29 2.2. Problemy i zadania badawcze ………..30 2.3. Metody, techniki oraz narzedzia badawcze ………..31 2.4. Organizacja i przebieg badan ………..34 2.5. Charakterystyka terenu i próby badawczej ………..35 Rozdział 3. Analiza i interpretacja wyników badan wlasnych na temat pracy wytwórczej w edukacji wczesnoszkolnej 3.1.…

Praca grupowa w edukacji wczesnoszkolnej.

Przez administrator

Wstęp …………4 Rozdział I. Praca grupowa w literaturze przedmiotu 1.1. Definicja „pracy grupowej” …………6 1.2. Formy pracy grupowej …………9 1.3. Organizacja pracy grupowej …………11 1.3.1. Aranzacja stolików w pracy grupowej …………12 1.3.2. Podzial uczniów na zespoly …………21 1.3.3. Role i funkcje pelnione w grupie …………24 1.3.4. Organizacja oraz zasady pracy grupowej …………28 1.3.5. Kontrola i ocena pracy grupowej …………32 1.4. Rola nauczyciela w pracy grupowej …………34 1.5. Komunikacja w grupie …………42 1.6. Walory i mankamenty pracy grupowej …………47 Rozdział II. Zalozenia metodologiczne badan wlasnych 2.1. Cel i przedmiot badan …………54 2.2. Problemy i hipotezy badawcze …………56 2.3. Zmienne i ich…

Wartosci wychowawcze w 'Opowiesciach z Narnii’.

Przez administrator

Wstęp……..3 Rozdział I Basniowosc w dziele Clive’a Staplesa Lewisa 1.1. Definicja basni-jej funkcje i rodzaje ……..9 1.2. Motywy basniowe w „Opowiesciach z Narnii”……..12 1.3. Co mozna znalezc w szafie? Swiat „Kronik Narnijskich”……..20 1.4. Basniowy lew Aslan- Stwórca Narnii…….. 29 Rozdział II. Wartosci wychowawcze w dziele Clive’a Staplesa Lewisa 2.1 . Lew, Czarownica i stara szafa- wprowadzenie do calosci cyklu……..34 2.2. Ksiaze Kaspian – drugi tom cyklu…….. 45 Rozdział III. Wartosci wychowawcze w „Opowiesciach z Narnii” C.S.Lewisa 3.1. „Podróz Wedrowca do Switu”- trzeci tom cyklu Lewisa……..49 3.2. Srebrne krzeslo- czwarta czesc cyklu C.S.Lewisa……..52 3.3. Kon i jego chlopiec, czyli piata czesc…

Syndrom DDA- Dorosle Dzieci Alkoholików.

Przez administrator

Wstęp ……….2 Rozdział 1. Dziecko w rodzinie alkoholowej 1.1 Pojecia zwiazane z tematyka pracy……….4 1.2 Funkcjonowanie dziecka w rodzinie alkoholowej……….7 1.3 Mechanizmy obronne i role przyjmowane przez dzieci z rodzin alkoholowych ……….12 Rozdział 2. Sylwetka DDA. 2.1 Cechy DDA……….21 2.2 Funkcjonowanie psychospołeczne DDA……….26 2.3 Funkcjonowanie zawodowe DDA……….33 Rozdział 3. Funkcjonowanie DDA w zwiazkach interpersonalnych. 3.1 Mity i przekonania na temat zwiazku tworzone przez DDA……….40 3.2 Funkcjonowanie w zwiazku DDA……….47 3.3 Funkcjonowanie seksualne DDA……….55 Zakończenie……….60 Bibliografia……….61

Islam w swiadomosci społecznej na przykładzie opinii mieszkańców Sandomierza.

Przez administrator

Wstęp………4 Rozdział I Wolnosc religijna – definicja i podstawy prawne 1.1. Wolnosc religijna w ujęciu historycznym……… 6 1.2. Wolnosc religijna jako element praw czlowieka ………10 1.3. Swoboda wyznania i kultu religijnego w prawodawstwie polskim……… 15 1.4. Wyznania i zwiazki religijne w Polsce – ogólna sytuacja ………19 Rozdział II Obraz islamu w percepcji społecznej w kontekscie stereotypów 2.1. Islam w ujęciu historycznym i teologicznym……… 22 2.2. Fundamentalizm islamski……… 25 2.3. Muzulmanie w Polsce i Europie ………29 2.4. Stosunek spoleczenstwa polskiego do muzulmanów – leki i stereotypy……… 32 Rozdział III Metodologia badan wlasnych 3.1. Charakterystyka badanego obszaru……… 36 3.2. Cel i przedmiot…

Przyczyny uzaleznien narkotykowych wśród młodzieży ponadgimnazjalnej w spolecznosci lokalnej.

Przez administrator

Wstęp………..5 Rozdział 1. Problematyka badan w świetle literatury 1.1. Geneza zjawiska narkoman……….. 7 1.2. Istota zjawiska narkomanii……….. 10 1.3. Profilaktyka uzaleznien narkotykowych……….. 13 Rozdział 2. Charakterystyka wybranych środków odurzajacych 2.1. Substancje wziewne ………..17 2.2. Konopie indyjskie ………..18 2.2.1. Marihuana……….. 18 2.2.2. Haszysz ………..19 2.3. Opium i jego pochodzenie……….. 20 2.3.1. Morfina………..21 2.3.2. Heroina ………..21 2.3.4. 'KOMPOT’ – polska heroina ………..22 2.4. Psychostymulanty ………..23 2.4.1. Amfetamina……….. 23 2.4.2. Ecstasy……….. 24 2.4.3. Kokaina……….. 25 2.4.4. Crack ………..26 2.5.1. L.S.D ………..27 2.5.2. Psylocybina – grzybki halucynogenne ………..27 2.5.3. Meskalina……….. 28 2.6. Leki……….. 29 2.6.1. Barbiturany – srodki nasenne……….. 29 2.6.2. Benzodiazepany – srodki…

Wczesna nauka czytania na podstawie metody krakowskiej profesor XYZ w pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.

Przez administrator

Wstęp …………8 Slowniczek pojęćzawartych w pracy…………10 Rozdział I Proces czytania 1.1.Proces czytania w ujęciu definicyjnym…………12 1.2. Etapy nauki czytania…………18 1.3. Rozpoczecie nauki czytania…………21 1.4. Zasady przygotowania dziecka do nauki czytania…………26 1.5. Problemy zwiazane z czytaniem …………32 Rozdział II Metoda sylabowa profesor XYZ 2.1. Biografia autorki metody symultaniczno – sekwencyjnej…………45 2.2. Opis metody krakowskiej…………47 2.3. Etapy nauki metoda sylabowa…………52 2.4. Cwiczenia na poszczególnych etapach nauki…………63 2.5. Badanie umiejetnosci czytania …………64 2.6. Pomoce dydaktyczne zastosowane w metodzie krakowskiej…………67 Rozdział III Metodologia badan wlasnych 3.1. Wprowadzenie…………69 3.2. Cel i przedmiot badan…………70 3.3. Glówny problem badawczy i problemy szczególowe…………72 3.4. Hipoteza glówna i hipotezy…

Gry i zabawy dydaktyczne w przedszkolu.

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Znaczenie edukacji przedszkolnej rozwoju dziecka 1.1.Wybrane przejawy rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym 1.2. Cele i zadania edukacji przedszkolnej 1.3. Środki dydaktyczne w edukacji 1.4. Gry i zabawy dydaktyczne w edukacji Rozdział II Zalozenia metodologiczne badan wlasnych 2.1. Cel, przedmiot, problemy badawcze 2.2. Metody, techniki i narzedzia badawcze 2.3. Dobór próby, teren i organizacja badan Rozdział III Gry i zabawy dydaktyczne podejmowane przez dzieci przedszkolne – wyniki badan wlasnych 3.1. Aktywnosc dzieci podczas zajęć 3.2. Analiza aktywnosci dzieci 3.3. Analiza wywiadu z nauczycielka 3.4. Podsumowanie wyników badan Zakończenie Bibliografia Aneks Aneks 1. Dyspozycje do obserwacji Aneks 2. Notatki…

Zadania dyrektora szkoly zwiazane z zapewnieniem bezpieczenstwa uczniom.

Przez administrator

Wstęp ……….3 Rozdział 1. Prezentacja najwazniejszych opisów prawnych, regulujacych kwestie bezpieczenstwa w szkole………. 4 1.1. Bezpieczeństwo w szkole – zadania dyrektora w świetle ustawy o systemie oswiaty………. 5 1.2. Zapisy dotyczace bezpieczenstwa w szkole – zadania dyrektora zawarte w Karcie Nauczyciela………. 5 1.3. Obowiazki pracodawcy, dyrektora w zakresię bezpieczenstwa zawarte w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. , Kodeks pracy………. 5 1.4. Rozporzadzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej………. 7 Rozdział 2. Ogólna charakterystyka szkoly jako terenu badan………. 8 Rozdział 3. Analiza realizacji zadan wynikajacych z obowiazku zapewnienia bezpieczenstwa uczniom w świetle badan przeprowadzonych w szkole podstawowej nr 51 XYZ. 3.1. Obszary,…

Losy doroslych dzieci alkoholików.

Przez administrator

Rozdział I Teoretyczne podloze zagadnienia 1. Droga zycia i jej biograficzny wymiar 2. Uzaleznienia 3. Koncepcje powstawania uzaleznien 4. Wspóluzaleznienie jako jedna z konsekwencji wystepowania choroby alkoholowej w rodzinie 5. Cechy charakterystyczne osób z syndromem DDA 6. Instytucje wspierajace DDA 7. Efekty dotychczasowych badan nad doroslymi dziecmi alkoholików Rozdział II Metodologiczne podstawy badan wlasnych 1. Cel oraz przedmiot badan wlasnych 2. Problemy badawcze 3. Metody i techniki badawcze 4. Charakterystyka badanych osób 5. Proces badan wlasnych Rozdział III Losy doroslych dzieci alkoholików 1. Zycie rodzinne DDA 1.1 „Nigdy się od niej nie uwolnie…” 1.2 „Tak bardzo boje się samotnosci…” 1.3…

Pobyt dziecka w szpitalu jako sytuacja trudna.

Przez administrator

Wstęp……….2 Rozdział I Pobyt dziecka w szpitalu 1. Sytuacja trudna – analiza pojęcia………. 4 2. Warunki kształtujące psychike i przezycia dziecka w szpitalu………. 7 3. Zaburzenia rozwoju dziecka chorego………. 14 Rozdział II Zajecia wychowawcze i ich wpływ na samopoczucie dziecka w szpitalu. 1. Geneza szkolnictwa szpitalnego ……….18 2. Zadania szkoly szpitalnej ……….20 3. Terapeutyczna rola zajęć pozalekcyjnych w szkole szpitalnej………. 22 Rozdział III Metodologiczne podstawy badan. 1. Cel badan oraz problematyka badawcza………. 27 2. Metoda badawcza, techniki i narzedzia badawcze………. 30 3. Teren badan ……….35 Rozdział IV Wyniki badan wlasnych. 1. Tresciowe aspekty przezyc emocjonalnych dzieci………. 36 2. Obraz pobytu…

Wykorzystanie gier i zabaw dydaktycznych w edukacji matematycznej w kl. III

Przez administrator

Wstęp……….. 1 Rozdział I Problematyka edukacji wczesnoszkolnej w psychologiczno – pedagogicznej literaturze przedmiotu 1. Możliwościi ograniczenia rozwojowe dziecka w wieku wczesnoszkolnym………… 4 2. Zalozenia edukacji wczesnoszkolnej w zakresię rozwijania kompetencji matematycznych………… 12 3. Nauczyciel jako organizator dzialan edukacyjnych ………..19 4. Rola i znaczenie gier i zabaw dydaktycznych w nauczaniu matematyki w edukacji wczesnoszkolnej malego dziecka ………..23 Rozdział II Metodologiczne podstawy wlasnych badan pedagogicznych 1. Cel oraz przedmiot badan wlasnych ………..29 2. Problemy badawcze……….. 31 3. Metody, techniki i narzedzia badawcze………… 32 4. Kontekst sytuacyjny ………..37 Rozdział III Możliwościi ograniczenia wykorzystywania gier i zabaw dydaktycznych w edukacji matematycznej w klasię III…

Aktywnosc zawodowa kobiet a macierzynstwo.

Przez administrator

Wstęp ………….9 Rozdział 1. Problematyka macierzynstwa w świetle literatury. 1.1. Pojęcie macierzynstwa ………….11 1.2. Charakterystyka obowiazków kobiety jako matki – wyrzeczenia i korzysci ………….15 1.3. Stosunek wspólczesnych kobiet do macierzynstwa ………….22 1.4. Oczekiwania społeczne wobec wspólczesnych kobiet – obowiazujacy stereotyp 'matki polki’…………. 25 1.5. Polityka prorodzinna w Polsce ………….29 Rozdział 2. Analiza zagadnienia aktywnosci zawodowej kobiet. 2.1. Pojęcie aktywnosci zawodowej ………….36 2.2. Aspiracje zyciowe wspólczesnych kobiet ………….38 2.3. Aktywnosc zawodowa kobiet a macierzynstwo…………. 40 2.4. Stosunek spoleczenstwa do pracy zawodowej kobiet ………….43 2.5. Ulatwienia oferowane przez pracodawców wobec pracujacych matek…………. 44 2.5.1. Zawód 'gospodyni domowa’ ………….48 Rozdział 3. Metodologiczna strategia…

Mlodziez wobec narkotyków- doswiadczenia i opinie

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział I Narkotyki – analiza wybranych aspektów w świetle literatury przedmiotu. 1.1.Podzial narkotyków……….5 1.2.Dzialanie i charakterystyka narkotyków w zaleznosci od rodzaju substancji oraz ich wlasciwosci……….11 1.3.Dopalacze jako srodki zastepujace nielegalne narkotyki……….36 1.4.E – narkotyki……….41 1.5.Ewolucja trendów w stosowaniu substancji psychoaktywnych przez mlodziez……….42 1.6.Problematyka prawna narkomanii……….48 1.7.Ustawa o przeciwdzialaniu narkomanii……….51 Rozdział II Metodologia badan wlasnych. 2.1. Cel i przedmiot badan……….65 2.2. Problemy i hipotezy badawcze……….65 2.3. Metody, techniki i narzedzia badawcze……….66 2.4. Organizacja i przebieg badania……….66 2.5. Charakterystyka badanej populacji……….67 Rozdział III Czesc badawcza – analiza badania ankietowego. 3.1. Odpowiedzi ankietowanych – próba badawcza gimnazjalistów……….69 3.2. Odpowiedzi grupy ankietowanych licealistów……….79…

Dziecko z zespolem Downa– studium indywidualnego przypadku.

Przez administrator

Wstęp……….4 Rozdział I Niepelnosprawnosc intelektualna i ruchowa w perspektywie teoretycznej. 1.1. Pojęcie i rodzaje niepelnosprawnosci……….6 1.2. Niepelnosprawnosc intelektualna i ruchowa w paradygmacie medycznym……….13 1.3. Niepelnosprawnosc intelektualna i ruchowa w paradygmacie społecznym……….14 Rozdział II Zespól Downa w literaturze przedmiotu. 2.1. Pojęcie zespolu Downa i jego typy……….19 2.2. Przyczyny Zespolu Downa……….22 2.3. Wychowanie i edukacja dziecka z Zespolem Downa……….25 2.4. Funkcjonowanie społeczne dziecka z zespolem Downa……….34 Rozdział III Metodologia badan wlasnych. 3.1. Przedmiot i cel badan……….38 3.2. Problemy badawcze……….40 3.3. Metody, techniki i narzedzia badawcze……….41 3.4. Organizacja i przebieg badan……….43 Rozdział IV Charakterystyka przypadku. 4.1. Biografia przypadku……….45 4.2. Identyfikacja problemu……….49 4.2.1 Antoni…

Dojrzalosc do malzenstwa u młodzieży licealnej rodzin wielodzietnych.

Przez administrator

Wstęp………… 4 Rozdział I—Dojrzalosc do malzenstwa u młodzieży z rodzin wielodzietnych – analiza literatury w świetle literatury 1. Analiza zagadnienia malzenstwa …………6 1.1. Dojrzalosc wiezi malzenskiej i jej uwarunkowania………… 7 1.2. Charakterystyka okresu dorastania………… 9 1.3. Pojęcie dojrzalosci………… 11 1.4. Przejawy dojrzalosci …………12 1.5. Rodzaje dojrzalosci …………15 1.6. Kryteria dojrzalosci …………16 1.7. Skutki braku dojrzalosci …………18 Rozdział II Zalozenia metodologiczne badan wlasnych 2.1. Przedmiot i cel badan………… 21 2.2. Problemy badawcze …………22 2.3. Hipotezy badawcze …………23 2.4. Zmienne i ich wskazniki …………24 2.5. Metody, techniki i narzedzia badawcze………… 25 2.6. Charakterystyka grupy badawczej …………26 Rozdział III Analiza wyników empirycznych 3.1.…

Cyberprzemoc wśród młodzieży gimnazjalnej.

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Cyberprzestrzen 1.1 Internet jako wirtualna rzeczywistosc 1.2 Wirtualny swiat. Spolecznosci wirtualne – cyberspolecznosci 1.3 Dzieci i Internet. Skutki korzystania z Internetu dla dzieci i mlodziezy. Uzaleznienie od sieci Rozdział II Cyberprzemoc 2.1 Cyberprzemoc forma przemocy szkolnej 2.2 Cyberprzemoc 2.3 Rodzaje i metody cyberprzemocy 2.4 Rodzice i nauczyciele przeciw cyberprzemocy Rozdział III Metodologia badan wlasnych 3.1 Przedmiot i cel badan 3.2 Problemy i hipotezy badawcze 3.3 Metody, techniki i narzedzia badawcze 3.4 Charakterystyka badanej populacji Rozdział IV Wyniki badan 4.1 Znajomosc zjawiska cyberprzemocy wśród młodzieży gimnazjalnej 4.2 Powody ataków. Ofiara, agresor. Skutki cyberprzemocy 4.3 Znajomosc przez mlodziez gimnazjalna…

Proces wypalenia zawodowego u nauczycieli.

Przez administrator

Wstęp…………2 Rozdział I Problem wypalenia zawodowego w ujęciu teoretycznym. 1.1. Pojęcie wypalenia zawodowego i próby jego definiowania…………4 1.2. Trójwymiarowa koncepcja wypalenia zawodowego…………8 1.3. Proces wypalenia zawodowego, stadia i czesci skladowe…………10 1.4. Przyczyny wypalenia zawodowego…………12 1.5. Praca jako źródłostresu…………18 Rozdział II Stres i wypalenie zawodowe wśród nauczycieli. 2.1. Specyfika pracy nauczyciela jako zawodu podatnego na wypalenie zawodowe…………25 2.2. Konsekwencje wypalenia zawodowego nauczycieli…………30 2.3. Stres chroniczny a stres zawodowy – koncepcje stresu zawodowego…………35 2.4. Metody prewencji stresu…………37 Rozdział III Problem wypalenia zawodowego nauczycieli w świetle badan wlasnych. 3.1. Metodologia badan wlasnych…………44 3.2. Cel badan i charakterystyka badanej próby…………49 3.3. Przyczyny wypalenia zawodowego…

Uniwersytet Trzeciego Wieku jako forma aktywnosci osób starszych.

Przez administrator

Wstęp – cel pracy …………..6 Rozdział 1 Analiza literatury przedmiotu 1.1. Powstanie i rozwój Uniwersytetów Trzeciego Wieku ………….8 1.3. Cel i misja Uniwersytetu Trzeciego Wieku ………….10 1.4. Aktywnosc jako źródłosprawnosci zyciowej ludzi starszych ………….12 1.4.1. Aktywnosc osób starszych ………….14 1.4.2. UTW w Nowym Targu jako forma aktywnosci osób starszych…………. 16 Rozdział 2. Metodologia badan naukowych 2.1. Problemy i hipotezy badawcze…………. 21 2.2. Zmienne zalezne i niezalezne ………….22 2.3. Metoda , techniki i narzedzia badawcze…………. 22 2.4. Organizacja i miejsce badan…………. 22 2.5. Informacja o badanej grupie ………….24 Rozdział 3 Wyniki badan i ich analiza 3.1. Osiagniecie wieku emerytalnego i zwiazane…

Funkcje i zadania asystenta rodziny w świetle literatury przedmiotu.

Przez administrator

Wstęp………….3 Rozdział I Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze. 1. Pojęcie rodziny i jej struktura………….5 2. Rodzina jako środowisko wychowawcze………….11 3. Funkcje rodziny………….16 4. Problemy społeczne wspólczesnej rodziny………….22 Rozdział II Charakterystyka asystenta rodziny. 1. Pojęcie asystenta rodziny………….25 2. Rola asystenta rodziny………….26 3. Funkcje asystenta rodziny………….28 4. Zadania asystenta rodziny………….31 Rozdział III Praca asystenta rodziny. 1. Uprawnienia asystenta rodziny………….36 2. Etyka pracy asystenta rodziny………….38 3. Wspólpraca asystenta z rodzinami oraz sluzbami wspierajacymi rodzine………….40 4. Analiza wlasnych możliwości i ograniczen w wykonywaniu zawodu asystenta rodziny………….48 Rozdział IV Metodyka pracy asystenta rodziny. 1. Ocena wstepna………….51 2. Ukladanie planu pracy oraz jego realizacja po ocene…

Wpływ muzyki na wszechstronny rozwój dziecka w wieku wczesnoszkolnym, a jej miejsce w ksztalceniu zintegrowanym.

Przez administrator

Wstęp ………..6 Rozdział I. Rozwój dziecka w wieku wczesnoszkolnym w kontekscie teoretycznym. 1. Definicja i etapy rozwoju ………..9 2. Charakterystyka rozwoju dziecka w okresie póznego dziecinstwa………..11 2.1. Rozwój fizyczny ………..12 2.2. Rozwój motoryczny ………..14 2.3. Rozwój procesów poznawczych ………..16 2.4. Rozwój spoleczny i emocjonalny………..26 2.5. Rozwój moralny ………..28 2.6. Kształtowanie się osobowosci ………..31 Rozdział II. Muzyka jako wazny determinant rozwoju 1. Pojęcie oraz geneza muzyki i wychowania muzycznego ………..34 2. Teoretyczne podstawy wychowania muzycznego ………..36 3. Cele i funkcje wychowania muzycznego ………..39 4. Tresc wychowania muzycznego ………..44 5. Formy wychowania muzycznego ………..45 5.1. Spiew ………..45 5.2. Gra na instrumentach ………..47…

Program adaptacyjny do przedszkola.

Przez administrator

1.Cele programu 2.Oczekiwane efekty 3.Czas realizacji 4.Siatka programu 5.Formy pracy – list do rodziców – indywidualne zaproszenie dziecka do przedszkola – plan wycieczki po placówce – konspekt zajęć otwartych dla rodziców – procedura nadania indywidualnego znaczka przedszkolaka