Kategoria: Pedagogika

Prace z dziedziny Pedagogikaa . Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.

Wpływ Internetu na zachowania i postawy uczniów w wieku gimnazjalnym

Przez administrator

Wstęp. Rozdział I Uwarunkowania uzaleznienia od Internetu. 1.1. Pojęcie i przyczyny uzaleznienia od Internetu. 1.2. .Psychologiczny aspekt uzaleznienia od sieci, oraz jego skutki dla nastolatka uczacego się gimnazjum. 1.3. Pomoc młodzieży uzaleznionej od internetu. Rozdział II Postawy i zachowania rodziców wobec dzieci naduzywajacych Internetu i od niego uzaleznionych. 2.1. Zagrozenia wynikajace z uzaleznienia nastolatka od Internetu. 2.2. Zachowania rodziców wobec uzaleznienia dziecka. 2.3. Sposoby korzystania z Sieci, a mozliwosc wystapienia uzaleznienia od Internetu. Rozdział III Metodologia badan wlasnych dotyczacych kształtowania się postaw i zachowan gimnazjalistów pod wpływem Internetu. 3.1. Przedmiot badan i hipotezy badawcze. 3.2. Charakterystyka badanej grupy. 3.3. Opis…

Problem niesmialosci u dzieci i formy terapii

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1 Niesmialosc w literaturze przedmiotu 1.1. Definicje niesmialosci ……….2 1.2 Przyczyny niesmialosci. ……….3 1.3 Wpływ niesmialosci na funkcjonowanie dziecka……….5 1.4 Sposoby przezwyciezenia niesmialosci ……….5 1.5 Wybrane metody terapii dzieci niesmialych……….6 Rozdział 2 Zagadnienia metodologiczne badan wlasnych 2.1 Cel oraz przedmiot badan 2.2 Metody, techniki oraz narzedzia badawcze 2.3 Charakterystyka terenu badan Rozdział 3 Organizacja i procedura przeprowadzenia badan wlasnych dotyczacych niesmialosci uczniów klas nauczania wczesnoszkolnego 3.1. Przebieg badan wlasnych dotyczacych zagadnienia niesmialosci uczniów klas nauczania wczesnoszkolnego 3.2. Analiza i opracowanie wyników empirycznych badan wlasnych dotyczacych zagadnienia niesmialosci uczniów klas nauczania wczesnoszkolnego 3.3 Podsumowanie i wnioski z przedmiotowego badania…

Doswiadczenia młodzieży zwiazane z alkoholem.

Przez administrator

Wstęp……… 2 Rozdział 1. Teoretyczne podstawy alkoholizmu. 1. Definicje choroby alkoholowej……… 4 2. Fazy uzaleznienia od alkoholu……… 6 3. Dzialanie alkoholu na organizm czlowieka……… 8 4. Stopnie upojenia alkoholowego……… 9 5. Alkohol w życiu codziennym czlowieka……… 10 6. Wpływ alkoholizmu na funkcjonowanie spoleczenstwa……… 13 7. Dziecko na tle rodziny z problemem alkoholowym……… 16 8. Zjawisko choroby alkoholowej w Polsce……… 20 9. Alkohol a mlodziez……… 22 Rozdział 2. Diagnoza resocjalizacyjna. 1. Diagnoza jako czynnik rozpoznawczy problemu. Definicje……… 26 2. Cel diagnozy i pytania diagnostyczne……… 31 3. Metody diagnostyczne. Metoda sondazu diagnostycznego……… 32 4. Przebieg diagnozy……… 35 Rozdział 3. Mlodziez a alkohol…

Gry i zabawy logiczne a rozbudzanie zainteresowan matematycznych u dzieci piecio- szescioletnich w przedszkolu.

Przez administrator

Wstęp………2 Rozdział IGry io zabawy logiczne a rozbudzanie zainteresowan matematycznych u dzieci 5-6 letnich w przedszkolu w świetle literatury 1. Rozbudzanie zainteresowan dzieci w wieku przedszkolnym………4 1.1 Zainteresowanie dzieci 5-6 letnich………5 1.2 Aktywnosc dzieci 5-6 letnich………7 2. Gry i zabawy logiczne- charakterystyka………8 3. Struktura zajec………11 3.1 Metody zastosowane w pracy………11 3.2 Typy przeprowadzonych zajec………12 Rozdział II Przykladowe scenariusze zajęć rozbudzajace zainteresowania matematyczne u dzieci 5-6 letnich w przedszkolu 1. Scenariusz 1 Kształtowanie schematu wlasnego ciala. Róznicowanie i okreslanie kierunków w przestrzeni………13 2. Scenariusz 2 Znajdz swoje miejsce………17 3. Scenariusz 3 'Sasiedzi liczby’………21 4. Scenariusz 4 Co mówi bebenek?………25 5. Scenariusz…

Autorytety wspólczesnej młodzieży gimnazjalnej.

Przez administrator

Wstęp………..2 Rozdział 1 Autorystety- aspekt teoretyczny 1.1. Pojęcie autorystetu, pochodzenie slowa, rodzaje autorytetu………..4 1.2. Funkcje autorytetu………..7 1.3. Autorytety w życiu wspólczesnej mlodziezy………..8 1.4. Autorytety a wiezi rodzinne………..11 1.5. Transformacja wartosci wspólczesnej mlodziezy………..12 Rozdział 2. Etapy organizowania procesu badawczego 2.1. Przedmiot i cel badan………..15 2.2. Problemy badawcze………..16 2.3. Hipotezy badawcze………..18 2.4. Zmienne i wskazniki………..19 2.5. Metody, techniki, narzedzia badawcze………..20 2.5.1. Wywiad………..24 2.5.2 Ankieta………..26 2.5.3. Obserwacja………..26 2.6. Teren badan………..28 Rozdział 3 Wyniki badan wlasnych 3.1. Prezentacja wyników badan wlasnych………..30 3.2. Mlodziez w gimnazjum w w………..w badaniach prowadzonych w ix 2010………..30 3.3. Podsumowanie wyników badan………..36 Zakończenie………..38 Bibliografia………..39 Spis tabel………..42

Eutanazja jako prawo do godnej smierci w świetle regulacji prawnych, pogladow nauki i religii.

Przez administrator

Wstęp. Rozdział I Poczatki kształtowania się eutanazji 1. Pojęcie eutanazji………..5 2. Idea kształtowania się prawa do godnej smierci………..8 Rozdział II Ogólna charakterystyka eutanazji 1. Eutanazja czynna i bierna………..14 2. Eutanazja dobrowolna i niedobrowolna………..20 3. Eutanazja okoloporodowa – satystyki………..22 Rozdział III Prawne i społeczne aspekty eutanazji. 1. Uregulowania prawne w Polsce………..23 2. Uregulowania prawne w Europie………..29 2.1. Holandia………..30 2.2. Luksemburg………..33 2.3. Belgia………..34 2.4. Albania………..35 Rozdział IV Eutanazja w doktrynach religijnych. 1. Stanowisko religii wobec eutanazji………..36 2. Spór o legalizacje eutanazji – przeciwnicy i zwolennicy………..41 3. Medycyna wobec eutanazji………..46 Zakończenie………..50 Bibliografia.

Przemoc fizyczna młodzieży gimnazjalnej w XYZ.

Przez administrator

Wstęp ………..4 Rozdział 1. Przemoc i agresja – geneza. 1.1. Pojęcie agresji i przemocy ………..6 1.2. Klasyfikacja form przemocy ………..9 1.3. Przyczyny stosowania przemocy w szkole ………..16 1.4. Skutki przemocy fizycznej i sposoby jej przeciwdziałania ………..19 Rozdział 2. Metodologia badan. 2.1. Problem badawczy ………..22 2.2. Pytania badawcze ………..22 2.3. Hipotez badawcza ………..23 2.4. Teren badan i charakterystyka próby badawczej ………..23 2.5. Narzedzie badan ………..23 Rozdział 3. Analiza wyników badan wlasnych. 3.1. Wystepowanie przemocy w szkole w percepcji uczniów ………..25 3.2. Sposoby zapobiegania przemocy w opinii uczniów ………..44 3.3. Wnioski z przeprowadzonych badan ………..48 Zakończenie ………..49 Bibliografia ………..50 Spis tabel ………..52…

Dzieci i mlodziez w sieci. Niebezpieczne i szkodliwe aspekty doby Internetu.

Przez administrator

Wstęp………1 Rozdział 1. Spoleczenstwo w dobie Internetu. 1.1. Internet a zycie społeczne, cyberprzestrzen. ………2 1.2. Korzystanie z Internetu i jego uzytkownicy………5 1.3. Przyczyny i skutki rozchamowanego zachowania w Internecie………11 1.4. Cybermilosc – emocje i zwiazki w sieci………16 Rozdział 2. Tozsamosc a siec. 2.1. „Ja” w sieci, czyli internetowa tozsamosc. ………24 2.2. Anonimowosc i odpowiedzialnosc. ………27 2.3. Sieciowe maski i klamstwa. ………31 Rozdział 3. Siec zagrozen – ciemna strona Internetu. 3.1. Korzystanie i naduzywanie nowych mediów. ………37 3.2. Internetoholizm czyli uzaleznienie od sieci. Przyczyny i skutki. ………44 3.3. Agresja w sieci – cyberprzemoc, bullying i cyberbullying. ………47 3.4. Grooming, czyli niewlasciwe…

Gry komputerowe oraz ich wpływ na rozwój dziecka.

Przez administrator

Wstęp………5 Rozdział 1. Gry komputerowe. 1.1 Gry komputerowe w świetle literatury………7 1.2 Rodzaje gier komputerowych………9 1.3 Rys historyczny powstania gier komputerowych………12 1.4 Przyczyny zainteresowania grami komputerowymi………18 Rozdział 2. Wpływ gier komputerowych na rozwój dziecka. 2.1 Etapy rozwoju dziecka………22 2.2 Pozytywne aspekty gier komputerowych………26 2.3 Ryzyko i zagrozenia zwiazane z grami komputerowymi………30 2.4 Wpływ rodziców na korzystanie z gier komputerowych przez dzieci………37 Rozdział 3. Profilaktyka uzaleznien dzieci od gier komputerowych. 3.1 Przykladowe rozwiazania problemu uzaleznienia dzieci od gier komputerowych………40 3.2 Terapeutyczne wykorzystanie gier komputerowych………51 Zakończenie………55 Bibliografia………57 Spis rysunków………61

Niepowodzenia szkolne uczniów na podstawie filmu w rezyserii Aamir’a Khan’a „Gwiazdy na Ziemi”

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Teoretyczne ujecie zagadnien dotyczacych niepowodzen szkolnych 1.1. Pojęcie niepowodzen szkolnych 1.2. Przyczyny niepowodzen szkolnych 1.2.1. Czynniki spoleczno – ekonomiczne 1.2.2. Czynniki biopsychiczne 1.2.3. Czynniki pedagogiczne 1.3. Skutki niepowodzen szkolnych 1.4. Sposoby zapobiegania niepowodzeniom szkolnym Rozdział II Zalozenia metodologiczne badan wlasnych 2.1. Cel i przedmiot badan 2.2. Problem glówny i problemy szczególowe 2.3. Metody, techniki i narzedzia badawcze 2.4. Przebieg i organizacja badan wlasnych Rozdział III Analiza filmu 3.1. Pojęcie filmu i gatunki filmowe 3.2. Musical, jako rodzaj sztuki filmowej 3.3. Analiza tresci filmu „Gwiazdy na Ziemi” Rozdział IV Pedagogiczne znaczenie filmu „Gwiazdy na Ziemi” 4.1. Problem dysleksji…

Rola ojca w rodzinie i wychowaniu malego dziecka.

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział I Rodzina we wspólczesnej rzeczywistosci społecznej 1.1 Rodzina jako środowisko wychowawcze……….5 1.2 Funkcje i zadania rodziny……….12 1.3 Alternatywny model zycia rodzinnego……….17 Rozdział II Rola ojca w wychowywaniu malego dziecka 2.1 Pozycja ojca w polskiej rodzinie……….26 2.2 Wpływ ojca na rozwój dziecka……….28 2.3 Ojcostwo w życiu mezczyzny……….31 2.4 Postawy rodzicielskie wspólczesnych ojców……….34 Rozdział III Metodologia badan wlasnych 3.1 Przedmiot, cel i problematyka badawcza……….37 3.2 Metody i techniki badan……….41 3.3 Teren i przebieg badan……….45 Rozdział IV Analiza wyników badan wlasnych 4.1 Relacje miedzy ojcem a dzieckiem……….47 4.2 Aktywne uczestnictwo ojca w wychowaniu dziecka……….50 4.3 Zakres realizacji funkcji opiekunczo-wychowawczych przez ojca……….53…

Zagrozenia wspólczesnej cywilizacji i ich wpływ na postawy młodzieży w Polsce.

Przez administrator

Wstęp. Rozdział I Resocjalizacja w Zarysie 1.1. Geneza Pedagogiki Resocjalizacyjnej 1.2. Zjawisko wykolejenia społecznego 1.3. Zjawisko wykolejenia przestepczego 1.4. Zadania Pedagogiki Resocjalizacyjnej Rozdział II Agresja werbalna w Internecie, trendy i zjawiska 2.1. Zagrozenie w Internecie nowe kanaly komunikacji 2.2. Niebezpieczne kontakty, naruszenie prywatnosci, cyberprzemoc 2.3. Działania edukacyjne i popularyzatorskie w walce z zagrozeniami wirtualnymi 2.4. Podmioty krajowe i zagraniczne zrzeszone w walce z agresja w Internecie. Rozdział III Pornografia i Pedofilia dziecieca 3.1. Zarys zjawiska i obowiazujacych przepisów prawnych 3.2. Skala zjawiska w Polsce, statystyki 3.3. Działalność organizacji krajowych i zagranicznych w walce o wyzszy poziom bezpieczenstwa mlodziezy Rozdział IV…

Rola zabawy wpoglebianiu rozwoju społecznego dziecka w wieku wczesnoszkolnym.

Przez administrator

Wstęp…….6 Rozdział I Teoretyczne podstawy pracy 1.1. Definicje i teorie zabawy……. 8 1.2. Klasyfikacje i rodzaje zabaw …….17 1.3. Funkcje zabawy …….24 1.4. Zabawa w rozwoju dziecka …….27 1.5. Możliwościzastosowania gier i zabaw w edukacji wczesnoszkolnej……. 32 1.6. Definicja rozwoju …….37 Rozdział II Metodologia badan wlasnych 2.1. Przedmiot i cel badan……. 41 2.2. Problemy badawcze …….42 2.3. Metody, techniki i narzedzia badawcze……. 43 2.4. Opis terenu badan i charakterystyka badanej zbiorowosci……. 45 Rozdział III Analiza wyników badan wlasnych 3.1. Gry i zabawy w opinii badanych nauczycieli ze szkoly Podstawowej XYZ …….49 3.2. Gry i zabawy w opinii badanych rodziców dzieci…

Poziom wiedzy o zdrowiu wśród dzieci i adolescentów.

Przez administrator

Wstęp………..7 Rozdział I Promocja zdrowia w szkole 1.1. Zdrowie – podstawowe pojęcia i definicje……….. 9 1.2. Szkola jako miejsce promujace zdrowie w kontekscie dzialan NPZ……….. 12 1.3. Charakterystyka programów prozdrowotnych w Szkolach Podstawowych i Gimnazjach………. 21 1.3.1. Glówne cele zawarte w szkolnych programach prozdrowotnych w SP……….. 24 1.3.2. Glówne cele zawarte w szkolnych programach prozdrowotnych w Gimnazjum……….. 28 Rozdział II Dzieci i mlodziez jako kategoria rozwojowa 2.1. Charakterystyka cech rozwoju uczniów szkoly podstawowej ………..38 2.1.1. Koncepcje rozwojowe dziecka zawarte w literaturze ………..38 2.1.2. Charakterystyka rozwoju dziecka na plaszczyznie emocjonalnej w wieku szkolnym ………..46 2.1.3.Charakterystyka rozwoju dziecka na plaszczyznie somatycznej w…

Rola swietlicy srodowiskowej w opiniach rodziców dzieci wczesnoszkolnych.

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Rola i zadania swietlicy srodowiskowej w spolecznosci lokalnej w świetle literatury przedmiotu 1.1. Historia swietlic srodowiskowych 1.2. Funkcje, zadania oaz wpływ swietlicy srodowiskowej 1.3. Organizacja pracy oraz metody prowadzenia zajęć 1.4. Opiekun swietlicy srodowiskowej 1.5. Rola swietlicy w srodowisku lokalnym Rozdział II Metodologia badan wlasnych 2.1. Cel i przedmiot badan 2.2. Problemy i hipotezy badawcze 2.3. Metody, techniki i narzedzia badawcze 2.4. Charakterystyka badanej zbiorowosci Rozdział III Podsumowanie wyników badan i wnioski koncowe 3.1. Spedzanie czasu wolnego przez dzieci w swietlicy srodowiskowej zdaniem badanej grupy 3.2. Pomoc opiekuna swietlicy srodowiskowej zdaniem badanych rodziców. 3.3. Wpływ swietlicy srodowiskowej…

Wsparcie społeczne w opinii podopiecznych wspólnoty Emaus.

Przez administrator

Wstęp. Rozdział I Problem Bezdomnosci 1.1 Definicje bezdomnosci………. 6 1.2 Przyczyny Bezdomnosci………. 7 1.3 fazy bezdomnosci………. 10 1.4 Postacie i rodzaje bezdomnosci………. 11 1.5 Postrzeganie bezdomnosci i bezdomnych………. 13 Rozdział II Wsparcie społeczne podopiecznych wspólnoty Emaus 2.1 Placówki i organizacje wspierajace bezdomnych……….16 2.1.1 Rodzaje placówek, glówne podmioty oraz ich cele i zadania……….19 2.2 Pomoc i przeciwdziałanie bezdomnosci……….22 2.3 Działalność sw. Brata Alberta……….24 2.4 Wspólnota Emaus w Polsce………. 25 2.5 Wsparcie społeczne………. 27 Rozdział III Metodologia badan wlasnych 3.1 Problem i pytania badawcze ………. 30 3.2 Osoby badane i teren badan………. 30 3.3 Metody i techniki badan………. 33 Rozdział IV Analiza…

Postawy młodych ludzi wobec starosci.

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Starosc i jej aspekty 1.1 Starzenie się jako proces 1.2 Jakość zycia osób starszych 1.3 Spoleczenstwo, a czlowiek starszy 1.4 Problemy ludzi starszych 1.5 Ludzie mlodzi wobec zjawiska starosci Rozdział II Metodologia badan wlasnych 2.1 Problem badawczy i cel badan 2.2 Problem glówny i problemy szczególowe 2.3 Hipoteza glówna i szczególowa 2.4 Metody, techniki i narzedzia badawcze 2.5 Charakterystyka terenu badan i badanej populacji Rozdział III Wyniki badan 3.1 Analiza wyników badan 3.2 Wnioski z badan Zakończenie Bibliografia

Specyficzne zaburzenia czytania u dziecka wiejskiego, jako problem pedagogiczny. Analiza przypadku problemu edukacyjnego/wychowawczego.

Przez administrator

Wstęp……….. 3 Rozdział 1. Zaburzenia czytania 1.1 Zaburzenia czytania……….. 4 1.2 Charakterystyka objawów……….. 8 1.3 Rys historyczny ………..9 Rozdział 2. Cel, metody i zalozenia terapeutyczne dziecka z zaburzeniem czytania……….. 11 Rozdział 3. Metodologia badan 1. Cel pracy……….. 21 2. Metoda badawcza……….. 21 3. Osoba badana ………..22 Rozdział 4. Studium przypadku 4.1 Identyfikacja problemu……….. 24 4.2 Geneza i dynamika zjawiska……….. 25 4.3 Znaczenie problemu ………..28 4.4 Prognoza ………..29 4.5 Propozycja rozwiazania problemu……….. 30 Zakończenie ………..34 Literatura ………..36 Zalaczniki ………..39

Rola kuratora w procesię resocjalizacji nieletnich.

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1. Niedostosowanie społeczne nieletnich 1.1 Pojęcie i zakres niedostosowania społecznego w świetle literatury 1.2 Zaburzenia w zachowaniu i nieprzystosowanie społeczne nieletnich 1.3 Ogólny model diagnozowania i przyczyny niedostosowania Rozdział 2. Idea wspólczesnej praktyki resocjalizacyjnej a zadania kuratora sadowego 2.1 Podstawowe zalozenia pedagogiki resocjalizacyjnej 2.2 Postepowanie z nieletnimi w ujęciu ewolucyjnym na tle glównych tendencji w zapobieganiu i zwalczaniu przestepczosci 2.3 Zawód kuratora i struktura systemu kurateli sadowej 2.4 Metodyka pracy kuratora sadowego 2.4 kwalifikacje kuratora sadowego Rozdział 3. Praktyczne aspekty kurateli sadowej dla nieletnich 3.1 Kuratela sadowa dla nieletnich w Polsce 3.2 Kontrola podopiecznych i ich rodzin 3.3…

Poziom agresji wśród młodzieży II klasy liceum ogólnoksztalcacego.

Przez administrator

Wstęp………4 Rozdział I. Agresja w świetle literatury 1.1 Definicje agresji……… 6 1.2 Agresja jako zachowanie negatywne……… 10 1.3 Rodzaje i formy agresji……… 14 1.4 Przyczyny zachowan agresywnych……… 21 Rozdział II. Agresja w szkole 2.1 Szkola srodowiskiem wychowawczym mlodego czlowieka……… 24 2.2 Przejawy i wystepowanie agresji w szkole ………27 2.3 Srodowisko szkolne zródlem kumulacji zachowan negatywnych ………31 2.4 Bledy wychowawcze rodziców przyczyna agresji wśród mlodziezy……… 36 Rozdział III. Podstawy metodologiczne badan wlasnych 3.1 Przedmiot i cele badan……… 43 3.2 Problemy i hipotezy badawcze……… 45 3.3 Zmienne i wskazniki……… 48 3.4 Metody i techniki badawcze……… 50 3.5 Teren badan ………54 3.6 Charakterystyka…

Aktywizacja ludzi starszych na przykładzie Uniwersytetu Trzeciego Wieku.

Przez administrator

Wstęp………2 Rozdział I Starosc w świetle literatury przedmiotu 1.1 Definicja starosci……… 4 1.2 Zalety i wady podeszlego wieku ………6 1.4 Starzenie się spoleczenstwa……… 11 1.5 Nadmiar czasu wolnego w starości ………12 1.6 Uczenie się przez cale zycie ………14 1.7 Aktywne starzenie się oraz formy aktywizacji ………14 1.8 Uniwersytety Trzeciego Wieku ………17 Rozdział II Metodologia badan wlasnych 2.1 Cel i przedmiot badan ………20 2.2 Problemy i hipotezy badawcze………. 22 2.3 Metoda, technika i narzedzie badawcze………. 24 2.4 Organizacja i przebieg badan………. 26 2.5 Obszar badan oraz charakterystyka badanej populacji………. 26 Rozdział III Prezentacja wyników badan 3.1 Uniwersytet Trzeciego Wieku- charakterystyka………. 29…

Sposoby i możliwości spędzania czasu wolnego przez mlodzez gimnazjalna na obszarze gimny Wisla.

Przez administrator

Wstęp ………. 2 Rozdział 1 Czas wolny dzieci i młodzieży w świetle literatury. 1.1.Istota czasu wolnego………. 4 1.2. Rys historyczny ………. 8 1.3. Funkcje Czasu wolnego ………. 12 Rozdział 2 Male miasto jako środowisko wychowawcze. 2.1. Co to jest male miasto ………. 16 2.2. Specyfika socjalna i spoleczno kulturowa ………. 17 Rozdział 3 Metoda badania czasu wolnego młodzieży gimnazjalnej na obszarze gminy Wisla. 3.1. Charakterystyka badan wlasnych ………. 19 3.3 Charakterystyka metody i technik badawczych ………. 22 3.4 Wykorzystane techniki badawcze ………. 24 3.5 Charakterystyka terenu badan ………. 27 3.6 Charakterystyka osób badanych ………. 30 Rozdział 4 Sposoby spedzania czasu…

Zakupoholizm nowym uzaleznieniem.

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Zakupoholizm nowym uzaleznieniem 1.1. Uzaleznienia behawioralne 1.2. Charakterystyka zjawiska kompulsywnego kupowania 1.3. Przebieg i skutki uzaleznienia od zakupów 1.4. Terapia zakupoholizmu Rozdział II Metodologia badan wlasnych 2.1. Cel i przedmiot badan 2.2. Problemy i hipotezy badawcze 2.3. Metody, techniki i narzedzia badan 2.4. Przebieg i organizacja badan wlasnych 2.5. Charakterystyka badanych osób Rozdział III Zjawisko zakupoholizmu w opinii badanych 3.1. Uzaleznienie od zakupów ze wzgledu na plec 3.2. Poziom wiedzy na temat zakupoholizmu 3.3. Glówne przyczyny zakupoholizmu w opiniach respondentów 3.4. Konsekwencje nadmiernego kupowania Zakończenie Bibliografia Aneksy

Planowanie kariery zawodowej przez studentów pedagogiki specjalnej.

Przez administrator

Wstęp ………. 4 Rozdział 1 System edukacyjny w Polsce 1.1. System ksztalcenia zawodowego w Polsce ………. 5 1.2. Postulaty Procesu Bolonskiego ………. 9 Rozdział 2 Zawód pedagoga specjalnego 2.1. Kompetencje pedagoga specjalnego ………. 16 2.2. Wykaz specjalnosci pedagogiki specjalnej ………. 23 2.3. Możliwościpedagoga specjalnego na rynku pracy ………. 28 Rozdział 3 Plany edukacyjno zawodowe studentów 3.1. Start zawodowy ………. 30 3.2. Decyzje edukacyjno ………. zawodowe studentów ………. 32 3.3. Kluczowe umiejetnosci potrzebne na rynku pracy ………. 33 Rozdział 4. Podstawy metodologiczne badan wlasnych 4.1. Przedmiot i cel badan ………. 37 4.2. Problemy i hipotezy badawcze ………. 38 4.3. Metody, techniki…

Sztuka manipulowania ludzmi. Studium socjologiczne w oparciu o socjotechniki wykorzystujace dysonans poznawczy.

Przez administrator

Wstęp. Rozdział I 1.1. Zdefiniowanie zjawiska 1.2. Efektywne sposoby minimalizacji napiecia 1.3. Dysonans, jako rezultat wymuszonej uleglosci 1.4. Stan dysonansu poznawczego, jako czynnik tworzacy procesy wywierania wpływu Rozdział II 2.1. Wszechobecnosc socjotechnik opartych na dysonansie 2.2. Efekt mechanizmu „stopa w drzwiach” 2.3. Uwiklanie w dialog – „stopa w ustach” 2.4. Technika „liczy się kazdy grosz” 2.5. Przebiegla gra, czyli „niska pilka” Rozdział III 3.1. Naturalne mechanizmy psychologiczne. 3.2. Mechanizmy obronne osobowosciowe 3.3. Techniki obrony przed manipulacja. Zakończenie Bibliografia Spis tabel Spis wykresów