Program pracy z dzieckiem z zaburzeniami hiperkinetycznymi w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.

23 października 2015 0 Przez administrator


Wprowadzenie………6

Rozdział I.
Zaburzenia hiperkinetyczne w świetle literatury

1.1 Definicja i symptomy……… 7
1.2 Glówne komponenty zespolu hiperkinetycznego………10
1.3 Czynniki ryzyka nadpobudliwosci psychoruchowej ………14
1.3.1 Czynniki biologiczne ………15
1.3.2 Czynniki srodowiskowe ………16


Rozdział II.
Wtórne konsekwencje zespolu hiperkinetycznego

2.1 Funkcjonowanie poznawcze ………18
2.2 Funkcjonowanie emocjonalne……… 19
2.3 Funkcjonowanie społeczne……… 21
2.4 Trudnosci dziecka z zaburzeniami hiperkinetycznymi w funkcjonowaniu przedszkolnym……… 22


Rozdział III.
Formy pomocy dla dziecka z zachowaniami hiperkinetycznymi

3.1 Formy pomocy ………25
3.2 Metody i techniki ………27
3.3 Formy pomocy przedszkolnej ………30
3.4 Formy pomocy rodzinie dziecka z zaburzeniami zachowania ………36


Rozdział IV
Analiza i opis przypadku dziecka z zaburzeniami hiperkinetycznymi objetym oddzialywaniami w zakresię wczesnego wspomagania rozwoju dziecka

4.1 Identyfikacja problemu- dane osobowe ………39
4.2 Geneza i dynamika zjawiska ………40
4.3 Diagnoza i obserwacja dziecka……… 42
4.4 Metody i formy oddzialywan ………47
4.5 Efekty oddzialywan ………52


Podsumowanie ………54
Literatura ………56
Zalaczniki ………59
1. Konspekt zajęć muzykoterapii z dzieckiem z zaburzeniami hiperkinetycznymi……… 59
2. Konspekt zajęć dogoterapii z dzieckiem z zaburzeniami hiperkinetycznymi ………63