Gotowość szkolna dzieci sześcioletnich do podjęcia nauki w klasie pierwszej na podstawie badań przeprowadzonych w wybranej szkole podstawowej

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator

Wstęp ………7

Rozdział 1.
Gotowość szkolna – problematyka

1.1. Pojęcie gotowości szkolnej……… 11
1.2. Charakterystyka dziecka dojrzałego do podjęcia nauki szkolnej……… 14
1.3. Aspekty rozwoju dzieci ………17
1.3.1. Dojrzałość fizyczna ………17
1.3.2. Dojrzałość emocjonalno-społeczna……… 19
1.3.3. Dojrzałość umysłowa ………21
1.3.4. Dojrzałość do nauki czytania i pisania……… 23
1.3.5. Dojrzałość do nauki matematyki……… 25


Rozdział 2.
Metodologia badań własnych

2.1. Cel, przedmiot i zakres badań ………29
2.2. Problemy i hipotezy badawcze ………30
2.3. Zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze ………33
2.4. Charakterystyka grupy i terenu badań ………36


Rozdział 3.
Analiza wyników badań

3.1. Znaczenie oceny gotowości szkolnej ………39
3.2. Analiza wyników przeprowadzonych badań ………39


Podsumowanie i wnioski ………49
Bibliografia ………53
Spis tabel i wykresów……… 56
Aneks ………58