Zaburzenia depresyjne dzieci i mlodziezy.
1. Zagadnienia definicyjne 2. Klasyfikacje 3. Przebieg 4. Objawy 5. Opis przypadku
Prace magisterskie, licencjackie, dyplomowe wzory oraz przykłady.
Prace licencjackie, magisterskie, dyplomowe jako gotowe wzory treści. Temat, spis treści, plan pracy.
Prace z dziedziny Pedagogikaa . Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.
1. Zagadnienia definicyjne 2. Klasyfikacje 3. Przebieg 4. Objawy 5. Opis przypadku
Wstęp………..3 Rozdział 1. Dziecko z ADHD w szkole. 1.1.Zespól Nadpobudliwosci Psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi. Podstawowe wiadomosci………..5 1.2.Problemy w szkole………..11 1.3.Sprawdzone metody pracy z uczniem z ADHD ………..17 1.4 Zadania stawiane srodowisku rodzinnemu w celu przeciwdziałania szkolnym niepowodzeniom………..22 Rozdział 2. Metodologia badan wlasnych. 2.1.Przedmiot, cele i typ badan………..25 2.2.Problemy badawcze i hipotezy………..26 2.3.Metody, techniki i narzedzia badawcze………..29 2.4.Czas, miejsce, organizacja i zakres badan………..31 Rozdział 3. Analiza i interpretacja wyników badan wlasnych. 3.1 Charakterystyka chlopca, srodowiska domowego i szkolnego………..33 3.3 Dziecko z ADHD – Niepowodzenia i trudnosci w szkole w oparciu o badania………..35 3.4 Nauczyciel i jego praca z dziecmi z…
Wstęp…………2 Rozdział 1 Teoretyczny kontekst problematyki badawczej 1. Zachowania agresywne u dzieci………… 5 1.1. Przemoc i agresja …………5 1.2. Motywy zachowan agresywnych wśród dzieci………… 7 1.3. Rodzaje oddzialywania agresywnego………… 9 Rozdział 2. Postawy agresywne dzieci w srodowisku szkolnym. 2.1. Agresja w relacjach dziecko – dziecko, dziecko – nauczyciel………… 12 2.2. Przemoc szkolna………… 14 2.3. Postawy dzieci wobec przemocy w szkole………… 16 3. Czynniki pozaszkolne sprzyjajace agresji wśród dzieci………… 18 3.1. Patologia rodziny………… 18 3.2. Wpływ środków masowego przekazu………… 21 3.3. Destruktywne grupy rówiesnicze………… 23 Rozdział 3 Metodologia badan wlasnych 1. Cel badan………… 25 2. Problemy badawcze …………26 2.3. Metoda, technika…
Wstęp………. 3 Rozdział I Problematyka badan w świetle literatury 1.1. Terminologia pojęćimpreza szkolna, uroczystosc szkolna ……….5 1.2. Rys historyczny uroczystosci i imprez szkolnych………. 7 1.3. Rodzaje i charakterystyka uroczystosci i imprez szkolnych……….. 9 1.4. Rola nauczyciela klas I – III w przygotowaniu imprez i uroczystosci szkolnych……….. 16 1.5. Wpływ uroczystosci i imprez na rozwijanie osobowosci i postaw społecznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej……….. 18 1.6. Przykladowy kalendarz imprez i uroczystosci szkolnych w klasach I – III na 2009/ 2010 rok….. 24 Rozdział II Metodologia badan wlasnych 2.1. Przedmiot i cele badan………. 36 2.2. Problemy badawcze ……….38 2.3. Hipotezy badawcze ……….39 2.4.…
Wstęp………..3 Rozdział I Problematyka badan w świetle literatury 1.1. Samoocena ………..4 1.2. Poczucie wlasnej skutecznosci……….. 8 1.3. Niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży ………..12 Rozdział II Metodologia badan 2.1. Przedmiot i cele badan……….. 17 2.2. Cele badan ………..18 2.3. Problemy badawcze ………..19 2.4. Metody, techniki i narzedzia badawcze……….. 20 2.5. Czas, miejsce i organizacja badan ………..24 2.6. Charakterystyka osób badanych ………..24 Rozdział III Analiza wyników badan wlasnych 3.1. Samoocena badanych osób……….. 29 3.1.1. Samoocena globalna badanych osób……….. 29 3.1.2. Samoocena w zakresię intelektu osób badanych ………..31 3.1.3. Samoocena w zakresię pozostalych cech osób badanych ………..33 3.1.4. Samoocena ogólna badanych osób ………..35…
Rozdział 1. Postawy. 1.1. Definicja postaw……….5 1.2. Rodzaje i funkcje postaw……….8 1.3. Postawy społeczne wobec niepelnosprawnosci……….10 Rozdział 2. Niepelnosprawnosc. 2.1. Definicja niepelnosprawnosci……….13 2.2. Rodzaje niepelnosprawnosci……….23 2.3. Skala problemu niepelnosprawnosci……….25
Wstęp. Rozdział 1. Cialo ludzkie jako wartosc 1.1. Cechy konstytuujace osobe ludzka 1.1.1. Pojęcie osoby w świetle literatury 1.1.2. Struktura aksjologiczna osoby 1.2. Wstyd a plciowosc 1.2.1. Wstyd i wstydliwosc – rozwazania terminologiczne 1.2.2. Czystosc a dziewictwo 1.3 Cialo ludzkie z perspektywy plciowosci 1.3.1. Wartość ciala osoby ludzkiej 1.3.2. Nadinterpretacja ciala w mediach Rozdział 2.Przedwczesne macierzynstwo jako fakt spoleczny 2.1. Wczesne macierzynstwo charakterystyka zjawiska 2.1.1 Przyczyny wczesnego macierzynstwa 2.1.2 Rodziny zagrozone problemem wczesnego macierzynstwa 2.1.3 Skala zjawiska wczesnego macierzynstwa 2.2 Problemy wczesnego macierzynstwa 2.2.1 Wczesne macierzynstwo jako problem spoleczny i psychiczny 2.2.2 Medyczne problemy wczesnego macierzynstwa 2.2.3 Amerykanska i Brytyjska…
Rozdział 1. Pojęcia i podstawowe założenia teoretyczne integracji sensorycznej a) Definicja integracji sensorycznej b) Charakterystyka podstawowych układów zmysłowych c) Etapy rozwoju integracji zmysłowej Rozdział 2. Zaburzenia procesów Integracji Sensorycznej oraz ich wpływ na funkcjonowanie dziecka w wieku przedszkolnym a) Zaburzenia procesów integracji sensorycznej b) Terapia SI c) Charakterystyka prawidłowego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
Wstęp……….2 Rozdział 1. Dojrzalosc szkolna a rozwój dziecka. 1.1. Rozwój dzieci w wieku przedszkolnym………. 4 1.1.1. Dojrzalosc fizyczna i motoryczna………. 5 1.1.2. Dojrzalosc umyslowa i poznawcza ……….8 1.1.3. Dojrzalosc emocjonalna i spoleczna ……….11 1.2. Definiowanie pojęcia „dojrzalosc szkolna”………. 14 1.3. Czynniki majace wpływ na osiagniecie dojrzalosci szkolnej ……….16 Rozdział 2. Wpływ srodowiska dydaktyczno-wychowawczego na wspieranie rozwoju i ksztaltowanie osobowosci dziecka. 2.1. Rola rodziców i bliskich w wychowaniu dzieci w wieku przedszkolnym ……….22 2.2. Wielopoziomowy program adaptacyjny gwarantem poczucia bezpieczenstwa u rodziców i dzieci……….24 2.3. Rola nauczyciela w rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym ……….26 2.4. Zajecia przedszkolne forma wzbogacania doswiadczen oraz…
1. Koherencja…….. 2 2. Alkoholizm …….7 3. Anonimowi alkoholicy …….21
Wstęp……….2 Rozdział I Adaptacja dziecka w przedszkolu. 1.1. Prawidlowy rozwój dziecka w wieku przedszkolnym ……….3 1.1.1. Rozwój fizyczny i sprawnosc ruchowa ……….4 1.1.2. Rozwój umyslowy i poznawczy………. 7 1.1.3. Rozwój emocjonalny i spoleczny ……….11 1.1.4. Dojrzalosc przedszkolna dziecka i jej kryteria………. 14 1.2. Czynniki ulatwiajace i utrudniajace adaptacje dziecka ……….17 1.3. Standard przedszkola a adaptacja dziecka………. 21 1.3.1. Rola nauczyciela ……….21 1.3.2. Przygotowanie otoczenia………. 32 1.3.3. Wspólpraca z rodzicami ……….35 1.4. Wpływ miejsca zamieszkania na adaptacje dziecka ……….38 1.5. Zróznicowanie zachowan adaptacyjnych ……….42 Rozdział II Metodologia badan. 2.1. Przedmiot, cele i typ badan ……….46 2.2. Problemy badawcze i hipotezy ……….47…
Wstęp. Rozdział 1. Rodzina. 1.1. Definicja i funkcje rodziny……….5 1.2. Pojęcie i typy rodziny niepelnej……….8 Rozdział 2. System wartosci. 2.1. Pojęcie wartosci……….9 2.2. Rodzaje, typy i hierarchia wartosci……….12 2.3. Osobowosc i jej wartosc……….15 2.4. Definicja systemu wartosci……….16 Bibliografia
Wstęp………2 Rozdział I Logopedia jako terapia w ujęciu systemowym -aspekt teoretyczny. 1.1. Zaburzenia komunikacji jezykowej a diagnoza logopedyczna………11 1.2. Techniki i metody stosowane w logoterapii………22 1.3. Dziecko szkolne z problemami szkolnymi, a rola nauczyciela w profilaktyce logopedycznej……..29 Rozdział II Metodologia badan wlasnych. 2.1.Cel i przedmiot badan………40 2.2.Problemy badawcze………41 2.3.Metody i techniki badan ………42 2.4.Opis przebiegu badan………44 2.5.Teren badan………44 Rozdział III Przyklady gier i zabaw stosowane w terapii logopedycznej. 3.1. Zabawy i cwiczenia usprawniajace narzady artykulacyjne………46 3.2.Zabawy ogólnie stymulujace jezykowy rozwój dziecka- wzbogacone slownictwo oraz doskonalace forme wypowiedzi………47 Rozdział IV Analiza wynikajaca z badan wlasnych. 4.1.Przedstawienie wyników badan………49 Wnioski………66 Podsumowanie………67 Bibliografia………68…
Wstęp………..3 Rozdział I. Podstawowe pojęcia i definicje 1.1. Pojęcie rodziny………..5 1.2. Geneza i ewolucja rodziny………..7 1.3. Typy rodzin………..11 1.4. Postawy rodziców i ich wpływ na dzieci………..14 1.5. Rola rodziny w wychowaniu dziecka………..17 Rozdział II. Podloze emigracji zarobkowej Polaków 2.1. Rodzaje emigracji………..20 2.2. Emigracja calych rodzin………..23 2.3. Emigranci pojedynczy………..26 2.4. Kryzysy i rozbicia………..29 2.5. Migracja jako szansa i wyzwanie………..31 Rozdział III. Konsekwencje euromigracji wyjazdów rodziców 3.1. Eurosieroctwo w Polsce jako problem rodziny…………36 3.2. Skutki nieobecnosci ojca i matki dla dzieci…………39 3.3. Relacje rodziców z dziecmi………..42 3.4. Praca zagranica jako wyzwanie rodziny polskie………..45 Rozdział IV. Metodologia badan 4.1. Cel badan………..48 4.2. Przedmiot…
Wstęp………… 3 Rozdział I Świetlica opiekuńczo-wychowawcza – placówka wsparcia dziennego w świetle literatury przedmiotu 1. Geneza świetlic środowiskowych………… 5 2. Rodzaje świetlic …………12 3. Placówka wsparcia dziennego w świetle ustaw i rozporządzeń………… 15 4. Planowanie i organizacja pracy w świetlicy………… 18 5. Formy i metody pracy w świetlicy………… 23 Rozdział II. Założenia metodologiczne badan własnych 1. Przedmiot i cele badan …………30 2. Problemy badawcze i hipotezy robocze …………31 3. Metody, techniki, narzędzia badawcze …………33 4. Organizacja terenu badan, charakterystyka badanej grupy …………35 Rozdział III. Funkcjonowanie świetlicy opiekuńczo-wychowawczej w Okole w świetle wyników badan własnych 1. Formy i metody zajęć prowadzonych…
Wstęp………..6 Rozdział I Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym 1.1. Uwarunkowania psycho-fizyczne rozwoju dziecka w okresie przedszkolnym………..8 1.2. Rozwój fizyczny i motoryczny………..11 1.3. Rozwój spoleczny i emocjonalny ………..15 1.4. Wpływ rodziny na rozwój dziecka………..19 1.5. Znaczenie zabawy w rozwoju dziecka ………..22 Rozdział II Media we wspólczesnym swiecie 2.1. Media – pojecie i rodzaje………..24 2.2. Oddzialywanie mediów na rozwój dziecka……….. 25 2.3 Role srodowiska w rozwijaniu swiadomosci medialnej ………..28v Rozdział III Media w życiu dziecka – rola mediów w edukacji i ich oddzialywanie wychowawcze 3.1. Oddzialywanie wychowawcze mediów masowych………..33 3.2. Media jako źródłozagrozen dla dzieci ………..39 3.3. Rola edukacji medialnej w zapobieganiu…
Wstęp…………6 Czesc teoretyczna………… 8 Rozdział I Media i ich oddzialywanie na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym. 1.1 Media – definicje, rodzaje, funkcje …………9 1.2 Wpływ mediów na rozwój osobowosci dziecka………… 15 Rozdział II Swiadomosc medialna i jej znaczenie w rozwoju dziecka 2.1 Pojęcie edukacji medialnej …………18 2.2 Edukacyjna rola mediów …………19 2.3 Rola rodziców w zakresię korzystania przez dzieci z mediów elektronicznych 20 2.4 Dobór odpowiednich programów dla dzieci 22 Rozdział III Specyfika rozwoju psychicznego dziecka 3.1 Rozwój psychiczny dziecka …………26 3.2 Funkcje rodziny i jej wpływ na rozwój dziecka………… 27 Czesc praktyczna …………31 Rozdział IV Cele i organizacja projektu…
Wstęp……….2 Rozdział I. Alkoholizm jako problem spoleczny. 1.1.Pojecia zwiazane z alkoholem……….3 1.2.Przyczyny problemów alkoholowych……….6 1.3.Charakterystyka chorób alkoholowych……….8 1.4.Skutki naduzywania alkoholu……….12 Rozdział II. Mlodziez jako grupa szczególnie zagrozona problemem alkoholowym. 2.1. Charakterystyczne cechy okresu dojrzewania……….14 2.2.Przyczyny problemów alkoholowych mlodziezy……….16 2.3. Zagrozenia wynikajace z naduzywania alkoholu przez młodych ludzi……….18 Rozdział III. Profilaktyka uzaleznienia od alkoholu mlodziezy. 3.1. Definicja i cele profilaktyki……….21 3.2.Rodzaje programów zapobiegajacych uzaleznieniu od alkoholu……….25 3.2.1.Programy profilaktyczne dla mlodziezy……….27 3.3.Cechy skutecznego programu profilaktycznego……….33 Zakończenie……….35 Bibliografia……….36
Rozdział I Problematyka zjawiska stresu w świetle analizy literatury społecznej 1.1.Definicja stresu oraz jego rodzaje………… 5 1.2. Charakterystyka zródel stresu …………13 1.2.1. Fizyczne czynniki stresu …………14 1.2.1 Chronobiologiczne czynniki stresu …………17 1.2.3. Psychologiczne czynniki stresu …………19 1.2.4. Socjologiczne czynniki stresu …………21 1.3. Reakcje czlowieka na stres …………23 Rozdział II Charakterystyka młodzieży oraz ksztaltowanie się ich tozsamosci 2.1 Charakterystyka młodzieży u progu doroslosci………… 35 2.2. Zadania rozwojowe okresu mlodosci………… 39 2.3. Kształtowanie się tozsamosci w okresie mlodosci………… 44 2.4. Stres młodzieży w okresie adolescencji w świetle badan empirycznych………… 49 Rozdział III Metodologia badan wlasnych 3.1. Problem badawczy …………55 3.2. Metody badan…
Wstęp………3 Rozdział I Problematyka badan w świetle literatury. 1.1. Rodzina – fundament spoleczenstwa………5 1.1.1. Pojęcie, definicje i funkcje rodziny………5 1.2. Charakterystyka przemian zycia rodzinnego………10 1.2.1. Rodzina w kontekscie historycznym………10 1.2.2. Zmiany postaw wobec zycia rodzinnego………12 1.3. Zagrozenia dla wspólczesnej rodziny………15 1.3.1. Przemoc w rodzinie………16 1.3.2. Alkoholizm………19 1.3.3. Bezrobocie rodziców………23 1.3.4. Rozwód i separacja………28 1.4. Alternatywne modele rodziny………34 1.4.1. Zwiazki kohabitacyjne………33 1.4.2. Zwiazki homoseksualne………37 Rozdział II Metodologia badan wlasnych. 2.1. Przedmiot i cel badan………40 2.2. Problemy i hipotezy badawcze………44 2.3. Metody, techniki i narzedzia badawcze………50 2.4. Opis terenu badan i charakterystyka badanej zbiorowosci………54 2.5. Organizacja i przebieg badan………58 Rozdział III Prezentacja…
Wstęp……….5 Rozdział 1 Pedagogika twórczosci wstepem do aktywnosci twórczej mlodego czlowieka. 1.1. Pedagogika twórczosci w świetle literatury……….7 1.1.1. Pojecia pedagogiki i twórczosci……….9 1.1.2. Pojecia i zadania psychodydaktyki kreatywnosci oraz pedagogiki twórczosci……….11 1.1.3. Istota wychowania do twórczosci……….11 1.2. Pojęcie aktywnosci twórczej oraz charakterystyka ucznia twórczego……….13 1.2.1. Pojęcie aktywnosci twórczej……….13 1.2.2. Definicje procesu twórczego i postawy twórczej……….15 1.2.3. Charakterystyka ucznia twórczego ……….19 1.3. Pojęcie rozwoju osobistego i samooceny oraz ich znaczenie w rozwoju psychospołecznym mlodego czlowieka……….23 Rozdział 2 Metodologia badan wlasnych. 2.1. Przedmiot i cel badan……….28 2.2. Glówny i szczególowe problemy badawcze……….29 2.3. Wskazniki i zmienne……….31 2.4. Metoda i technika badan oraz…
Wstęp. Rozdział I Agresja – analiza zjawiska 1.1. Definicje agresji………6 1.2. Przyczyny agresji……… 11 1.2.1.Agresja jako instynkt ………11 1.2.2.Agresja jako reakcja na frustracje……… 13 1.2.3.Agresja jako nabyty poped……… 15 1.2.4.Agresja jako nawyk………16 1.3. Skutki doznawanej przez dziecko przemocy……… 20 1.4. Znaczenie metod wychowawczych i postaw rodzicielskich dla powstawania agresji u dzieci……… 22 Rozdział II Twórczosc dziecieca jako proces 2.1. Historia badan twórczosci plastycznej dzieci ………31 2.2. Twórczosc, postawa twórcza. Podstawy i przejawy……… 35 2.3. Dziecko szescioletnie jako twórca ………37 2.4. Twórczosc plastyczna jako wyraz emocji………41 Rozdział III Metodologia badan 3.1. Przedmiot i cel badan ………45 3.2. Problemy i hipotezy badawcze…
Wstęp……….3 Rozdział I Rodzina z problemem alkoholowym jako środowisko wychowawcze 1.1 Istota alkoholizmu……….4 1.2 Rodzina z problemem alkoholowym……….5 1.3 Realizacja funkcji rodziny z problemem alkoholowym……….12 1.4 Sytuacja rodzin z problemem alkoholowym-emocjonalna……….16 Rozdział II Metodologia badania ankietowego 2.1 Cel badania……….19 2.2 Przedmiot badan……….20 2.3 Problemy i hipotezy badawcze……….22 2.4 Metody i techniki badawcze stosowane w pracy……….24 Rozdział III Funkcjonowanie rodzin z problemem alkoholowym w świetle badan wlasnych 3.1 Sytuacja materialna w badanych rodzinach alkoholowych……….31 3.2 Atmosfera badanych rodzin alkoholowych……….39 3.3 Problemy rodziny naduzywajacej alkohol……….46 3.4 Formy pomocy rodzinom dotknietym choroba alkoholowa……….49 Zakończenie……….51 Bibliografia……….53 Spis tabel……….56 Spis wykresów……….57 Zalaczniki……….58
Wstęp Rozdział I Zmiana kultury i dojscie do subkultury 1. Istota i cechy kultury. 2. Pojęcie subkultury i jej elementy. 3. Transformacja kultury w subkulture i pojecie subkultury na tle innych pojęćtakich jak kontrkultura, antykultura, podkultura, kultura alternatywna. Rozdział II Aksjologia a subkultura 1. Istota aksjologii. 2. Znaczenie wartosci w subkulturach. 3. Wpływ subkultur na spoleczenstwo w ujęciu aksjologicznym. Rozdział III Aksjologiczny wymiar subkultur mlodziezowych 1. Rozwój i rodzaje subkultur mlodziezowych na swiecie. 2. Aksjologiczne podloze w najpopularniejszych subkulturach mlodziezowych. 3. Wspólczesne subkultury mlodziezowe a wartosci cenione przez polska mlodziez. Zakończenie. Bibliografia.
Wstęp………….3 Rozdział I Seksualność czlowieka 1. Pojęcie seksualnosc………….5 2. Poped jako glówny czynnik seksualnosci czlowieka………….7 3. Potrzeba seksualna oraz naturalne cechy seksualnos………….11 4. Dojrzewanie chlopców i dziewcząt………….13 Rozdział II Zjawisko wczesnej inicjacji seksualnej 1. Wczesna inicjacja seksualna i przyczyny jej wystepowania………….20 2. Konsekwencje wczesnej inicjacji seksualnej………….24 3. Wiek inicjujacych seksualnie ………….27 Rozdział III Metodologia pracy 1. Przedmiot i cele badan………….29 2. Problemy badawcze ………….30 3. Metody, techniki i narzedzia badawcze………….32 4. Organizacja badan i charakterystyka grupy badawczej………….34 Rozdział IV Zjawisko wczesnej inicjacji seksualnej w opinie młodzieży licealnej – analiza wyników badan wlasnych. 1. Inicjacja seksualna w opiniach mlodziezy………….37 2. Rozpoczecie…