Postawy krakowskiej młodzieży gimnazjalnej wobec nauczycieli, rodziców i szkoły

1 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Abstrakt……….2
Wprowadzenie……….3

Rozdział I
Część teoretyczna
Postawy społeczne w okresie dorastania

1. Preadolescencja w świetle literatury przedmiotu……….5
1.1. Dorastanie i zadania rozwojowe……….5
1.2. Rozwój psychospołeczny młodzieży……….7
1.3. Główne środowiska wychowawcze w okresie dorastania……….23
2. Postawy społeczne……….35
2.1. Geneza, rodzaje i funkcje postaw……….35
2.2. Zmiana postaw i ich wpływ na zachowanie……….40
2.3. Przegląd badań nad postawami dorastającej młodzieży……….46


Rozdział II
Część empiryczna
Różnice postaw wobec nauczycieli, rodziców i szkoły krakowskiej młodzieży gimnazjalnej

1. Metodologia badań własnych……….50
1.1. Przedmiot i cele badań……….50
1.2. Problemy i hipotezy badawcze……….51
1.3. Zmienne i wskaźniki badawcze……….53
1.4. Metody, techniki i narzędzie badawcze……….55
1.5. Organizacja i przebieg badań……….57
1.6. Zastosowane metody statystyczne……….60
2. Analiza wyników badań……….62
2.1. Różnice postaw krakowskiej młodzieży gimnazjalnej wobec nauczycieli……….62
2.2. Różnice postaw krakowskiej młodzieży gimnazjalnej wobec rodziców……….79
2.3. Różnice postaw krakowskiej młodzieży gimnazjalnej wobec szkoły……….95
3. Dyskusja wyników……….112
4. Katalog wskazówek dla osób pracujących z młodzieżą gimnazjalną……….114


Podsumowanie……….116
Bibliografia……….118
Wykaz rysunków……….125
Załączniki……….128