Problem wielokulturowości w zarządzaniu międzynarodowym

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……….3

Rozdział I
Współczesne uwarunkowania biznesu – od gospodarek narodowych do gospodarki globalnej

1.1 Globalizacja biznesu – definicja, geneza, uwarunkowania………. 5
1.2 Biznes globalny – ujęcie definicyjne………. 11
1.3 Korporacje transnarodowe – nowy typ przedsiębiorstw………. 14


Rozdział II
Aspekt kulturowy zarządzania biznesu globalnego

2.1. Pojęcie oraz funkcje kultury w przedsiębiorstwie ……….20
2.2. Kultura jako element międzynarodowego. otoczenia przedsiębiorstw ……….21
2.3. Kulturowe uwarunkowania .strategii produktu na rynku międzynarodowym ……….27


Rozdział III
Kultury organizacyjne .przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym

3.1. Model kultur. narodowych ……….38
3.2 Modele kultur organizacyjnych przedsiębiorstw ……….44
3.3. Cechy kultury narodowej a model kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa……….48


Rozdział IV
Metodologia badań własnych problemu kulturowych uwarunkowań w zarządzaniu międzynarodowym

4.1. Przedmiot i cel badań 55
4.2. Hipotezy, problemy i pytania badawcze ……….57
4.3. Techniki i narzędzia badawcze ……….60
4.4 Charakterystyka badanej zbiorowości………. 62
4.5 Prezentacja wyników badań empirycznych ……….64


Zakończenie ……….75
Bibliografia ……….76
Spis tabel, schematów i wykresów………. 78