Projekt aplikacji dydaktycznej algorytmy kompresji dzwieku

19 października 2015 0 Przez administrator


1. Wstęp………..5

1.1. Wprowadzenie
1.2. Cel i zakres pracy……….. 5
1.3. Omówienie zawartosci pracy……….. 6

2. Projekt prezentacji 'Algorytmu kompresji dzwieku’

2.1. Opis koncepcji – zalozenia, przeznaczenie ………..7
2.2. Okreslenie kryteriów wyboru plików dzwiekowych ………..7
2.3. Wymagania szczególowe aplikacji dydaktycznej……….. 8
2.4. Ogólna charakterystyka srodowiska authorware ………..8

3. Tresc merytoryczna aplikacji 'algorytmy kompresji dzwieku’

3.1. Wspólczesnie spotykane formaty plików dzwiekowych……….. 10
3.1.1. WAV (Waveform) ………..10
3.1.2. MIDI (Musical Instrument Digital Interface)……….. 10
3.1.3. MOD (Module) ………..11
3.1.4. STANDARDY MPEG ………..12
3.1.5. VQF (Transform – domain Weighted Interleave Vector Quantization)……….. 12
3.1.6. WMA (Windows Media Audio) ………..13
3.2. Wybór formatów omówionych w pracy……….. 13
3.3. Format WAV……….. 14
3.3.1. Wprowadzenie ………..14
3.3.2. Struktura pliku dzwiekowego WAV……….. 14
3.3.3. Szczególy budowy formatu WAV……….. 16
3.3.4. Rozpoznawanie formatu WAV ………..18
3.3.5. Kodowanie PCM ………..19
3.3.6. Kodowanie m-law oraz A-law……….. 22
3.3.7. Podsumowanie ………..23
3.4. Format MPEG 23
3.4.1. Historia ………..23
3.4.2. Odmiany formatu MPEG i ich zastosowania……….. 23
3.4.3. Metody kompresji dzwieku stosowane w standardzie MPEG……….. 28
3.4.4. Psychoakustyczne podstawy kompresji stratnej……….. 29
3.4.5. Opis strumienia danych MPEG Audio……….. 38
3.4.6. Warstwy MPEG ………..45
3.4.7. Test sprawdzajacy ………..51

4. Aplikacja 'algorytmy kompresji dzwieku’

4.1. Wymagania programowe i sprzetowe……….. 58
4.2. Instalowanie programu ………..58
4.3. Instrukcja obslugi programu……….. 58
4.3.1. Wyglad aplikacji dydaktycznej……….. 58
4.3.2. Nawigacja ………..62
4.3.3. Elementy interaktywne ………..63
4.3.4. Trudne pojęcia wystepujace w aplikacji………..63
4.3.5. Test sprawdzajacy ………..64
4.3.6. Programy do odczytywania informacji na temat formatów 'WAV’ i 'MPEG Audio’……….. 66

Wnioski ………..67
Bibliografia……….. 68
Zalaczniki – Kod zródlowy aplikacji.