Rodzina jako środowisko wychowawcze wychowanków z placówek opiekuńczo wychowawczych

1 marca 2019 Wyłączono Przez administrator

Wstęp………..5

Rozdział 1
Zaburzenia funkcjonowania współczesnej rodziny

1.1 Pojęcie i funkcje rodziny ………..7
1.2 Klasyfikacja rodziny……….. 9
1.3 Problemy rodziny w wypełnianiu podstawowych funkcji opiekuńczo – wychowawczych wobec dzieci……….. 11
1.4 Rodziny patologiczne jako kategoria rodzin dysfunkcjonalnych……….. 13


Rozdział 2
Specyfika funkcjonowania domu dziecka jako środowiska rodzinnego

2.1 Dysfunkcjonalność rodziny jako przyczyna umieszczenia dziecka w placówce opiekuńczo – wychowawczej……….. 20
2.2 Realizacja procesu wychowawczego w placówce opiekuńczo – wychowawczej – zaspokajanie potrzeb emocjonalnych wychowanków……….. 22
2.3 Rola kompetencji zawodowych i osobowościowych wychowawcy domu dziecka ………..25


Rozdział 3
Metodologiczne podstawy badań własnych

3.1 Przedmiot i cel badań ………..28
3.2 Problematyka badawcza ………..29
3.3 Rola badań jakościowych w pedagogice ………..31
3.4 Metody, techniki i narzędzi badawcze ………..32
3.4.1 Wywiad narracyjny ………..34
3.5 Dobór próby i organizacja badań ………..35
3.6 Metody opracowania wyników badań ………..36


Rozdział 4
Analiza i interpretacja wyników badań własnych

4.1 Przyczyny pobytu dzieci w placówce opiekuńczo – wychowawczej i jej wpływ na wychowanków……….. 38
4.2 Znaczenie kompetencji zawodowych i osobistych nauczyciela – wychowawcy instytucji opiekuńczej……….. 40
4.3 Predyspozycje edukacyjne wychowanków Domu Dziecka i skala zjawiska niepowodzeń szkolnych wśród badanych dzieci……….. 41
4.4 Formy pomocy instytucjonalnej w zakresie problemów edukacyjnych i socjalizacyjnych wychowanków placówki……….. 43


Zakończenie ………..45
Bibliografia ………..46
Załączniki.