Rola nauczyciela w diagnozowaniu i nauczaniu ucznia zdolnego

3 marca 2019 0 Przez administrator


Wstęp

Rozdział I
Problematyka zdolności ucznia zdolnego w pedagogice

1.1. Pojęcia definicje i koncepcje dotyczące ucznia zdolnego
1.1.1 Charakterystyka funkcjonowania uczniów zdolnych.
1.1.2 Typologia zdolności Abrahama J.Tannenbauma
1.2. Uczeń zdolny jako przedmiot zainteresowań pedagogiki.
1.2.1 Zarys badan nad zdolnościami
1.3. Koncepcje zdolności
1.3.1 Modele zdolności ogólnych.
1.3.2 Modele zdolności specyficznych.
1.3.3 Modele systemowe.
1.3.4 Rozwojowe modele zdolności.


Rozdział II
Prawne podstawy kształcenia uczniów zdolnych na świecie i w prawie polskim

2.1. Kształcenie uczniów zdolnych w dokumentach UE i wybranych krajach Europy
2.2. Dziecko zdolne w edukacji w Stanów Zjednoczonych
2.3. Kształcenie uczniów zdolnych w polskim prawie oświatowym


Rozdział III
Techniki i metody pracy z uczniem zdolnym w polskiej szkole

3.1. Zdolności dziecka w wieku szkolnym i diagnoza uczniów o wybitnych zdolnościach
3.2. Nauczycielskie sposoby pracy ze zdolnymi
3.3. Specyfika pracy z uczniem zdolnym
3.4. Indywidualizacja i inne formy pracy w zakresie kształcenia
3.5. Metody pracy z uczniem zdolnym


Rozdział IV
4.1 Sposób identyfikacji ucznia zdolnego w warunkach szkolnych.

4.2. Metody i formy oraz działania podejmowane przez nauczycieli w pracy z uczniem zdolnym.
4.3. Problemy nauczycieli w pracy z uczniem zdolnym
4.4. Podsumowanie i wnioski


Zakończenie
Bibliografia