Rola szkolen w procesię rozwoju pracowników na przykładzie przedstawicieli handlowych firm farmaceutycznych

26 października 2015 0 Przez administrator

Wstęp………4

Rozdział 1.
Glówne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi

1.1. Ewolucja zarządzania zasobami ludzkimi……… 6
1.2. Polityka zarządzania zasobami ludzkimi……… 15
1.3. Rozwój zasobów ludzkich……… 27
1.3.1. Koncepcja strategicznego zarządzania zasobami racy (ang. Strategic Human Resources Management)……… 27
1.3.2. Rozwój zasobów ludzkich jako integralna czesc strategicznego zarządzania zasobami pracy ………29
1.3.3. Strategie rozwoju zasobów ludzkich ………32
1.3.4. Szkolenia jako integralna czesc rozwoju zasobów ludzkich – ewolucja podejscia……… 34
1.3.5. Organizacja uczaca się ………34


Rozdział 2.
Zalozenia teoretyczne dotyczace szkolen

2.1. Szkolenia zagadnienia definicyjne ………37
2.1.1. Polityka szkoleniowa a zarządzanie kompetencjami……… 37
2.1.2. Polityka szkoleniowa a zarządzanie wiedza ………41
2.1.3. Pojęcie szkolenia jako jednej z metod podnoszenia kompetencji……… 46
2.1.4. Podwyzszanie umiejetnosci……… 51
2.2. Korzysci plynace ze szkolen pracowników……… 54
2.3. Metody analizy potrzeb szkoleniowych……… 63
2.3.1. Badanie potrzeb szkoleniowych ………63
2.3.2. Metodologia badania potrzeb szkoleniowych……… 65
2.4. Analiza potrzeb szkoleniowych i ich ewaluacja……… 66
2.4.1. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych ………66
2.4.2. Analiza potrzeb szkoleniowych ………67
2.4.3. Definiowanie potrzeb szkoleniowych na poziomie organizacyjnym ………70
2.4.4. Definiowanie potrzeb szkoleniowych na poziomie zawodowym……… 71
2.4.5. Definiowanie potrzeb szkoleniowych na poziomie indywidualnym……… 72


Rozdział III.
Strategia organizacji w dziedzinie szkolenia i rozwoju

3.1.Przebieg procesu szkolenia……… 74
3.1.1. Procedura szkolenia pracowników……… 75
3.1.2. Organizacja szkolen ………77
3.1.3. Rodzaje szkolen ………79
3.1.4. Rozwój kwalifikacji personelu……… 80
3.2. Aspekty polityki szkoleniowej ………81
3.2.1. Polityka szkoleniowa w Niemczech ………81
3.2.2. Elementy polityki szkoleniowej w Polsce……… 86


Zakończenie ………89
Bibliografia……… 92