Rozwijanie percepcji i ekspresji plastycznej u dzieci w młodszym wieku szkolnym a ich poczucie własnej wartości.

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Rozdział 1
Teoretyczna analiza twórczości plastycznej w kontekście budowania poczucia własnej wartości u dzieci w młodszym wieku szkolnym.

1. Wstęp……….. 5
2. Kształtowanie własnej wartości w młodszym wieku szkolnym………… 7
2.1. Charakterystyka młodszego wieku szkolnego………… 7
2.1.1. Rozwój fizyczny i motoryczny………… 9
2.1.2. Rozwój umysłowy………… 10
2.1.3. Osobowość i rozwój społeczny………… 13
2.2. Pojęcie i istota wartości………… 16
2.2.1. Pojęcie wartości………… 16
2.2.2. Rodzaje wartości………… 19
2.3. Poczucie własnej wartości w świetle literatury psychologicznej………… 21
3. Teoretyczna analiza twórczości plastycznej dzieci w młodszym wieku szkolnym………… 27
3.1. Aktywność twórcza, ekspresja i percepcja………… 27
3.2. Ewolucja twórczości plastycznej dzieci na tle ich psychofizycznego rozwoju………… 37
4. Rozwijanie zainteresowań plastycznych dzieci w młodszym wieku szkolnym w kontekście budowania poczucia własnej wartości………… 50
4.1. Metody stymulowania percepcji i ekspresji plastycznej w klasach początkowych pozytywnie wpływające na rozwój poczucia własnej wartości………… 50
4.2. Nauczyciel nauczania początkowego i jego przygotowanie do pracy. 56

Rozdział 2.
Podstawy metodologiczne badań

1. Przedmiot i cel badań………… 64
2. Problemy i hipotezy badawcze………… 68
3. Zmienne i wskaźniki badawcze………… 72
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze………… 78

Rozdział 3.
Poczucie własnej wartości w kontekście twórczości plastycznej dziecka w młodszym wieku szkolnym.

1. Charakterystyka terenu i przebiegu badań………… 90
1.1. Procedura przebiegu badań………… 90
1.2. Teren badań………… 92
2. Stymulacja percepcji plastycznej – wyniki badań………… 93
3. Stymulacja ekspresji plastycznej – wyniki badań………… 97
4. Ogólna poziom stymulacji percepcji i ekspresji plastycznej u dzieci w młodszym wieku szkolnym………… 102
5. Ogólny poziom percepcji i ekspresji plastycznej a poziom poczucia własnej wartości u badanych dzieci………… 108

Zakończenie………… 113
Wykaz rysunków i tabel ………..115
Bibliografia ………..117
Aneksy ………..121