Silniki z wtryskiem bezposrednim w samochodach osobowych

 


Wstęp

Rozdzial 1.
Silniki o zaplonie samoczynnym

1.1 Wiadomosci ogólne
1.2 Budowa i zasada działania silników o zaplonie samoczynnym


Rozdzial 2.
Rozruch silników o zaplonie samoczynnym

2.1 Wiadomosci ogólne
2.2 Tworzenie mieszaniny palnej podczas rozruchu
2.2.1 Paliwa do silników o zaplonie samoczynnym
2.2.1.1 Wlasciwosci paliw
2.2.1.2 Dobór paliw do silników o zaplonie samoczynnym
2.2.1.3. Dodatki uszlachetniajace do olejów napedowych
2.2.2 Wtrysk paliwa i tworzenie mieszaniny palnej
2.2.2.1 Ogólne warunki tworzenia mieszaniny palnej
2.2.2.2 Przebieg tloczenia i przebieg wtrysku paliwa
2.2.2.3 Ksztalt i budowa strumienia paliwa
2.2.2.4 Wpływ czynników konstrukcyjnych i eksploatacyjnych na
rozpylanie paliwa
2.2.3 Zawirowanie powietrza a ksztalt komory spalania
2.2.3.1 Informacje ogólne
2.2.3.2 Komory z wtryskiem bezposrednim
2.2.3.3 Porównanie wlasnosci komór spalania w zastosowaniu do
silników o róznym przeznaczeniu

2.3 Opory ruchu silnika w czasię trwania rozruchu
2.3.1 Kryteria rozruchu silników z zaplonem samoczynnym
2.3.2 Opory ruchu silnika
2.3.3 Sposoby zmniejszenia wartosci momentu oporowego

2.4 Czynniki wpływajace na rozruch silników o zaplonie
samoczynnym
2.4.1 Czynniki konstrukcyjne
2.4.1.1 Konstrukcja komory spalania
2.4.1.2 Stopien sprezania
2.4.1.3 Fazy rozrzadu
2.4.1.4 Dawkowanie pompy wtryskowej
2.4.1.5 Przelozenie miedzy zebnikiem rozrusznika a kolem
zamachowym
2.4.1.6 Liczba cylindrów
2.4.2 Czynniki eksploatacyjne
2.4.2.1 Predkosc obrotowa
2.4.2.2 Kat wyprzedzenia wtrysku
2.4.2.3 Rozpylenie paliwa
2.4.3 Doladowanie silnika
2.4.3.1 Uwagi wstepne
2.4.3.2 Wpływ doladowania na prace silnika o zaplonie
samoczynnym
2.4.3.3 Sposoby doladowania
2.4.3.3.1 Doladowanie mechaniczne
2.4.3.3.2 Doladowanie zespolem sprezarkowym

2.5 Urzadzenia i srodki ulatwiajace rozruch
2.5.1 Uwagi wstepne
2.5.2 Wzbogacacze dawki rozruchowej
2.5.3 Podgrzewacze rozruchowe
2.5.4 Swiece zarowe
2.5.5 Swiece plomienne
2.5.6 Plyny rozruchowe
2.5.7 Podgrzewacze silników

2.6 Wpływ stanu technicznego silnika na jego rozruch


Rozdzial 3.
Nowoczesne silniki wysokoprezne – Common Rail

3.1 Wiadomosci ogólne
3.2 Budowa i zasada działania ukladu CR
3.3 Wymagania i efekty

Podsumowanie
Literatura

Zostaw komentarz

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>