Sytuacja dydaktyczno – wychowawcza dziecka wychowującego się w rodzinie patologicznej

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………4

Rozdział 1
Rodzina w ujęciu teoretycznym

1.1. Pojęcie rodziny ………6
1.2. Przemiany współczesnej rodziny……… 10
1.3. Funkcje i zadania rodziny……… 13
1.4. Style wychowania w rodzinie ………17


Rozdział 2
Patologia w rodzinie w ujęciu teoretycznym

2.1. Pojęcie patologii……… 23
2.2. Rodzaje i przyczyny patologii ………26
2.3. Rodzina patologiczna a zaspokajanie potrzeb dziecka……… 31
2.4. Sposoby przeciwdziałania patologii w rodzinie……… 35


Rozdział 3
Podstawy metodologiczne badań własnych

3.1. Przedmiot i cele badań ………40
3.2. Problemy i hipotezy badawcze……… 42
3.3. Zmienne i wskaźniki……… 45
3.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze ………49
3.5. Charakterystyka terenu badań i badanej populacji……… 53
3.6. Organizacja i przebieg badań ………56


Rozdział 4
Struktura rozdziału

4.1. Dane o respondentach ………58
4.2. Rodzaje patologii występujące w badanych rodzinach ………118
4.3. Sytuacja dydaktyczna dzieci wychowujących się w rodzinach patologicznych……… 120
4.4. Relacje dzieci z patologicznych rodzin z rówieśnikami ………126
4.5. Pomoc oferowana dla dzieci z patologicznych rodzin……… 128
4.6. Weryfikacja hipotez badawczych ………131


Bibliografia……… 135
Aneks……… 139
A. Kwestionariusz wywiadu z rodzicami……… 139
B. Kwestionariusz wywiadu z dzieckiem……… 144
C. Strony internetowe ………148
D. Spis rycin ………149
E. Spis tabel ………150
F. Spis wykresów ………153