Twórcze metody pracy z lekturą w klasach I – III edukacji wczesnoszkolnej

1 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……….6

Rozdział I
Praca z lekturą w klasach i-iii edukacji wczesnoszkolnej w świetle literatury przedmiotu

1.1. Proces wprowadzania ucznia do pracy z lekturą ……….8
1.2. Twórcze metody pracy z lekturą………. 15
1.2.1. Improwizowanie tekstów lektury………. 15
1.2.2. Inscenizacje na podstawie lektury………. 15
1.2.3. Zabawy twórcze………. 16
1.2.4. Opowiadania twórcze………. 16
1.2.5. Swobodne teksty na podstawie lektury………. 17
1.2.6. Dzienniczki lektur………. 17
1.2.7. Prezentacje książek ……….18
1.2.8. Książeczki tematyczne………. 18
1.2.9. Gry dydaktyczne związane z lekturą………. 19
1.2.10. Kąciki tematyczne………. 19
1.2.11. Drama………. 20


Rozdział II
Metodologia badań własnych

2.1. Przedmiot i cel badań ……….22
2.2. Problemy i hipotezy badawcze……….22
2.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze……….23
2.4. Zmienne i wskaźniki……….27
2.5.Organizacja i charakterystyka terenu badań……….28


Rozdział III
Analiza wyników badań

3.1. Ogólna charakterystyka badanych nauczycieli……….30
3.2. Analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród nauczycieli klas I – III edukacji wczesnoszkolnej……….32
3.3. Analiza obserwacji nauczyciela podczas pracy z lekturą ……….42
3.3.1. Obserwacje – Klasa I ……….42
3.3.1.1 „120 przygód Koziołka Matołka”………. 42
3.3.1.2. „Szewczyk Dratewka”……….47
3.3.2. Obserwacje – Klasa II……….52
3.3.2.1. „Kubuś Puchatek”……….53
3.3.2.2. „Legenda o Smoku ze Smoczej Jamy”……….59
3.3.3. Obserwacje – Klasa III……….64
3.3.3.1. „Dzieci z Bullerbyn”……….64
3.3.3.2. „Brzydkie kaczątko”……….70


Zakończenie ……….75
Wykaz wykresów………. 77
Wykaz tabel ……….77
Wykaz ilustracji……….77
Bibliografia………. 79
Aneks ……….82
Metryka ……….82
Ankieta dla nauczyciela ……….82
Streszczenie ……….86