Zagrożenia korzystania przez dziecko w młodszym wieku szkolnym z agresywnych gier komputerowych

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział I
Problematyka badań w literaturze przedmiotu

1. Treść i zakres pojęć………. 7
1.1. Rodzina ……….7
1.2. Szkoła………. 8
1.3. Edukacja………. 10
1.4. Media ……….12
1.5. Multimedia………. 13
1.5.1. Gry komputerowe………. 14
1.6. Zagrożenie ……….15
1.7. Agresja ……….16
1.8. Przemoc ……….19
2. Geneza, rozwój i klasyfikacja gier komputerowych w Polsce………. 21
3. Kierunki badań dotyczące znaczenia gier komputerowych w rozwoju dziecka ……….26
4. Pozytywne i negatywne skutki korzystania przez dziecko z gier komputerowych ……….27
5. Rola edukacji medialnej w procesie kształtowania u dziecka kompetencji medialnych………. 29


Rozdział II
Założenia metodologiczne badań własnych

1. Przedmiot i cele badań ……….36
2 Problemy badawcze……….38
3. Hipotezy badawcze ……….39
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze………. 42
5. Dobór terenu i próby badawczej ……….46
B. Liczba badanych osób ……….47
C. Charakterystyka badanych osób ……….47
D. Teren badań ……….48
6. Organizacja i przebieg badań………. 49


Rozdział III
Czynniki zagrażające dziecku w młodszym wieku szkolnym korzystającemu z agresywnych gier komputerowych – analiza wyników badań własnych

1. Zakres korzystania z agresywnych gier komputerowych przez dziecko w młodszym wieku szkolnym na badanym terenie ……….51
3.2. Czynniki motywujące dziecko do korzystania z agresywnych gier komputerowych w świetle wypowiedzi badanych osób ……….54
3.4. Skutki korzystania z agresywnych gier komputerowych przez dziecko w młodszym wieku szkolnym………. 57
3.5. Rola rodziców, nauczycieli oraz innych osób znaczących w procesie edukacji medialnej dziecka w młodszym wieku szkolnym ……….60


Zakończenie ……….66
Bibliografia………. 68
Spis tabel………. 71
Spis wykresów………. 71
Aneksy ……….72