Znaczenie bezpośrednich kontaktów z przyrodą dla rozwoju świadomości ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym na przykładzie Niepublicznej Placówki przedszkola

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………… 3

Rozdział 1
Kształtowanie świadomości ekologicznej.

Założenia teoretyczne ………… 5
1.1. Pojęcie świadomości ………… 5
1.2. Definicja ekologii ………… 6
1.2.1. Ekologia w ujęciu filozoficznym ………… 9
1.2.2. Ekologia XXI wieku ………… 11
1.2.3. Proces kształtowania świadomości ekologicznej ………… 13
1.3. Pojęcie sozologii ………… 14
1.3.1. Świadomość ekologiczna fundamentem postawy sozologicznej ………… 16

Rozdział 2
Edukacja ekologiczna w procesie kształtowania świadomości ekologicznej dzieci w wieku przedszkolnym

2.1. Edukacja ekologiczna- definicja pojęcia ………… 18
2.2. Cele edukacji ekologicznej ………… 19
2.3. Metody i formy edukacji ekologicznej ………… 20
2.3.1. Edukacja formalna i nieformalna ………… 21
2.4. Założenia programowe dla wychowania przedszkolnego ustanowione przez Ministerstwo Edukacji Narodowej ………… 24

Rozdział 3
Zajęcia w terenie ważnym elementem edukacji ekologicznej

3.1. Znaczenie wielozmysłowego poznania dla wartości edukacyjnych dziecka w wieku przedszkolnym ………… 31
3.2. Aktywna forma zajęć spełnieniem potrzeby ruchu dla właściwego rozwoju przedszkolaków………… 36
3.3. Propozycje zajęć w terenie, aktywizujących postawy ekologiczne dzieci ………… 41

Rozdział 4
Metodologia badań własnych

4.1.Cel i przedmiot badań ………… 43
4.2.Problemy i hipotezy badawcze ………… 44
4.3.Dobór metod, technik i narzędzi badawczych ………… 47
4.4.Organizacja i przebieg badań ………… 50
4.5. Charakterystyka terenu i grupy badawczej ………… 51

Rozdział 5
Analiza wyników badań własnych ………… 55

Zakończenie
Bibliografia